Onko mieheni todella joku poikkeus? Ihmetyttää muiden reaktiot..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nannis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaikki olemme erilaisia ja vakka kantensa valitsee.Meil on sellanen periaate et koti on sellanen paikka missä saa olla sellanen kun on.Myöskin 26-vuoden yhdessäolo on ihanaa kun tietää et kotona ei tarvitse kuunnella kenenkään huutamista.

Kuullostaa hyvältä mieheltä, mutta en minä itse pysyisi tuossa tahdissa. Arvostan tietyn asteista laiskuutta, se on mielestäni myös älykkyyden merkki, vaikka toki johtuu paljon ihan perusluonteesta. Tuollaiset superaktiiviset ihmiset saavat vain minut väsymään liikaa, hengästyttää jo tuon tyyliset kaveritkin, saati että pitäisi jakaa koko elämä heidän kanssaan.

Muakin tollanen tahti hengästyttäisi. Ja toisaalta arvostan enemmän sellasia ihmisiä, jotka pystyvät myös vaan olemaan ja miettimään elämää, tuijotella kynttilänliekkiä, katella lintuja ja vaan olla. Suorittamista suorittamisen takia en arvosta.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="aada";27831557]kaikki olemme erilaisia ja vakka kantensa valitsee.Meil on sellanen periaate et koti on sellanen paikka missä saa olla sellanen kun on.Myöskin 26-vuoden yhdessäolo on ihanaa kun tietää et kotona ei tarvitse kuunnella kenenkään huutamista.[/QUOTE]vain 6vuotta yhdessä ja silti ihana tietää ettei tarvi kuunnella kotona kenenkään huutamista:saint:

[QUOTE="aada";27831465]joo en minäkään.Rasittavat riidat ovat ,Peyotelle tiedoksi, raha, mustasukkaisuus,kankkusessa huutaminen.Kuulin kyllä sellastakin entisiltä naapureilta, joka viikonlopun jälkeen olivat eroamassa.Meillä saa katsos sanoa mielipiteensä asioista ilman tyhjänpäiväistä riitelyä, se on taito sekin.Sen oppii kun kunnioittaa toista ja tuntee toisen hyvin.[/QUOTE]

Rasittavat riidat erikseen. Tyhjänpäiväisistä meilläkin aina tapellaan silloin kun tapellaan, ja hyvä niin.

Meilläkin todellakin saa sanoa asiat ilman riitelyä, mutta aina se ei vaan onnistu kun on kaksi tulisiselua suurine tunteineen talossa. ;)

Mun mielestä monissa riidoissa on paljon hyvääkin (se sovinto nyt ainakin), ja sopivasti riitelevät parit näyttää tuttavapiirissäkin olevan niitä, joilla on läheisimmät ja avoimimmat, kiinteät välit. Tiedän pari pariskuntaa, jotka eivät "koskaan riitele". Toiset erosivat juuri ja toisessakin toinen osapuoli harkitsee eroa. Tapauskohtaista toki tämäkin.

Mutta aluperäiseen kysymykseen: Tuollainen ei ole harvinaisuus, ainakaan omassa tuttavapiirissäni (vaikka ihan tuollaista ajankäyttöä itsekin ihmettelen?). Omakin mieheni on aika vastaava. Ei tosin urheile kilpaillen ja juhlii välillä myös kavereiden kanssa (kuten minäkin), samoin on enemmän itsensä tyylinen kuin muodinmukainen (hyvä niin). Tulotaso on myös ammatinvalinnallisista (ns. taiteellisempi) syistä alempi - ainakin vielä. :) (Jotain perintöjä en todellakaan toivo tai odota, eikä sellaista voi minusta kenenkään "eduksi" edes laskea.)

Mulla on melkein samanlainen mies kuin ap:llä. Hoitaa lapsia, siivoaa (tai enempi järjestää paikkoja ja tavaroita paikoilleen), harrastaa urheilua, mutta perheen ehdoilla esim. juoksee työmatkoja, on fiksu ja filmaattinen ja sit toisinaan aivan helvetin ärsyttävä! :kieh: :D Ei siis ole onneksi aivan täydellinen, toisin kuin mä. :whistle:

Todella hyvä mies pienine vikoineen, aivan täydellinen mulle. Ite kun oon aikamoinen kiukkupena välillä niin pistää mut taas ruotuun, kun alkaa liikaa keittää. Kavereiden miehet on myös näitä valioyksilöitä enempi kuin niitä jurrikoita.

Ai niin, mun mies tykkää käydä juhlimassa, kuten minäkin ja juo saunakaljan silloin tällöin. Ja molemmilla meillä on omat viikonloppumenomme.

Viimeksi muokattu:
- Minun mies tekee työtä josta pitää ja on taitava kaikissa käytännön töissä
- Omaa hyvän yleissivistyksen
- On huippu kokki
- Ottaa silloin tällöin viinaa, kuten minäkin.
- Polttaa tupakkaa, kuten minäkin.
- Harrastaa moottoriurheilua, metsästystä ja kalastusta. Saa itse siis suunnitella harrastusaikataulunsa.
- Lukee paljon.
- Rakastaa minua ja lapsia yli kaiken, meidän hyvinvointi menee kaiken edelle.
- Hoitaa lapsia siinä missä minäkin, oli mm. hoitovapaalla.
- Jakaa arjen täydellisesti.
- On upea rakastaja.
- On vahvatahtoinen, välillä erakkoluonne, tykästyy vain harvoihin ihmisiin, on hyvä käytöstavoiltaan mutta ei nuole kenenkään persettä.
- On minun elämäni rakkaus, säröineen, vikoineen päivineen.
- Osaa riidellä rakentavasti, ei koskaan hauku tai huuda.
- On monesta asiasta eri mieltä minun kanssani ja silti kunnioittaa minua.

Mulla on minulle täydellisin mies. Hänessä on monta sellaista asiaa jotka minua välillä ärsyttävät ja jurppivat, mutta mitään hänessä en haluaisi muuttaa koska silloin mies ei olisi se MIES jota rakastan

Itse taas en jaksaisi olla
a) Tietokonetta näpertävän insinöörin kanssa
b) Urheiluhullun miehen kanssa
c) Miehen kanssa jonka kanssa ei ikinä otettaisi pikkuisen jaloviinaa ja naurettaisi aamuyöhön.
d) Miehen kanssa joka olisi aina kanssani samaa mieltä tai joka myötäilisi minua jatkuvasti.
e) Miehen kanssa jolle raha olisi merkittävässä osassa elämää.

En ymmärrä miksei aika tuohon riittäisi. Ehkei hengaa niin paljoa netissä? Ja säästyyhän siinä aikaa, kun ei istua iltakaljoilla.

Vastaus otsikkoon: Ei, miehesi ei ole käsittääkseni poikkeus, ainakaan minun kokemukseni mukaan (asunut kahdessa maassa, useilla paikkakunnilla ja joka paikassa miehet ovat olleet tuon tyyppisiä, tietenkin pienillä eroavaissuksilla koulutuksen/varallisuuden suhteen).

Mies urheilee 2 krt viikossa, enempään en ole antanut lupaa koska koti ja lapsetkin pitää hoitaa.

Käy normitöissä, tienaa käteen 1500€/kk.

Katsoo mielellään telkkarista urheilua yms, pelailee myös.

Juo n. 2-3 krt vuodessa.

Ei tupakoi, nuuskaa kyllä taitaa miesten reissuilla joskus käyttää vaikka en siitä pidä.

Riidellään silloin kun siltä tuntuu ja silloin lentää ärräpäät ja vittupäät.

Sovinto tehdään yhtä nopeasti kuin riitakin alkoi.

Kova vitsailemaan, naurattaa päivät pitkät minua ja kiusoittelee.

Läpsii pehvalle aina kun kuljen ohi.

Tuleva perintönsä ihan normikamaa.

Ei koskaan, milloinkaan, lue kirjoja.

Yhdessä 10 vuotta, 3 lasta.

Olishan sitä varmaan kiva ystäväpiirille esitellä tosi kultturelliä miestä joka hoitaa pyykit ja lukee samalla professoriksi ja vie mut 4 krt vuodessa romanttiselle viikonloppulomalle. Mutta en mä näe että mun miehessä on mitään vikaa, vaikka ei tuollainen olekkaan. En mä nääs itsekään ole sellainen.

Itse taas en jaksaisi olla
a) Tietokonetta näpertävän insinöörin kanssa
b) Urheiluhullun miehen kanssa
c) Miehen kanssa jonka kanssa ei ikinä otettaisi pikkuisen jaloviinaa ja naurettaisi aamuyöhön.
d) Miehen kanssa joka olisi aina kanssani samaa mieltä tai joka myötäilisi minua jatkuvasti.
e) Miehen kanssa jolle raha olisi merkittävässä osassa elämää.
Muuten sama paitsi tuo a. Tietokonetta näpertävät nörtit on just parhaita (tietysti sillä varauksella että nyt edes joskus tehdään jotain muutakin).

Ihanaa eikö olekin.Mull oli ennen kolme duunikaveria jotka menivät aina perjantaisin mielummin baariin kun kotiin koska mies dokasi joka perjantai.En voinut käsittää heitä, itse menin nopeasti kotiin että pääsimme mieheni kanssa nauttimaan viikonloppua.He eivät onneksi olleet kateellisia minulle vaan heittivät huulta et nyt tänä perjantaina huolitaan vaan sellaset uudet miehet ketkä on samanlaisia kun mun mies.Tuntevat mieheni vielä tänäpäivänäkin.

Muuten sama paitsi tuo a. Tietokonetta näpertävät nörtit on just parhaita (tietysti sillä varauksella että nyt edes joskus tehdään jotain muutakin).

Meillä mies näpertää siitä edestä mm. moottoripyörää, traktoria tai jotain projektia joka milloinkin on käsillä :) Mut ei tee netillä muuta kuin lukee uutiset ja selaa Nettimotoa. :)

[QUOTE="aada";27831652]Ihanaa eikö olekin.Mull oli ennen kolme duunikaveria jotka menivät aina perjantaisin mielummin baariin kun kotiin koska mies dokasi joka perjantai.En voinut käsittää heitä, itse menin nopeasti kotiin että pääsimme mieheni kanssa nauttimaan viikonloppua.He eivät onneksi olleet kateellisia minulle vaan heittivät huulta et nyt tänä perjantaina huolitaan vaan sellaset uudet miehet ketkä on samanlaisia kun mun mies.Tuntevat mieheni vielä tänäpäivänäkin.[/QUOTE]kyllä mä silti sille kurkolle voin mennä vaikka me ei tapellakaan.

Toisaalta kuulosta mieheltäni, mutta ei sit kuitenkaan, ollenkaan :D Eli ne asiat mitä minä miehessä arvostan löytyy miehestäni ja näköjään myös sinun miehestäsi.
Minua ei kiinnosta tulot/perinnöt, se riittää että mies saa elätettyä edes itsensä. Mieheni tienaa kyllä niin hyvin että elättää myös minut ja uusioperheemme. Mieheni ei käytä alkoholia ollenkaan/tippaakaan. Mieheni arvostaa ja kunnioittaa minua, rakastaa ja myös näyttää/sanoo sen. Mieheni käy töissä (ei ole kyllä ollenkaan valinta kriteerini kärkipäässä), harrastaa urheilua, viettää aikaa kanssani kahden sekä lasten kanssa. Mieheni rakastaa omia lapsiaan ja on erittäin hyvin hyväksynyt minun lapset, tulee heidän kanssaan erittäin hyvin toimeen, välittää heistä ja he ovat hänelle tärkeitä, huolehtii heistä samalla tavalla kuin omistaan. Emme riitele juuri koskaan ja jos jotain on niin mieheni osaa puhua, keskustella ja tarvittaessa pyytää anteeksi. Mieheni ei koskaan hauku/mollaa minua.
Eli itse voin sanoa että olen löytänyt todellisen kultakimpaleen itselleni, hän ajattelee samoin. Eli me vaan sovimme toisillemme niin hyvin. En usko että mieheni on sen erikoisempi kuin naapurinkaan mies omine hyvine puolineen, mutta hänessä on ne piirteet mitä minä arvostan ja pidän tärkeänä + paljon enemmän eli hän on minulle se kultakimpale :heart:
Ole sinäkin onnellinen miehestäsi ja arvosta häntä ja suhdettanne. Ja muista että kun haluaa saada, niin pitää myös antaa. Eli vaikka mies ois kuinka oikea ja ihana, niin hyvään ja laadukkaaseen suhteeseen tarvitaan molempien panostusta. Ei pidä vaan jäädä leijumaan tyytyväisenä. Ja tärkeämpää sanoa sille miehelle kuinka on hänestä kiitollinen ja arvostaa häntä, kuin kertoa kavereille hänestä ja hänen hienoista piirteistä.

Kuulostaa hyvältä mieheltä.:) Tosin en usko, että olisi mun makuun. Kuulostaa mulle vähän liian tasasen varmalta ja sliipatulta, ehkä vähän nössöltä. En siis todellakaan halua mitään naistenhakkaajaa, mutta tykkään ehkä vähän semmosista karskimmista.

Kuulostaa hyvältä mieheltä :)

Mun ongelma on se, että en ole ikinä rakastunut yhteenkään tuollaiseen mieheen. Mieluiten olen sen vähemmän täydellisen kanssa, ketä rakastan suunnattomasti.

Mun kaveripiirissä ei ole yhtään täydellistä miestä: on korkeasti koulutettuja ja urheilullisia sekä heidän vastakohtiaan, mutta jokaisessa tuntuu silti olevan ns. omat vikansa. Mutta ei kai tässä maailmassa virheettömiä ihmisiä olekaan.

No en usko, että on poikkeus. Sinä näet miehesi tuollaisena, hyvänä miehenä ja hyvä niin. Joku toinen ei ehkä näkisi miestäsi niin hyvänä. Ehkä siis vaan sovitte toisillenne hyvin :)

Kyllä minäkin koen, että mieheni on täydellinen minulle. Tottakai meidänkin suhteesta omat kipupisteemme ja menneisyyden vastoinkäymiset löytyvät, mutta tällä hetkellä en koe minkään asian olevan miehessäni/suhteessamme huonosti :) Ja mielestäni se on vain osoitus siitä, että sovimme toisillemme. Jos siis tunne on molemminpuolinen :D

Ja olen kyllä itsekin miettinyt useaan otteeseen, kuinka paljon vääränlaiset parit ovat yhdessä. Ja usein tuntuu, että se mies nimenomaan on alkoholisti, itsekäs yms joka tahallaan loukkaa puolisoaan, mutta silti ollaan yhdessä. Mutta olen ajatellut, että kai siinä vääränlaiset ihmiset kohtaa, josta sitten syntyy noita ongelmia, hukutetaan murheet kaljoitteluun, kiukutellaan pahaa oloa jne. Ja niillä mennään sitten vissiin koko elämä, kun erotakaan ei haluta (eikä ainakaan keskustella asioiden parantamiseksi). Puolison valinnastahan se pitkälti on kiinni..

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Meillä mies näpertää siitä edestä mm. moottoripyörää, traktoria tai jotain projektia joka milloinkin on käsillä :) Mut ei tee netillä muuta kuin lukee uutiset ja selaa Nettimotoa. :)

Mun mies taas on insinööri ja näpertää töissä tietokonetta. Sitten kotioloissa näpertää moottoripyöräänsä, on rakentanut autotallinsa, remppaa kämppää muutenkin jnejnejne. Katsos jotkut pystyy tekemään molempia :)

Ap on löytänyt kyllä hyvän miehen itselleen. Tuo ajan riittäminen mua tosin myös ihmetyttää. Miten mies pystyy harrastamaan suht aktiivisesti noin montaa lajia, opiskelemaan, käymään töissä, olemaan perheensä kanssa ja tekemään vielä kotitöitä? Onko teillä miehesi kanssa kahdenkeskistä aikaa koskaan? Rentoutuuko miehesi koskaan ihan vain olemalla? Siis ihan mielenkiinnosta utelen.

Oma mies on kaukana ap:n miehestä, vaikkakin jotkut kohdat tosin täsmää. Ap:n mies ei muutenkaan olisi ihan täysin mies minun makuuni, mutta vaimolleen varmasti juuri sopiva. Omassa miehessäni olisi parannettavaa, mutta niin myös minussa. Olisi kamalaa, jos mies olisi täydellinen, koska silloin täytyisi itsekin olla.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27832229]Mun mies taas on insinööri ja näpertää töissä tietokonetta. Sitten kotioloissa näpertää moottoripyöräänsä, on rakentanut autotallinsa, remppaa kämppää muutenkin jnejnejne. Katsos jotkut pystyy tekemään molempia :)[/QUOTE]

Se on kiva et sulla on sulle sopiva mies :) Minun mies näivettyisi jos tekisi tietokonealan töitä. Ei sopisi sille ollenkaan. Ja minua ei koskaan ole "siistin sisätyön tekijät" olleet mikään hot-juttu. Näen niitä työelämässä tarpeeksi.
Mut onneksi ihmiset löytävät itselleen sopivia kumppaneita ja itselleen sopivat urat.

Yhteistyössä