Onko mielestänne huono palkka 1700 euroa kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen teidän mielipiteitä.

Kävin tänään työhaastattelussa, kyseessä perus toimistotyö, palkka 1700 euroa kuussa. Mun mielestä ei ole kehumista, mutta olisihan työpaikka ainakin.

Käteen jäisi noin 1200 kuussa. Riittääkö, no kai se riittää, tosin laskeskelin että lasten hoitomaksujen ja matkakulujen jälkeen tuosta ei rahallisesti hyödy yhtään verrattuna hoitovapaaseen, joten ei rahatilanne tästä nykyisestä kohene yhtään... mutta hoitovapaakin loppuu helmikuussa, enkä tyttömäksikään haluaisi jäädä.

Sinuna ottaisin tuon paikan. Uuden työpaikan hakeminen on kuitenki helpompaa kun olet jo töissä.
Palkkana tuo ei ole päätähuimaava, toki riippuu toimenkuvasta sekä paikkakunnasta...

[QUOTE="Cairni";22692686]Sinuna ottaisin tuon paikan. Uuden työpaikan hakeminen on kuitenki helpompaa kun olet jo töissä.
Palkkana tuo ei ole päätähuimaava, toki riippuu toimenkuvasta sekä paikkakunnasta...[/QUOTE]

Joo otankin paikan jos vaan sinne pääsen. :) Juuri siksi että on sitten helpompaa hakea uusia työpaikkoja. Eikä työ sinänsä vaikuttanut hullummalta. :)

On se minun mielestäni huono palkka, mutta ei välttämättä suhteessa työhön ja siihen, mitä siitä yleensä maksetaan. Itse en alle 40t€/vuosi töitä enää tekis.

On huono palkka, mutta toki se on verrattavissa työn vaativuuteenkin. Jos työ on mukavaa ja leppoisaa konttorihommaa, niin mikäs siinä. Ilman muuta otat työn vastaan, ihan typerää olis jäädä kotiin maleksimaan jos hoitovapaakin kerran loppuu. Ja sitäpaitsi työnteko kannattaa aina. Eläkekin kerttyy samalla.

Itselläni on huono palkka, tuommoinen 2100 euroa. Mutta parempihan se on kuin ei mitään.

mun mielestä riippuu täysin siitä mikä on työnkuva ja kuinka suuri on vastuu.mitä vastuullisempi työ sitä suurempi palkka. perus toimistotyöhön tuo on mun mielestä ok lähtöpalkka.

[QUOTE="miä";22692754]On huono palkka, mutta toki se on verrattavissa työn vaativuuteenkin. Jos työ on mukavaa ja leppoisaa konttorihommaa, niin mikäs siinä. Ilman muuta otat työn vastaan, ihan typerää olis jäädä kotiin maleksimaan jos hoitovapaakin kerran loppuu. Ja sitäpaitsi työnteko kannattaa aina. Eläkekin kerttyy samalla.

Itselläni on huono palkka, tuommoinen 2100 euroa. Mutta parempihan se on kuin ei mitään.[/QUOTE]

Kyllä mä luulen että työ on aika mukavaa ja leppoisaa. Joten sikäli ei valittamista. Harmittaa vaan kun olen odottanut että hoitovapaan loputtua rahatilanne vähän helpottaisi... ja nyt saan todeta että hyödyn tasan töissäkäymisen ilon. No, en mä halua työttömänäkään roikkua.

No nyt opiskelijana tuollainen palkka olisi todella jees vaikka kesätöistä. Mutta sitten kun valmistun, tulen kyllä tienaamaan huomattavasti enemmän ja pidän tuota palkkaa melko pienenä. Mun mieheni tienasi suunnilleen tuon verran hoitoalalla työskennellessään ja kyllähän se palkka aika surkea on.

Mä oon kyllä äärettömän kade niille,jotka tienaa hyvin eli vähintään 3000 euroa kuussa. Omahan on vikani kun valitsin koulutukseni väärin, mutta ei se sitä kateutta poista. Voi kun voisi mennä ajassa kymmenen vuotta taaksepäin, valitsisin suuntautumiseni niin toisin.... nyt kärvistelen parin tonnin bruttopalkalla eikä omalla alalla palkka tulee koskaan olemaan paljoa parempi. Ärsyttää.

Tämä tuli vain mieleen, kun joku kirjoitti että ei tekis töitä alle 40 000 vuosipalkalla. Voi kun sais edes sen 30 000 niin olisin jo siitä ikionnellinen.

No ei ole mitenkään huippupalkka, mutta kyllä mä tottakai paikan ottaisin, jos ei muuta työtä olisi tarjolla. Kuten ketjussa aiemmin jo sanottiin, niin työkokemus on hyväksi ja muita paikkoja voi hakea myöhemmin!

Yhteistyössä