Onko mielestänne lapsen etujen mukaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jamie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jamie

Vieras
Kyse siis eronneen pariskunnan lapsesta.
Lapsi asuu äitinsä, tämän miehen puolisiskonsa kanssa. Nyt on äiti ja lapsen biologinen isä sopinut että lapsi viettää joulun isänsä luona. Tämä sovittu siis aikoja sitten jo.
Kaiken piti olla kunnossa, mutta nyt lapsi ei tahdo isänsä luokse vaan halua olla kotona perheensä luona.
Isä ei jousta, ei suostu siihen ettei lapsi tulekaan jouluna hänen luokse. Äiti taas ei tahtoisi olla hankala, mutta ei myöskään halua pakottaa lasta viettämään joulun paikassa, jossa hn ei tahdo olla.
Lapsi on isänsä luona joka toinen viikonloppu ja sinne lähteminen on aina yhtä taistelua.

Mitä tekisitte? Pitääkö todella pakottamalla pakottaa lapsi lähtemään?

Oikeasti reilu vaihtoehto voisi olla luvata lapselle että "joulu" vietetään äidinkin luona, kun lapsi on taas kotona.

Se se kai kaihertaa, jos muulloin mielellään lähtee isälleen.

Tottakai isäkin haluaa jouluna olla lapsensa kanssa!

Mitenköhän saisi selville, miksi lapsi ei tahdo jouluksi isälleen? Ensimmäisenä tulee mieleen mustasukkaisuus puolisiskon joulunvietosta. Onko isän luona samantyyppistä ohjelmaa kuin kotona? Onko lapsilla jotain kiusaamista keskenään?

Mä oon sitä mieltä, että joulu on lasten juhla ja silloin kunnioitetaan sen lapsen päätöstä, iästä riippumatta! Todella idioottimaista aikuiselta ihmiseltä pilata lapsen joulu vain itsekkäistä syistä! Jos mä olisin tuo äiti, niin pitäisin kiinni lapsen toiveesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä oon sitä mieltä, että joulu on lasten juhla ja silloin kunnioitetaan sen lapsen päätöstä, iästä riippumatta! Todella idioottimaista aikuiselta ihmiseltä pilata lapsen joulu vain itsekkäistä syistä! Jos mä olisin tuo äiti, niin pitäisin kiinni lapsen toiveesta.

Peesaan

meillä ollu sama tilanne..ettei vanhin tyttö haluu mennä. ei siihen oikein voi muuta ku pakottaa. isällä oikeus ottaa niitä sinne. ja todellakin..isä vois mielestäni joustaa. harmi ettei ne tajuu sitä. |O

Onkohan kukaan miettinyt paljonko äiti on mahdollisesti tehnyt myyräntyötä isää vastaan? Missään ei sanota että mies olsi huono isä vaikka ilmiselvästi kaikki niin olettaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Äiti=perhe, isä=paikka johon ei halua mennä. Näinhän se aina (naisten puheissa) menee.

Jos lapsi asuu äitinsä kanssa, ja näkee isäänsä joka toinen viikonloppu, niin totta helvetissä äidin luona on koti! ja jos kotona haluaa joulun viettää, niin miksi pakottaa lapsi isälleen?

Onkohan kukaan miettinyt paljonko äiti on mahdollisesti tehnyt myyräntyötä isää vastaan? Missään ei sanota että mies olsi huono isä vaikka ilmiselvästi kaikki niin olettaakin.

Sama tuli mulle mieleen. :D Huokaileva mutsi "voi, kun et ole kotona jouluna" ja jo on lapsi lojaalisti jäämässä.

mä en oleta niin. meillä syy oli se että tyttö näki painajaisia eikä uskalatnu nukkua isällään.

ja mä en todellakaan oo tehny/sanonu mitään semmosta et lapsilla olis huono kuva isästään.

tosi hyvä hei, että toit tuonkin näkökulman esiin! ..vaihteeksi tällainen miehinen näkökulma..

kuule, ei sen äidin mitään myyräntyötä tarvitse tehdä, eikä sen isänkään tarvitse olla mitenkään huono. nyt on vaan kyse lapsen tuntemuksista, eikä niille välttämättä mitään suurempaa selitystä löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ja tiettyjen miesten puheissa naiset on Aina miehiä vastaan..

no sen oon huomannu et miehet on aika hyviä ottaa sen uhrin roolin. :whistle: [/quote]

Ja minä tiedän kokemuksesta että naiset kaivavat maata isien alta. Ei siihen paljoa tarvita: oieniä ohimeneviä huomautuksia ym.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Sama tuli mulle mieleen. :D Huokaileva mutsi "voi, kun et ole kotona jouluna" ja jo on lapsi lojaalisti jäämässä.

Tai isä joka valittaa joulun jälkeen kuinka hänellä oli niin huono joulu kun lapset ei olleetkaan hänellä eikä äiti antanut lapsia hänelle jouluksi (itse ei ottanut). Näistä on minusta kuitenkin turha jutella ja epäillä heti, että onko äiti yrittänyt vaikuttaa lapseen. Itse yritän aina lähteä siltä pohjalta, että vanhemmat toimii niinkuin heidän kuuluu, enkä epäile heti pahaa.

Yrittäisin selvittää syytä miksei lapsi halua isälleen ja sen kautta lähteä liikkeelle.

Yhteistyössä