Onko mies kiinnostunut enemmänkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvitteluako vain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuvitteluako vain?

Vieras
Mulla on yksi miespuolinen työkaveri jonka kanssa ollaan tultu jo pidempään juttuun. Hän on loistokaveri ja ollaan joskus jääty yhteisen työillanistujaisten jälkeen kaksin juttelemaan. Ei mitään kovin henkilökohtaista.
Olen kiinnittänyt huomiota, että hän vilkuilee minua usein ja hakeutuu "tahallaan seuraani". Tätä on kestänyt nyt muutaman kuukauden. Olen joskus lukenut jostain, että yli 3s kestävät katsekontaktit kertovat kiinnostuksesta ja näitä tältä mieheltä satelee aika usein. En ole itse mielestäni antanut mitään aihetta.
Olen aika kiusaantunut, seurustelen itse (kihloissa) ja se on hänen tiedossaan. Tietääkseni hän itsekin seurustelee. Sanokaa että tulkintani on väärä!

Vai niin, jotta yli 3s pitemmät "katseet" merkitsevät kiinnostusta...omg, meidän kaikki miehet duunissa on musta kiinnostuneita, ne hakeutuu todella usein mun seuraan jne. Tarkottaakotää nyt sitä et voin valita niistä parhaimman näkösen? Voi luoja joidenkin naisten mielikuvitusta...

heh, no en ole laskenut :) Tai itseasiassa kokeilin kerran tuijottaa jotain olematonta 3s ja kyllä se ainakin sen peri kolme sekuntia katselee ja suoraan silmiin. Tai ainakin yrittää. Nykyään käännän katseeni pois. Mä en ikinä katsele ketään niin kauaa silmiin ellen puhu sille... :O
Joo ja en todellakaan halua että se alkaa kuvitella mitään (tai ehkä mä kuvittelen koko jutun?), en mä tiedä, mutta ei mua muut miehet noin kattele. Tyyppi on tosi kiva, mutta ei siinä mielessä kiinnostava, ei edes vaikka olisin sinkku...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vai niin, jotta yli 3s pitemmät "katseet" merkitsevät kiinnostusta...omg, meidän kaikki miehet duunissa on musta kiinnostuneita, ne hakeutuu todella usein mun seuraan jne. Tarkottaakotää nyt sitä et voin valita niistä parhaimman näkösen? Voi luoja joidenkin naisten mielikuvitusta...

No ei tää on mun oma ideani, jostain vain luin niin aikaa sitten. No hyvä jos ei merkkaa mitään, musta olis kiusallista alkaa pienessä työyhteisössä karttelemaan sitä.
Mutta silti väitän melkein että jotain siinä on.
Mulla oli kerran lukioaikana yksi miespuolinen kaveri joka oli tulenpalavasti ihastnut minuun. Sain tietää asian kun hän viimein avautui minulle. Itse en tuntenut samoin, vaikka pidin häntä mukavana tyyppinä. Tuli vaan mieleen, että hän käyttäytyi aika lailla samoin kun tämä työkaveri (katseet, eleet)

Tuota asiaa seuratessani mieleeni nousi kolmen sekunnin sääntö, jonka luin vuosia sitten jostakin parisuhde / avioliittokirjasta. En nyt muista kirjan nimeä tai kirjoittajaa, mutta hyvä kirja se oli.

Tuossa säännössä on kysymys siitä, kuinka kauan katse jää kiinni johonkin näkymään. Kirjoittaja otti esimerkiksi kuningas Daavidin, joka eräänä yöllä linnansa katolla ollessaan näki kauniin Batseban peseytymässä. Ei tarvitse paljon mielikuvitusta ymmärtääkseen, että Daavidin katse jäi kiinni tuohon kauniiseen näkymään. Joku on joskus sanonut, että Batseba oli tarkoin valinnut peseytymispaikkansa tietäen Daavidin käyvän linnansa katolla yöllä. Tarkoitus tai ei, niin Daavidin katse osui ja kiinnittyi tuohon naiseen jokatapauksessa. Ja se oli ratkaisevin juttu koko tapahtumassa. Seuraukset olivat karmaisevat. Kertomuksen löydät kokonaisuudessaan Toisesta Samuelin kirjasta luvusta 11.

Mutta takaisin tuohon 3 sekunnin sääntöön.
Kirjoittaja oli sitä mieltä, että tuossa kolmessa sekunnissa menee eräänlainen raja. Jos katsoo pitempään jotakin niin se alkaa vaikuttamaan ihmisen mielessä. Näkymä jää mieleen ja jos se jää mieleen, niin väärästä kohteesta ajatukset saattavat saada aikamoisen vauhdin ja seuraukset saattavat olla sellaisia, jotka johtavat esimerkiksi runsaaseen tekstailuun ja erottamiseen korkeasta virasta.
Älä anna siis katseesi jäädä kiinni vääriin juttuihin liian pitkiksi aikoihin. Kyllä tuossa säännössä varmasti jotakin perää on.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kyllä mäkin olen lukenut tosta 3s säännöstä, ja se nimenomaan tarkoittaa katsetta/ toistuvia katseita, jolloin ei puhuta mitään (normaalistihan ihmiset ottaa katsekontaktin kun juttelee toiselle). Joten ole joko huoleti tai sitte olet tosi kuuma mimmi :D

Yhteistyössä