Onko minulla ihan kamala asenne??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeasti selitetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeasti selitetty

Vieras
Miehen sisko on raskaana. Hän ei ole mikään maailman luotettavin saati tasapainoisin ihminen jonka tietäisin. Hän on asunut missä milloinkin viimeiset kaksi vuotta, kiertänyt Aasiaa puhelimet hukassa ja ilmoittamatta mitään itsestään. Hän on sellainen hälläväliä tyyppi, ei välitä kodinhoidosta (jos hänellä sellainen on) eikä säännöllisistä rytmeistä mitään, töissä käy kyllä. Häntä on vaikea kuvailla, mutta on nyt siis raskaana.

Minua tämä häiritsee kovastikin, laskettu aika on marraskuussa. Viikonloppuna hän puhui vanhemmilleen että on se hyvä että siellä vanhempien luona on pinnasänky ym. (meidän esikoista varten aikanaan hankitut) että hän voi sitten jouluna tuoda lapsen sinne ja "mennä itse jonnekin".

Kukaan ei ole kovinkaan innoissaan tästä raskaudesta. Pari vuotta sitten hän otti koiran jota vanhemmat nyt pääsääntöisesti hoitavat. Monella on käynyt mielessä että vauvalle käy samoin. Minä olen päättänyt etten välitä tästä vauvasta, en suostu hoitamaan sitä edes silloin kun olemme miehen vanhempien luona. Haluaisin että miehen sisko hoitaisi lapsensa itse kun on sellainen kerran antanut maailmaan tulla, aborttikin olisi ollut vaihtoehto mutta ei.

Olenko ihan kamala??

Hmmmm... Pääasiallinen vastuu lapsesta on siskollasi ja teidän läheisten tehtävä on siitä hänelle muistuttaa, jos tuppaa unohtumaan. Mutta etukäteen ei kannata ruveta ketää tuomitsemaan. Rankankin elämän taustan omaava voi olla aivan loistovanhempi. Ajattelitko olla hoitamatta lasta rangaistuksena siskollesi? "Kun ei tajunnut aborttia tehdä niin kärsiköön..." Sieltä on syntymässä pieni ihminen joka kaipaa rakkautta vanhempiensa lisäksi myös teiltä muilta. Hoitaisitko sitten lasta jos siskosi olisi mallikansalainen?

Olet. Miksi kostat lapselle jos äitiä inhoat?
Kuullostaa ( juu, et varmaan ole mutta mieti itsekin ) kuin olisit kauhean kateellinen. Toivottavasti oppii hoitamaan ja rakastamaan lastaan, ei varmaan haittaa vaikka saisi läheisiltään siihen tukea?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmmm... Pääasiallinen vastuu lapsesta on siskollasi ja teidän läheisten tehtävä on siitä hänelle muistuttaa, jos tuppaa unohtumaan. Mutta etukäteen ei kannata ruveta ketää tuomitsemaan. Rankankin elämän taustan omaava voi olla aivan loistovanhempi. Ajattelitko olla hoitamatta lasta rangaistuksena siskollesi? "Kun ei tajunnut aborttia tehdä niin kärsiköön..." Sieltä on syntymässä pieni ihminen joka kaipaa rakkautta vanhempiensa lisäksi myös teiltä muilta. Hoitaisitko sitten lasta jos siskosi olisi mallikansalainen?

Miehen siskosta on kyse. Ja kyllä jos hän olisi mallikansalainen EIKÄ olettaisi automaattisesti että jee, lapsella on monta hoitajaa että hän pääsee menoihinsa niin kuin ennenkin. Tämä minua ärsyttää.

Minusta taas tämän tulevan äidin tulisi hoitaa itse lapsensa ja muiden vaan olla tukena siinä. Jos on valmis tekemään lapsia niin pitäisi myös olla valmiuksia hoitaa. Ei voi olettaa että muut hoitaa ja hän tekee mitä haluaa. Se vaatisi teiltä muilta nyt kovaa puhetta ja yhdessä linjassa oloa ja sanoa se jo hyvissä ajoin tälle miehen siskolle.

Hih...mun tosi hyvä ystävä on sellainen, joka kiersi Aasiaa ja muutakin maailmaa puhelimet hukassa, ei elä palstamammoille sopivan rytmin mukaan, eikä rakasta kodinhoitoakaan...raskaaksikin tuli vähän niinkuin vahingossa.

Silti hän on todella loistava äiti. Ja kyllä mä sen tiesin jo silloin, kun hän kertoi odottavansa vauvaa.

Kenenkään ei tarvitse alkaa toisen lapsen hoitajaksi, mutta muuten voi olla tarvittaessa tukena.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Hih...mun tosi hyvä ystävä on sellainen, joka kiersi Aasiaa ja muutakin maailmaa puhelimet hukassa, ei elä palstamammoille sopivan rytmin mukaan, eikä rakasta kodinhoitoakaan...raskaaksikin tuli vähän niinkuin vahingossa.

Silti hän on todella loistava äiti. Ja kyllä mä sen tiesin jo silloin, kun hän kertoi odottavansa vauvaa.

Kenenkään ei tarvitse alkaa toisen lapsen hoitajaksi, mutta muuten voi olla tarvittaessa tukena.

Minäkin tiedän ihmisiä jotka ovat kaikkea muuta kuin tämän palstan mukaan Hyviä Ihmisiä, ja heistä tuli loistavia vanhempia. Tämän heistä tiesi jo raskausaikana.

Mieheni siskosta ei tällaista oloa tule. En todellakaan ole hyvä selittämään millainen hän on, mutta ei esimerkiksi edes välitä lukea neuvolan ohjeita syömisistä ja ei ole edes miettinyt missä asuu poikaystävänsä kanssa. Tällä hetkellä on kirjoilla vanhemmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Marraskuuhun on vielä aikaa, äitiyteen kasvaa :) Älä tuomitse häntä nyt jo valmiiksi.

näin juuri. Raa'alta minusta kuulosti myös että en hoida lasta vaikka olisimme miehen vanhempien luona :o :o

No siis täytyykö minun hoitaa?? :o Onko se joku tädin velvollisuus vastasyntynyttä kohtaan??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat pelätä oman lapsesi asemaa mummun silmissä, kun kerta tuntuu huolettavan se, että tämä äiti joskus voi viedä lapsen sinne hoitoon.

En pelkää, anoppi ja appi ovat fiksuja ihmisiä jotka osaavat kyllä ottaa kaikki huomioon. Ovat ehkä liian kilttejä? Kun miehen sisko sanoi tuon kommentin jonka ensimmäisessä viestissä kirjoitin, eivät he sanoneet mitään. Ilmeistä näki että he olivat ehkä huolissaan ja mietteliäitä tästä raskaudesta. Miehen sisko tuntuu olettavan että hänen vauvansa hoidetaan siinä missä koirakin hoidetaan vanhempiensa luona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis täytyykö minun hoitaa?? :o Onko se joku tädin velvollisuus vastasyntynyttä kohtaan??

Minusta sun ei tarvitse hoitaa. En mäkään oo koskaan edes ajatellut, että olisi mun velvollisuus hoitaa miehen sisarusten lapsia kun ne on anoppilassa samaan aikaan mun kanssa :). Anopillahan ne on hoidossa, tai kylässä siellä vanhempiensa kanssa.

Voi itku. Miks ämmät tekee kakaroita äitiensä hoidettavaksi? Tuore mamma menee sitten uuteen ''leluun'' kyllästyttyään jakamaan persettään kuten ennenkin ja mummo saa luvan hoitaa äpärää. Luoja!

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voi itku. Miks ämmät tekee kakaroita äitiensä hoidettavaksi? Tuore mamma menee sitten uuteen ''leluun'' kyllästyttyään jakamaan persettään kuten ennenkin ja mummo saa luvan hoitaa äpärää. Luoja!

On hänellä poikaystävä kenen lapsi on, mutta ei tämä mieskään se penaalin terävin kynä ole. Hänen lapsenhoitohaluistaan minulla ei kuitenkaan ole mitään tietoa joten siitä en sano mitään.

Ai, hyvän äidin tekee, jos seuraa tarkasti neuvolan suosituksia ruuan suhteen? Nehän muuttuu vähänväliä.
Ja jos on nähnyt maailmaa aasiassa, niin siellähän on ihan erilaisempaa odotusaika jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Ai, hyvän äidin tekee, jos seuraa tarkasti neuvolan suosituksia ruuan suhteen? Nehän muuttuu vähänväliä.
Ja jos on nähnyt maailmaa aasiassa, niin siellähän on ihan erilaisempaa odotusaika jne.

Ei tarkasti, mutta kai ne pitäisi edes vähän kiinnostaa?

Jos oot kerran sitä mieltä, että hoitakoon itse, niin mitä sitä enää jauhat. Jos appivanhemmat on järki-ihmisiä niin kyllä ne sitten tekevät mitä ahauavat, hoitavat tai jättävät hoitamatta.

On hänellä poikaystävä kenen lapsi on, mutta ei tämä mieskään se penaalin terävin kynä ole. Hänen lapsenhoitohaluistaan minulla ei kuitenkaan ole mitään tietoa joten siitä en sano mitään.

No en mää kyllä näistä sun jutuista päätellen sulle lastani hoidettavaksi antais myöskään, toivottavasti sulla ei niitä ole.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei ole mitään normaaliolosuhteita olemassakaan mihin vauvan saa hankkia tai kannattaa hankkia.

t. omille lapsilleen maailman paras äiti joka on myöskin kiertänyt aasiaa puhelimet kiinni, sillä erotuksela että mukana oli kaksi taaperoa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

No en mää kyllä näistä sun jutuista päätellen sulle lastani hoidettavaksi antais myöskään, toivottavasti sulla ei niitä ole.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei ole mitään normaaliolosuhteita olemassakaan mihin vauvan saa hankkia tai kannattaa hankkia.

t. omille lapsilleen maailman paras äiti joka on myöskin kiertänyt aasiaa puhelimet kiinni, sillä erotuksela että mukana oli kaksi taaperoa.

:laugh:

Kyllä minulla on lapsi ja lisää on toiveissa. Miksi te takerrutte tuohon Aasiaan niin kovasti? Minäkin olen siellä ollut, tosin sillä erotuksella miehen siskoon että en ollut kännissä koko ajan enkä poltellut pilveä ;)

Minäkin olen siellä ollut, tosin sillä erotuksella miehen siskoon että en ollut kännissä koko ajan enkä poltellut pilveä ;)

Minusta tuolla(kaan) ei ole merkitystä. Ollut ja mennyt, tapahtunut aikana ennen lapsia, olisikohan peräti meikäläinenkin syyllistynyt samaan joskus aikoinaan, mene ja tiedä :saint:

Myöskään neuvolan ruokaohjeiden suhteen en näe ongelmaa; maalaisjärki riittää, en mäkään vältellyt esim. homejuustoa vaan söin ihan rauhassa kana-ananas-aurajuustopitsaa.

Jos vauvanhoito aiotaan nakittaa sulle, tai kuormittaa sillä isovanhemmat loppuun, niin se on ikävä asia ja puhuu omaa kieltään siitä, onko ko. nainen kypsä äidiksi vai ei...mutta fiksut isovanhemmat osaavat kieltäytyä, eikö? :)

Marraskuuhun on vielä aikaa, äitiyteen kasvaa :) Älä tuomitse häntä nyt jo valmiiksi.

näin juuri. Raa'alta minusta kuulosti myös että en hoida lasta vaikka olisimme miehen vanhempien luona :o :o

ei ole velvollisuus, mutta itse ihan mielelläni katson siskon muksujenkin perään jos on tarvista. Ei kai tuossakaan tapauksessa ole lapsen vika kenelle syntyy? Toivotaan kuitenkin että äiti itse kasvaa äidiksi kun ei kaikki sukulaisetkaan näytä välittävän. Enkä todellakaan tarkoita että on ok pykätä lapsia ja jättää ne muille hoidettavaksi, mutta en voi myöskään käsittää tuollaista asennetta viatonta lasta kohtaan.

ei ole velvollisuus, mutta itse ihan mielelläni katson siskon muksujenkin perään jos on tarvista. Ei kai tuossakaan tapauksessa ole lapsen vika kenelle syntyy? Toivotaan kuitenkin että äiti itse kasvaa äidiksi kun ei muutakaan sukulaiset näytä välittävän.

Kerro että miksi pitäisi välittää?! Eikö jokainen pääsääntöisesti hoida lapsensa itse, ja isovanhemmat ja muut sitten omasta tahdostaan hoitavat sen verran kuin halauvat?

Toivotaan kuitenkin että äiti itse kasvaa äidiksi kun ei kaikki sukulaisetkaan näytä välittävän.
Onko välittäminen sitä, että hoitaa lapsen kun äiti ei halua, jaksa, viitsi?

Minusta ei. Pikemminkin päinvastoin: se "välittäminen" mahdollistaa pikkuvauvan äidin baareilut ja vauvan tarpeiden laiminlyönnin pahimmassa tapauksessa.

Yhteistyössä