Onko mitään toivoa ettei toinen menisi yliaikaiseksi? (siis raskaus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun esikoinen meni kaksi viikkoa yli ja piti käynnistää. Ennen käynnistyspäivää ei ollut mitään tuntemuksia eikä supistuksen supistusta. Tilanne käynnistykseen mentäessä täysin epäkypsä. Vauva ei ollut laskeutunut eikä paikoille ollut tapahtunut mitään. Kuitenkin syntyi 6h 20min

Nyt odotan toista ja olen viikolla 37 (huomenna tasan, tänään siis 36+6)
Kipeitä supistuksia ollut jo useamman viikon.
Viimeiset viikot tullut sellaista kamalaa repivää kipua sisäreisiin josta vetänyt sitten peppuun ja silloin kivun aikana kuuluu ja tuntuu jumalatonta naksuntaa tuolta alakerrasta. Kivun aikana ei voi liikkua vaan se vetää kaksinkerroin.

Tänään kävin neuvolassa taas ja sanoi terkka että nuo supistukset on just niitä hyviä kun lyhentää ja avaa kanavaa.

Noin vajaa kolme viikkoa sitten kun kävin lääkärillä niin paikat olivat pehmenneet ja vauva laskeutunut.

Onko mulla mitään toivoa et tää tulis ajoissa eikä menis yhtäpaljon yli kuin esikoinen. Olen erittäin kyllästynyt tähän oloon :/ (vaikkei pitäisi valittaa)

Povasi terkka tänään että olisi jo noin 3,5kiloinen. :( Olen niin pieni et mua ihan pelottaa miten mahtuu ulos. Esikoinen oli syntyessään 3,5kg.

Alkaa jo pelottaa jos kauankin viel kasvaa. Tähän saakka ollut rauhallisin mielin.

meillä esikoinen syntyi 2 viikkoa yli lasketun ajan, kuopus 2 viikkoa etuajassa. Kummankin synnytys on tapahtunut 24h sisällä ekoista supistuksista, mitään ennakkovaroitusta ei tullut kummastakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
meillä esikoinen syntyi 2 viikkoa yli lasketun ajan, kuopus 2 viikkoa etuajassa. Kummankin synnytys on tapahtunut 24h sisällä ekoista supistuksista, mitään ennakkovaroitusta ei tullut kummastakaan...

onko jokin "sääntö" et jos eka menee niin luultavasti muutkin tms?

Vauvojen tulemiset on kyllä ihan tuurista kiinni. Yhdellä kavereistani on kaikki viisi raskautta menneet yliaikaisiksi ja käynnistetyiksi!! Mulla itelläni esim. nuorimmaisestamme, joka on meidän kolmas, tuli supistuksia jo viikolta 24 - juu, niitä kivuliaita - ja siltikin neiti päätti mennä viikolla yli. Joten...suattaapi olla että lähtee heti tänä päivänä tulemaan, suattaapi olla tulematta ;) ... Tsemppiä sinulle ja lykkyä tulevaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Brilliant:
Vauvojen tulemiset on kyllä ihan tuurista kiinni. Yhdellä kavereistani on kaikki viisi raskautta menneet yliaikaisiksi ja käynnistetyiksi!! Mulla itelläni esim. nuorimmaisestamme, joka on meidän kolmas, tuli supistuksia jo viikolta 24 - juu, niitä kivuliaita - ja siltikin neiti päätti mennä viikolla yli. Joten...suattaapi olla että lähtee heti tänä päivänä tulemaan, suattaapi olla tulematta ;) ... Tsemppiä sinulle ja lykkyä tulevaan!

suattaapi olla niin :D

hyvä mainos btw..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten muuten tuo käsikopelolla tehty "painoarvio" miten paikkaansa pitää?

Minulla käsikopelolla tehty painoarvio oli lähempänä oikeaa, kun ultralla tehty. Samana päivänä kun vauva syntyi ultralla saatiin painoarvioksi 3,500kg. Käsikopelolla lääkäri kuitenkin arvioi vauvan noin nelikiloiseksi ja vauva painoikin 4,260kg.

Ja tuosta käsikopelolla tehdystä arviosta...:D...keskimmäisestä lekuri sanoi, että sieltä on tulossa semmonen nelikiloinen "patukka" ja mä olin että jestas, taasko!!! No, sitten sieltä tulikin 3300g "saippuapala" niin sukkelasti, ettei kätilöt ehtiny mukaan alkuunkaan, vaan mies otti kopin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Brilliant:
Ja tuosta käsikopelolla tehdystä arviosta...:D...keskimmäisestä lekuri sanoi, että sieltä on tulossa semmonen nelikiloinen "patukka" ja mä olin että jestas, taasko!!! No, sitten sieltä tulikin 3300g "saippuapala" niin sukkelasti, ettei kätilöt ehtiny mukaan alkuunkaan, vaan mies otti kopin!!

oho :)

se on ollut ihana ja ikimuistoinen hetki miehelle.

mulla esikko tuli 40+3,toka 42+2,kolmas 40+4.saas nähdä mitä neljäs tekee
ja tosiaan henkimaailman juttuja taitaa olla.tulee kun tulee,eihän nuo mahaan ykskään oo jääny

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla esikko tuli 40+3,toka 42+2,kolmas 40+4.saas nähdä mitä neljäs tekee
ja tosiaan henkimaailman juttuja taitaa olla.tulee kun tulee,eihän nuo mahaan ykskään oo jääny

heh hah ja hoh.

Eikö teistä kukaan osaa lukea??

Ap kysyi myös tuntemuksia eri lapsista!!!

Esikoispoika syntyi rv 42+1, kakkospoika rv 39+4. Kummatkin synnytykset alkaneet suppareilla, eka kesti 9h, tokasta tuli kipeita suppareita monta päivä, synnyts kesti 6h.

Yhteistyössä