V
vieras
Vieras
Onko ihmisillä synnynnäinen (geneettinen ) taipumus tehdä hyvää ja elää oikein? Kulttuuri tietysti vaikuttaa ihmisten moraalikäsityksiin, mutta luuletteko, että jotkin geneettiset tekijät myös säätelevät sitä, miksi ihminen ei halua aiheuttaa kärsimystä toisille vaan pyrkii tekemään hyvää?
Onko moraaliset asiat mielestänne aina mielipideasioita vai voiko sanoa faktana, että esim. murhaaminen on väärin? Voiko pitää ehdottomana totuutena/faktana, että raiskaaminen on pahuutta, vaikka on myös pienenpieni osa ihmisiä, jotka eivät näe sitä pahana?
Onko moraaliset asiat mielestänne aina mielipideasioita vai voiko sanoa faktana, että esim. murhaaminen on väärin? Voiko pitää ehdottomana totuutena/faktana, että raiskaaminen on pahuutta, vaikka on myös pienenpieni osa ihmisiä, jotka eivät näe sitä pahana?