onko muilla kokemusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mama05

Jäsen
05.10.2004
89
0
6
onko kokemusta,että olette saaneet synnytyksessä kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta mikään ei ole lopputilanteessa auttanut? Tramalx2, petidinx2, litalgin suppo, epiduraali, aguarakkulat, pudendus, konjakkisuihke, pc-puudutus. synnytys kesti säännöllisistä supistuksista 10.50 tuntia. ilokaasua en halunnut enää kokeilla, kun oli jo valmiiksi niin paha olo. viimeiset kolme tuntia vaan kärvistelin kivuissa ja tuskissa.
synnytys käynnistettiin tipalla! \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 09:41 mama05 kirjoitti:
onko kokemusta,että olette saaneet synnytyksessä kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta mikään ei ole lopputilanteessa auttanut? Tramalx2, petidinx2, litalgin suppo, epiduraali, aguarakkulat, pudendus, konjakkisuihke, pc-puudutus. synnytys kesti säännöllisistä supistuksista 10.50 tuntia. ilokaasua en halunnut enää kokeilla, kun oli jo valmiiksi niin paha olo. viimeiset kolme tuntia vaan kärvistelin kivuissa ja tuskissa.
synnytys käynnistettiin tipalla! \|O
No mä sain mielestäni aikaa monta kivunlievitystä tosin ilman suurempia apuja.Tipalla käynnistettiin ja kesti n.12 tuntia.Epiduraalia ei saatu laitettua, tramalia ja jotain toista kipulääkettä sain.Aqua rakkulat, ja sit puudutus kohdunsuulle (mikäs se nyt olikaan), ilokaasu, kuumia kääreitä.Olikohan vielä jotain..?Olin aika tuskissani ja musta tuntuu että kätilöt vain päätti antaa mulle niitä lievityksiä pahemmin enää kysymättä.Halusivat varmasti vain olla avuksi tuskiini.Mutta tiedämpä ens kerralla sanoa miehelle että pitää vähän kuria niille.Multa täytyy todellakin kysyä kunnolla ennen toimenpiteitä, että haluanko varmasti.

Mun ystävällä kolmannessa synnytyksessä ei auttanut mikään. Aikaisemmin oli auttanut mm. spinaali tosi hyvin mutta tässä ei sekään. Hänellä synnytystä ei edes käynnistetty. Useinhan käynnistys aiheuttaa pahemmat supistukset ja kivut. Syytä tuohon että miks jotkut lääkkeet ei joskus auta ei varmaan tiedä kukaan. Ainakaan tälle mun ystävälle ei osattu vastata. Jokainen synnytys on niin erilainen ettei voi koskaan etukäteen tietää mikä lääke tulee mihinkin auttamaan.

Yhteistyössä