Onko muilla näin? (kyläilyt)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä lapset leikkivät nykyään sovussa kotona. Keksivät itse tekemistä ja leikkivät yksin tai keskenään. pienempi piirtää sarjakuvia, palapelejä tekee, pelaa tietsikalla. Isompi lukee, piirtää jne. Yhdessä leikkivät "astu jalan päälle" ym. leikkejä, isompi opettaa pienemmälle juttuja jne.

Mutta. Kun mennään kylään, meno jotain järkyttävää. Näyttävät huonoimman puolen itsestään. Siis perheissä, joissa ei lapsia ja ne aikuiset juttelevat vaan meile aikuisille.

Harmittaa, että sukulaiset kuvittelevat, että ovat ihan mahdottomia, kun meillä on tällä hetkelä mielettömän helppoa. Lapsilla mielikuvitusta, ovat kotona kilttejä ja omatoimisia.

Meidän lapset muuttuu välillä kanssa monstereiksi kylässä. Lähinnä esikoinen kylläkin.. Niin monta kertaa on mennyt hermo ja olen luvannut itselleni että seuraavan kerran jätän lapset kotiin :snotty:

Meillä taas niin, että tuo kuopus on kotona tosi kiltti, reipas ja kaikenkaikkiaan helppo tapaus aina ollut, tottakai normaalia pientä uhmaakin välillä on mutta ei mitään itkupotkuraivareita, käyttäytyy myös kylässä hyvin. Mutta päiväkodissa... riehuu, kirkuu, huutaa, raivoaa. On kuulemma jopa lyönyt yhtä hoitajaa jne. Mä en meinannu aluksi uskoa, mutta pakkohan se on. Poika siis aloitti nyt syksyllä uudessa päiväkodissa, edellisessä pk:ssa oli myös joskus tollasta, mutta ei noin suuressa mittakaavassa. Nyt meillä on palaveri päiväkodissa tuosta käytöksestä ja siitä mistä se johtuu, mutta mun on vähän hankala ottaa siihen kantaa koska en ole noita raivareita koskaan nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Meillä taas niin, että tuo kuopus on kotona tosi kiltti, reipas ja kaikenkaikkiaan helppo tapaus aina ollut, tottakai normaalia pientä uhmaakin välillä on mutta ei mitään itkupotkuraivareita, käyttäytyy myös kylässä hyvin. Mutta päiväkodissa... riehuu, kirkuu, huutaa, raivoaa. On kuulemma jopa lyönyt yhtä hoitajaa jne. Mä en meinannu aluksi uskoa, mutta pakkohan se on. Poika siis aloitti nyt syksyllä uudessa päiväkodissa, edellisessä pk:ssa oli myös joskus tollasta, mutta ei noin suuressa mittakaavassa. Nyt meillä on palaveri päiväkodissa tuosta käytöksestä ja siitä mistä se johtuu, mutta mun on vähän hankala ottaa siihen kantaa koska en ole noita raivareita koskaan nähnyt.

Meillä samoin kuopus on se joka kylässä ärsyttää isompaa ja show alkaa. Kotona kuopus on ollut aina helppo, iloinen, mielikuvitusrikas, tomera, touhuaa itsekseen ja on sopuisa.

Meillä myös kuopus ei ole niin vieraskorea. Esikoinen osaa olla. Mun mielestä syy on osin siinä, että kuopusta jännittää ko. tilanne. Ei osaa purkaa jännitystä kuin ottamalla kontaktia esikoiseen. Kun pojalle selittää tilanteita ja ihmisiä etukäteen, ei riehu niin paljoa. Kuopus meilläkin on ollut hankala hoidossa ja mielestäni samasta syystä. On hankala niille hoitajille, joita ei ymmärrä, jotka ei selitä asioita eivätkä juttele tai jotka kokee pelottaviksi. Itse annoin vuosi sitten ohjeeksi, että juttelisivat enemmän ja vaikka lukisivat kirjoja kahden tms. jotta poika saisi positiivistakin kontaktia. Tuntui nimittäin rähinöitä tulevan aina saman hoitajan kanssa. Ainakin tuntui auttavan.

Meillä kouluikäiset lapset villiintyivät täysin, kun menimme ottamaan rokotuksia. Liekö jännitys ollut liikaa. Jouduimme olemaan terveydenhoitajan huoneessa aika pitkään ennenkuin päästiin itse rokotukseen ja meitä oli neljä rokotettavaa.

Uusi tilanne ja jännitys voivat hyvinkin selittää tavallisesta poikkeavaa käytöstä.

Uusimmat

Yhteistyössä