Onko muita joiden mies ei ymmärrä raskausajan kipuja ja väsymystä? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baby2003
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

baby2003

Aktiivinen jäsen
17.06.2006
1 630
0
36
Helsinki

Mun mies ei todellakaan ymmärrä että mulla on kipuja ja väsyttää aina pitäis jaksaa |O
Supistuksia on ollu jo 23rv lähtien ja sen takia oon käynyt sairaalassa joitain kertoja...

Sitten kerran oli niin kova hermokipu että vei jalat alta...tukien pystyin vaappumaan puolelta toiselle :/

Väsymys on ihan tajutonta kun hb on todella alhainen ja verenpaine |O
(niin ja miehen työstä johtuen pääsen nukkumaan iltaisin(öisin)aina n.klo 1-3.00 aikoihin)(esikoistakaan ei meinaa nykyään saada nukkumaan kun 23.00 aikoihin..kun on kuuma ja ties mikä muu sillä on herätys kuitenkin aina mulla 6.45-7.00)

Sitten nyt ollut n.1kk vasemmalla puolella semmosta repivää kipua(mahassa)yhdessä tietyssä kohtaa,niin että pystyy kyyryssä vasenpuoli kallellaan kävelemään :/

No tässä selostan vähän että mitä mies ei ymmärrä....

-Ei ymmärrä että en jaksa kokoajan pitää kämppää kiiltokunnossa |O kyllä meillä on ns.normaalia siistimpää jokatapauksessa mutta se vaatii sen että oon valppaana täällä 24h!

-Ei ymmärrä miten oon niin väsyny kun oon KOTONA!

SUORAANSANOTTUNA EI YMMÄRRÄ MITÄÄN KOKO RASKAANA OLEMISESTA SE LUULEE ETTÄ KAIKKIEN NAISTEN RASKAUDET ON SAMANLAISIA

Esikoisesta ei ollu mitään ns.vaivoja(siitä se nyt ei muutenkaan oikein tiedä kun ei ole esikoisen isä;)

ym...ym... :snotty: :/

Niin itelle en jaksa edes tehä ruokaa kun on kuuma ja sattuu vasemmalle puolelle mahaa niin älyttömästi

Mies tekee ruokaa vapaapäivänä 2krt/vk

Onko muilla samanlaisia miehiä?

No mun ukko oli just tollanen kun mä olin raskaana |O Voi helvetti kun mua aina sieppas kun se meni nukkuun päikkärit kun se on väsyny kun se käy töissä :kieh: Minä sitten sain senkin ajan rauhassa siivota kun ukko oli esikon kans nukkumassa...Meillä vähä keskusteltiin asioista muutamaan kertaan mutta ei se mitään auttanut.

Tiedän miltä susta tuntuu :hug: Koita kestää, kyllä se joskus helpottaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No mun ukko oli just tollanen kun mä olin raskaana |O Voi helvetti kun mua aina sieppas kun se meni nukkuun päikkärit kun se on väsyny kun se käy töissä :kieh: Minä sitten sain senkin ajan rauhassa siivota kun ukko oli esikon kans nukkumassa...Meillä vähä keskusteltiin asioista muutamaan kertaan mutta ei se mitään auttanut.

Tiedän miltä susta tuntuu :hug: Koita kestää, kyllä se joskus helpottaa :hug:

Muuten tiäätkö miten viestin saa poistettua kun tää sama meni vahingossa odotus puolellekkin,,,

Nyt se ukko tuli muuten himaan ja rupes tekee sit ruokaa...kaiken saa vääntää aina rautalangasta

Mulla mies kyllä ymmärtää ja muu lähipiiri. Mutta valitukseni ja vitutukseni valitan lähinnä tänne palstalle. Kaikki ei nimittäin ymmärrä, että raskaus aika voi olla tosi kivuliasta ja raskasta. Eikä mulla ole mitään tarvetta alkaa heitä valistamaan. Itse olen jo niin puhki, että en varmasti ikinä enää halua olla raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Mulla mies kyllä ymmärtää ja muu lähipiiri. Mutta valitukseni ja vitutukseni valitan lähinnä tänne palstalle. Kaikki ei nimittäin ymmärrä, että raskaus aika voi olla tosi kivuliasta ja raskasta. Eikä mulla ole mitään tarvetta alkaa heitä valistamaan. Itse olen jo niin puhki, että en varmasti ikinä enää halua olla raskaana.

Joo ihan sama fiilis EI IKINÄ ENÄÄ |O

Mun mies oletti väsymyksen johtuvan vain huonosta yleiskunnosta. Siis ei pelkästään mulla, vaan yleensäkkin kaikilla odottavilla.

Olipas kiva näyttää miehelle Tuuli Matinsalon kertomusta, jossa kertoi kovasta väsymyksestään raskauden aikana! Matinsalon yleiskunto tuskin kauhean heikko ollut......=)

Mun mies ei ymmärtänyt myöskään sitä väsymystä, vaikka muuten ihan ok suhtautuikin. Mut sillä meni ihan käsityskyvyn yli, että hommia saattoi jäädä tekemättä sen tolkuttoman väsymyksen vuoksi. Ehkä tämä ymmärtämättömyys tuli osaltaan siitä, että aiemmissa raskauksissa tällaista ei ollut, mies luultavasti oletti kaikkien raskauksien olevan ilmanmuuta samanlaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Mun mies ei ymmärtänyt myöskään sitä väsymystä, vaikka muuten ihan ok suhtautuikin. Mut sillä meni ihan käsityskyvyn yli, että hommia saattoi jäädä tekemättä sen tolkuttoman väsymyksen vuoksi. Ehkä tämä ymmärtämättömyys tuli osaltaan siitä, että aiemmissa raskauksissa tällaista ei ollut, mies luultavasti oletti kaikkien raskauksien olevan ilmanmuuta samanlaisia...

Niin tätä mä just en ymmärrä et eihän kaikki raskauden ole samanlaisia,taikka synnytykset

Juu, tutulta kuulostaa! Ekan raskauden aikana mies jopa oli lähdössä laskettuna aikana työreissuun ulkomaille, kun ihan hyvinhän voin käydä yksinkin synnyttämässä (miehen mielestä se oli yhtä helppoa kuin maitopurkin hakeminen kaupasta). Synnytysvalmennuksessa onneksi näytettiin video synnytyksestä. Sen nähtyään mies perui työreissunsa ihan oma-aloitteisesti :) Ja näkipä tuo sitten myöhemmin ihan vierestä, mitä se synnyttäminen on. Oli suhtautumistapa hieman toinen toisen lapsen kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mies oletti väsymyksen johtuvan vain huonosta yleiskunnosta. Siis ei pelkästään mulla, vaan yleensäkkin kaikilla odottavilla.

Olipas kiva näyttää miehelle Tuuli Matinsalon kertomusta, jossa kertoi kovasta väsymyksestään raskauden aikana! Matinsalon yleiskunto tuskin kauhean heikko ollut......=)

Se onkin jännää, että monet muutkin olettaa niin. Mutta esim. ennenaikaiset supparitkin johtuu enemmän siitä, että kohtu on herkästi supistelevaa sorttia. Ja kaikki raskaudet on erilaisia. Ei voi aina verrata siihen mummoon, joka lypsi 20 lehmää ja hoiti 15 lasta ihan yksin raskausaikanaan.
Mulla on näköjään tämä kolmas kaikkein vaikein, vaikka aina sanotaan, että raskaudet ja synnytykset helpottuvat sitä mukaa, mitä enemmän niitä on. Kakat!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Se onkin jännää, että monet muutkin olettaa niin. Mutta esim. ennenaikaiset supparitkin johtuu enemmän siitä, että kohtu on herkästi supistelevaa sorttia. Ja kaikki raskaudet on erilaisia. Ei voi aina verrata siihen mummoon, joka lypsi 20 lehmää ja hoiti 15 lasta ihan yksin raskausaikanaan.
Mulla on näköjään tämä kolmas kaikkein vaikein, vaikka aina sanotaan, että raskaudet ja synnytykset helpottuvat sitä mukaa, mitä enemmän niitä on. Kakat!

Joo ja mies selitti just tommosta mulle yks kerta..kuinka hänen äiti pystyi tekee raskaita töitäkin

mies ihmettelee mulle aina miten jaksan nukkua aamulla niin pitkään varsinkin viikonloppuisin ja valitan kuitenkin että väsyttää ja ite nukahti ennen 8 tuohon sohvalle ja vielä se siinä nukkuu :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
(niin ja miehen työstä johtuen pääsen nukkumaan iltaisin(öisin)aina n.klo 1-3.00 aikoihin)(esikoistakaan ei meinaa nykyään saada nukkumaan kun 23.00 aikoihin..kun on kuuma ja ties mikä muu sillä on herätys kuitenkin aina mulla 6.45-7.00)

Sitten nyt ollut n.1kk vasemmalla puolella semmosta repivää kipua(mahassa)yhdessä tietyssä kohtaa,niin että pystyy kyyryssä vasenpuoli kallellaan kävelemään :/

-Ei ymmärrä että en jaksa kokoajan pitää kämppää kiiltokunnossa |O kyllä meillä on ns.normaalia siistimpää jokatapauksessa mutta se vaatii sen että oon valppaana täällä 24h!

SUORAANSANOTTUNA EI YMMÄRRÄ MITÄÄN KOKO RASKAANA OLEMISESTA SE LUULEE ETTÄ KAIKKIEN NAISTEN RASKAUDET ON SAMANLAISIA

Esikoisesta ei ollu mitään ns.vaivoja(siitä se nyt ei muutenkaan oikein tiedä kun ei ole esikoisen isä;)

no miksi et syö RAUTAA ja LIIKU?! kyllä menis mullakin hermot, jos koko ajan joku valittaisi.. yleiskunto paranee liikkumalla, paikat vetristyvät venyttelemällä, jokaiselle raskaana olevalle löytyy kyllä sopiva liikuntamuoto.. ja tämän seurauksena yleiskunto paranee, verenpaine laskee. opeta se lapsesi nukkumaan aikaisemmin ja mene itsekin, miksi ihmeessä sinun pitää kukkua yöhön asti, jos kerran muutenkin on noin hankalaa..?

rv 23 myös täällä, yleiskunto hankittu, vitamiinit ja hivenaineet popsittu

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällä:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:

no miksi et syö RAUTAA ja LIIKU?! kyllä menis mullakin hermot, jos koko ajan joku valittaisi.. yleiskunto paranee liikkumalla, paikat vetristyvät venyttelemällä, jokaiselle raskaana olevalle löytyy kyllä sopiva liikuntamuoto.. ja tämän seurauksena yleiskunto paranee, verenpaine laskee. opeta se lapsesi nukkumaan aikaisemmin ja mene itsekin, miksi ihmeessä sinun pitää kukkua yöhön asti, jos kerran muutenkin on noin hankalaa..?

...ja uskallan sanoa, että sulla on jostakin syystä muutenkin helpompi raskaus kuin ap:llä.

Mulla oli melkein koko raskausajan hemppa vain vähän yli sata, eikä se noussut millään rautakuurilla.

[/quote]

[/quote]

kYLLÄ SYÖN RAUTAA!MUTTA KUN EI AUTA ,ANEMIAAKIN ON OLLU,LIIKUN KYLLÄ IHAN NORMAALISTI JA OON AINA LIIKKUNUT(MITÄN AUTOA EI OLE KÄYTÖSSÄ)
LAPSI ON MENNY NORMAALISTI NUKKUMAAN AINA 20.00 AIKOIHIN NYT VAAN EI MENE TIEDÄ SITTEN MIKSI.

(MUUTEN EN OO SANONU ETTÄ OISIN VALITTANU..MUUTA KUIN PALSTALLA

;) )

NIIN JA SITTEN KOKEILEPAS ITE LIIKKUA SAMALLA KUN SUPISTELEE JA SATTUU IHAN ****** MAHAAN REPIVÄÄ KIPUA TOISELLA PUOLELLA MAHAA.. |O

[/quote]

Mietinkin, että koska tänne pomppaa joku, kellä helppo raskaus, ihmettelmään niitä kellä huono yleiskunto tai vaikkapa huomionkipeys.

Mietinkin, että koska tänne pomppaa joku, kellä helppo raskaus, ihmettelmään niitä kellä huono yleiskunto tai vaikkapa huomionkipeys.

Kyse ei ole helposta raskaudesta vaan siitä, että jotkut odottajat vaan ovat jonnin verran viisaampia ja parempia kuin muut. *olettaa*

[/quote]

no jaa, helppo ja helppo. oksensin kuusi viikkoa putkeen, alkuraskaudessa pari viikon mittaista migreeniä, hemoglobiini satasessa (ja siihen rautakuuri), selkä oireillut alusta asti jne. tästä huolimatta olen hoitanut päivätyöni ja kotityöt, pidän huolta kropastani liikkumalla päivittäin vähintään tunnin (todellakin auttaa selkä ja muihin vaivoihin). ei siitä pääse mihinkään, että raskauden kulkuun vaikuttaa hyvin paljon myös yleiskunto.. (ja sitä voi hankkia ja ylläpitää myös raskausaikana).

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällä:
no jaa, helppo ja helppo. oksensin kuusi viikkoa putkeen, alkuraskaudessa pari viikon mittaista migreeniä, hemoglobiini satasessa (ja siihen rautakuuri), selkä oireillut alusta asti jne. tästä huolimatta olen hoitanut päivätyöni ja kotityöt, pidän huolta kropastani liikkumalla päivittäin vähintään tunnin (todellakin auttaa selkä ja muihin vaivoihin). ei siitä pääse mihinkään, että raskauden kulkuun vaikuttaa hyvin paljon myös yleiskunto.. (ja sitä voi hankkia ja ylläpitää myös raskausaikana).

Unohdit mainita, että kylvetit kaikki seitsemän lastasi aamuin illoin, loihdit joka päivä viiden lajin päivällisiä ja rakastelit miestäsi kiihkeästi vähintään viisi kertaa viikossa (paitsi silloin migreeniaikana ehkä vain neljä kertaa). Niin ja tietenkin toimit myös dementoituneen anoppisi omaishoitajana, kertaakaan valittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyse ei ole helposta raskaudesta vaan siitä, että jotkut odottajat vaan ovat jonnin verran viisaampia ja parempia kuin muut. *olettaa*

Taisin olla sitten keskimmäisen raskauteni aikana jonnin verran viisaampi ja parempi kuin muulloin. Ja yleiskuntokin oli varmaan parhaimmillaan just silloin.

Yhteistyössä