Onko muita, jotka vie toisen lapsen eskariin ja toisen lapsen päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynytväsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja väsynytväsynyt;28610025:
Ajattelin kyllä pienemmän jättää autoon kun ensin pitää isompi heittää eskariin. Toivon mukaan eskarilaisen voi vain "heittää sisään" ;) eikä tarvitse odottaa, että lapsi riisuu ulkovaatteet ja pesee kädet...? Oikeasti se olisi iso vaiva irrottaa pienempikin autosta ja ottaa mukaan eskarin eteiseen katsomaan miten isosisko jää eskariin ja sit viedä takas autoon ja laitella turvaistuimeen.

Kyllä mä sen ekan vuoden kun vein eskarilaisen ensin, aina otin pienemmän mukaan. Ei se oikeasti niin iso vaiva ole. :D Sä teet nyt tästä jotenkin tosi ison asian omassa päässäsi. Toisen vuoden kun vein pienemmän ensin, niin koululainen odotti autossa.

Sama meno jatkuu ensi vuonna eikä loppua näy. :) Mun mielestä tärkeintä on että on hyvät hoitopaikat lapsilla, kuskaaminen on vaan väliaikainen riesa.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynytväsynyt;28610340:
Saa kai sitä valittaa, eiks tää palsta oo just sitä varten? Ehkä oon laiska, ehkä haluisin päästä vähemmällä... eiks sitä sais ääneen kertoa?

Ja ei, mulla ei ole joustavaa työaikaa. Mutta yritän olla töissä reilusti ennenkuin varsinainen työaikani alkaa. Joskus se onnistuu ja joskus olen vasta puoli tuntia ennen aikojani työpaikalla. Et silleen.

Ja hei ihan oikeasti, viettekö ja haetteko te kaikki muut lapsenne minuutilleen kun olette ilmottaneet??? EN USKO!

Kannattaa alkaa harjoitella. Koulussa pitää olla ajoissa ja se on kyllä vanhempien vastuulla että lapsi siellä on ajoissa. Ja kyllä, niin kuin jo sanoin niin monella meistä on työpaikka jossa on oltava ajallaan joka päivä joten luonnollisesti lapsetkin sitten ovat ajallaan päiväkodissa.

Kannattaa alkaa harjoitella. Koulussa pitää olla ajoissa ja se on kyllä vanhempien vastuulla että lapsi siellä on ajoissa. Ja kyllä, niin kuin jo sanoin niin monella meistä on työpaikka jossa on oltava ajallaan joka päivä joten luonnollisesti lapsetkin sitten ovat ajallaan päiväkodissa.

Niinpä :D mä en ymmärrä kuinka voi olla niin vaikeeta olla minuutilleen jossain, ei mulle ainakaan tuota hankaluuksia. Kyllä se on ihan itsestä kiinni tuollaiset 15-30 minuutin heitot...

Siis mitä mun pitäis alkaa harjoitella? Mähän sanoin, että itse oon työpaikallani aina reilusti ennen kuin on "pakko". Lasten kanssa on niin, että kaikki aamut ei mee minuuttiaikataulussa. Ja sen vuoksi oon varannut säätövaraa. Joskus sitä tarvitaan, joskus ei. En siis ole ollut mistään paikasta, töistä tai päiväkodista, koskaan myöhässä.

Ja kyllä mä tiedän selviäväni ens syksystä, ei siitä oo kysymys. On vaan ollu tähän asti helppoa kun lapset on voinu viedä samaan päiväkotiin.

Ei tänne voi näköjään mistään avautua. Jos saman asian kertoisin ystävättärelle livenä, niin saisin sympatiaa ja tsemppiä. Kukaan normaali ihminen ei hyökkää sanallisesti toisen kimppuun tai ala sättimään kun toinen kertoo mikä sillä hetkellä stressaa elämässä.

Onko sulla ap puoliso hoitamassa osan kuljetuksista vai oletko yh? Mulla on sama edessä syksyllä, miehen kanssa vuorotellaan sitten mun työvuorejen mukaan viemiset ja tuomiset. En osaa opttaa tuollaista stressiä asiasta, vaikkei mulla ole edes autoa käytössä. Miehellä on. Hitto, oonko vähän tyhmä, tuleeko mun elämästä ihan helvettiä syksyllä. Antakaa vinkkejä miten selvitä.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynytväsynyt;28610391:
Siis mitä mun pitäis alkaa harjoitella? Mähän sanoin, että itse oon työpaikallani aina reilusti ennen kuin on "pakko". Lasten kanssa on niin, että kaikki aamut ei mee minuuttiaikataulussa. Ja sen vuoksi oon varannut säätövaraa. Joskus sitä tarvitaan, joskus ei. En siis ole ollut mistään paikasta, töistä tai päiväkodista, koskaan myöhässä.

Ja kyllä mä tiedän selviäväni ens syksystä, ei siitä oo kysymys. On vaan ollu tähän asti helppoa kun lapset on voinu viedä samaan päiväkotiin.

Ei tänne voi näköjään mistään avautua. Jos saman asian kertoisin ystävättärelle livenä, niin saisin sympatiaa ja tsemppiä. Kukaan normaali ihminen ei hyökkää sanallisesti toisen kimppuun tai ala sättimään kun toinen kertoo mikä sillä hetkellä stressaa elämässä.

Ihan asiallisesti olen vastannut, enkä mitenkään sättinyt. Ja kyllähän sitä ajallaan oloa teidän pitää harjoitella kun kerran ajat heittelee, (esim. lapsi ei voi koulun pihassa aikanaan kovassa pakkasessa odotella puolta tuntia koulun alkua). Ja hei, kyllä lapsiperheidenkin pitää olla ajoissa, ei ole mikään selitys se että kun mulla on lapsia niin "en voi mennä minuuttiaikataulussa".

Alkuperäinen kirjoittaja väsynytväsynyt;28610391:

Luepas nyt uudelleen nuo viestit niin huomaat että kukaan ei ole sinua kohtaan hyökännyt tai sättinyt. :) Mutta kun olen itse kaksi vuotta kuskannut lapsia eri hoitopaikkaan, niin en nyt vaan osaa pitää tuota mitenkään ihmeellisenä asiana. Luulisi ennemmin sinua lohduttavan sen ajatuksen että muutkin tekevät näin jatkuvasti eivätkä koe sitä stressin aiheeksi.

Ihan asiallisesti olen vastannut, enkä mitenkään sättinyt. Ja kyllähän sitä ajallaan oloa teidän pitää harjoitella kun kerran ajat heittelee, (esim. lapsi ei voi koulun pihassa aikanaan kovassa pakkasessa odotella puolta tuntia koulun alkua). Ja hei, kyllä lapsiperheidenkin pitää olla ajoissa, ei ole mikään selitys se että kun mulla on lapsia niin "en voi mennä minuuttiaikataulussa".

Montakohan viestiä mun pitää vielä kirjottaa joissa kerron, että olen ollut ja olen jatkossakin AJOISSA joka paikassa. Mä nyt vaan oon varannut hoitoaikaa 15 tarvittavaa enemmän, so what? Voin sitten mennä töihin joko ajoissa tai hyvässä lykyssä todella ajoissa.

Ja lasta en aio viedä itse kouluun, menee ekat vuodet koulukyydillä ja sitten myöhempinä vuosina kävelee/pyöräilee.

Se on voi, voi jos tarhan täti joutuu (muka) meidän takia tuleen sen 15 minuuttia aikaisemmin töihin aamulla vaikka hänestä olisi NII-IN paljon enemmän hyötyä päivällä sen 15 minuutin verran... hohhohhoijaa

Mulla oli tämä vuosi tuollaista ja ihan hyvin meni. Autossa pidin kirjoja, joita päiväkotilainen pystyi selailemaan sillä aikaa kun vein eskarilaisen, tai jätin lastencd:n soimaan automankassa.

Niin ja en ole yh, mutta mies viikot eri paikkakunnalla töissä, joten käytännössä olen "yh" eli vien ja tuon lapset ilman miehen apua. Se oliskin helppoa jos edes aamuisin mies voisi viedä toisen lapsen. Iltapäivällä tuo hakurumba ei niinkään haittaa.

Ymmärrän todella hyvin alkuperäisen kirjoittajan närkästyksen tästä palautteesta, jota viestiinsä sai. Miksi ei tosiaan tällaisella keskystelufoorumilla, voisi jakaa mietteitään arjen haasteista/sujuvuudesta ilman, että heti otetaan ylemmyydentuntoinen asenne ja aletaan "opettaa", kuinka asioihin tulisi suhtautua tai mitä niistä tulisi ajatella. Mä myös peräänkuulutan enemmän sellaista emoatia- ja tsemppilinjaa. Olen viime viikkoina tätä palstaa lueskellut ja ihan pöyristynyt, miten täällä toisille ihmisille viestitään. Itse olen miettinyt, etten lähipiiristäni keksi yhtäkään ihmistä, jonka voisin kuvitella nokittelevan ja piikittelevän toisia vanhempia täällä. Mulla on varmaan käynyt tosi hyvä tuuri, kun on sattunut niin ihania ihmisiä ympärille. Joskus kannattaa vain hengittää syvään ja asettua sen toisen ihmisen asemaan, ei yläpuolelle.

Meillä eskari koulun yhteydessä ja sinne ne eskaritkin jätetään aamulla vaan pihaan koululaisten kanssa odottamaan koulun alkua elleivät ole aamuhoidossa. Jotkut kuljevat jopa yksin kotoa eskariin. Asumme maalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;28610504:
Ymmärrän todella hyvin alkuperäisen kirjoittajan närkästyksen tästä palautteesta, jota viestiinsä sai. Miksi ei tosiaan tällaisella keskystelufoorumilla, voisi jakaa mietteitään arjen haasteista/sujuvuudesta ilman, että heti otetaan ylemmyydentuntoinen asenne ja aletaan "opettaa", kuinka asioihin tulisi suhtautua tai mitä niistä tulisi ajatella. Mä myös peräänkuulutan enemmän sellaista emoatia- ja tsemppilinjaa. Olen viime viikkoina tätä palstaa lueskellut ja ihan pöyristynyt, miten täällä toisille ihmisille viestitään. Itse olen miettinyt, etten lähipiiristäni keksi yhtäkään ihmistä, jonka voisin kuvitella nokittelevan ja piikittelevän toisia vanhempia täällä. Mulla on varmaan käynyt tosi hyvä tuuri, kun on sattunut niin ihania ihmisiä ympärille. Joskus kannattaa vain hengittää syvään ja asettua sen toisen ihmisen asemaan, ei yläpuolelle.

Vau, kiitos tästä ihanasta viestistä!:) Todella itsekin ihmettelen, jos nämä "neuvojat" myös livenä omille ystävilleen jakelevat samaan malliin ohjeita jos joku erehtyy heille avautumaan omasta elämästään.

Yhteistyössä