Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
Raskaus menossa viikoilla 38 ja tuntuu et nyt tulee kaikki vaivat kerralla :ashamed: Muuten ollut helppo ja ihana raskaus, mutta nyt on ollut jo tulehdus, sen sain hoidettua pois niin nyt on iskenyt hiivatulehdus ja pahoin pelkään että nyt on iskenyt peräpukama :ashamed: :ashamed: Onko nuo pukamat yleinen vaiva raskaudessa?

Kaikkea muutakin olen nyt joutunut kärsimään raskauden lopussa enkä tiedä miten jaksan enää jos nyt on tullut vielä nuo pukamat vaivaksi! Lähteekö ne ikinä pois? :ashamed: :ashamed: :(

Kun lueskelin tuolta noista vanhoista ketjuista ettei välttämättä lähde ikinä pois!! :ashamed: Ikää kohta 18, enkä haluaisi noista koko loppu ikääni kärsiä.. Laskettuun aikaan tosiaan niin vähän aikaa että haluaisin jo rueta nauttimaan kun vauva tulee taloon mutta nyt tuntuu että masennus vaan iskee päälle kun tämäkin nyt tuli :( :ashamed:

Kyllä ne pukamat voivat parantua hyvinkin itsestään. Mulla 2 raskauden aikana ikävät pukamat, nyt ei enää tietoakaan niistä, eikä ole tarvittu mitään hoitoa. Älä ota turhaa murhetta niistä!

Hyvää loppuraskautta sinulle!

Jos pukamat kutisee, laita niihin sitä pukamavoidetta. Mutta jos ei hirveesti kutise eikä muuta niin voit antaa periaatteessa olla. Siis jos eivät tavallaan haittaa. Sit kun haittaavat, sitten vasta tarvii alkaa hoitaa. ...jos siis alkavat haitata.

http://www.poliklinikka.fi/?page=5149773&id=6803111&

Mulla tuli pukamat esikoisen synnytyksen jälkeen, jos ne nyt pukamia oli? :whistle: Siis peräsuoli putkahti vähäsen pihalle. Rasvasin sitä bepantholilla ja harjoitin lantionpohjan lihaksia yrittämällä vetää sitä suolta sisään. Kuukaudessa se sitte parani...

Mulla siis esikoisen synnytyksessä repes väliliha pahasti ja kakkaaminen oli sitte tuskaa ja siitä johtuen mulla ilmeisesti tuli tuo vaiva...

itsekin asiaa murehdin noilla viikoilla. synnytyksen jälkeen katosi pukamat poois. itse hoidin pukamavoiteella ennen ja jälkeen synnytyksen, ettei tulisi pahemmaksi ja kipeäksi. ei siis vaivannut muuten kun pään sisällä. älä murehdi! hae apteekista voidetta, jos haluat/jaksat.

Ja sellainen juttu vielä, että joudun syömään rautatabletteja (retafer) 3 kpl päivässä kun on hemoglobiini todella alhainen ja ne sitten kovettavat mahaa.. Kannattaisiko mainita neuvolassa tuosta että retafer kovettaa mahaa ja saattaa olla pukamia etteivät sitten pahenisi noiden rautatablettejen takia?

kai ne kaikki käy raskaanaollessakin. en muista mitä oli oma. reippaasti vaan apteekkiin tädiltä kysymään, ei kannata nolostella yhtään. vaiva on tosi yleinen! eikä oo mitään kallista. synnärillä pyysin sitten sieltä talon puolesta, kun jäi omat rasvat kotiin.

muoks... ja tohon rautakysymykseen... itse lopetin raudan syömisen just tosta syystä, kun oli maha kovalla ja mitattiin vielä varuiks hb uudestaan neuvolassa. pyydä terveydenhoitajaa mittaamaan hb, ettei turhaan kannata syödä rautaa. vähennä ainakin annosta vähäksi aikaa. ja luumua sekä puuroa syömään...

Mulla oli alussa että pitää syödä 1kpl ja se vaan laski siitä huolimatta niin nostettiin jo kolmeen, mutta vieläkin liian alhainen ollut koko raskauden ajan :ashamed: Pitää mainita asiasta neuvolassa huomenna.

Yhteistyössä