Onko mulla syömishäiriö? Apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä on hullua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä on hullua

Vieras
Olen 20 vuotias, 163 cm ja painan tällä hetkellä 57 kg. Olen mielestäni lihava. Maha on iso ilmapallo, se on aina turvonnut, niin että kaverit jo luulevat että saadaan toinen lapsi, ihan tosi, ei naurata. Syön sitten vain pelkän omenan, se turvottaa. Oikeastaan olen muuten aika normaali mutta maha saisi häipyä. Olen ollut dieetillä monta kertaa. Olen joskus onnistunut ja joskus en. Se vain, että olen laihduttanut jo 2 vuotta, esikoiseni syntymästä lähtien. Muistan että olin silloin alussa 2kk lähes syömättä, join teetä, ja söin vihanneksia ja hedelmiä ja joskus ehkä leipää, en muuta. Laihduin 9 kg. Aina kun rupean laihduttaa, liikun paljon, 2-3 tuntia päivässä, enkä syö juurikaan mitään, aamulla juon jotain tuoremehua, päivällä ehkä leipää, sitten olen syömättä kello 4 jälkeen. Painoa lähtee kilo päivässä. Sitten ratkean. Syön jääkaapin tyhjäksi, ihan tosi. Alan mässätä, koska inhoan omaa vartaloa, ehkä siis siksi, ja syön ja syön koko ajan. Kaikkea, kotiruokaa, leipää, paljon juustoja ja makkaroita, pullaa, sipsiä, karkkia...
En osaa enää syödä normaalisti, joko mässään hirveästi päivän aikana tai laihdutan enkä syö mitään :(

Ja kun päätän elää normaalisti, mietin koko ajan että pakko laihtua, ja muka mietin että huomena alan dieetille, mutten enää pysty kuin 3 päivää olla niukalla ruualla, ja alan itkeä epätoivoisena ja alan syödä, sitten menen peilin eteen ja kiroilen vatsaläskejäni. Ja sitten se, että olen huomannut että kun olen surullinen, syön paljon, sama myös jos olen iloinen, mietin innoissaan mitä syön, syönkö tunteisiini? Osaisiko joku sanoa jotain...

Kehottaisin sua varaamaan ajan terveyskeskuksesta ja kertomaan siellä saman mitä kirjoitit tähän niin pääset jollekin psykologille tms. puhumaan asiasta. Todella huolestuttava on tilanteesi!!! Toivottavasti saat apua ennenkuin saat jonkun vakavan sairauden tai sairaskohtauksen ongelmiesi takia.

Ja tosiaan lisään vielä sen,että syön vaikkei ole nälkä. Syön paljon, ja huomaan yhtäkkiä että oksettaa ja on tosi huono olo, mutta silti saatan jatkaa syömistä. Sitten alkaa sama, alan rankaista itseäni laihduttamalla.

Kyllä sinulla jonkinasteinen syömishäiriö on. Jatkuva diettailu, paastoaminen ja ahmiminen pistää kropan ihan sekaisin, jolloin myös vatsaa saattaa turvottaa pienikin määrä ruokaa. Olen itse sairastanut parikymppisenä rajun anoreksian ja nyt toivuttuani tajuan, että pieni kiinteä "vauvapömppö" on rakenteellinen asia kropassani. Sille ei voi mitään, mutta sen kanssa oppii elämään :)

Suosittelen, että kirjaudut SYLI:n keskustelupalstalle, jossa voit saada vertaistukea: Sy

Älä anna syömishäiriöpeikon viedä sinua! Tie paranemiseen on pitkä ja kivinen, parempi hankkia apua ennen kuin on liian syvällä siinä suossa!

Kauheaa, tämä aloitus oli vanha viestini :( onpa SURULLISTA! Ja taas laihdutan, muttanyt en painakaan enää 57kg vaan 64kg ja toivoisin vain että painaisinkin tuon 57kg. Olinko muka silloinkin läski...Ääh...
Pisti nyt kyllä miettimään, sattumalta löysin tämän vanhan viestini kun taas googletan lahdutus juttuja :(

Yhteistyössä