Onko mun miehelle tulossa psykoosi? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Venlafaxinia kun yritin lopettaa kamalien pääsähköiskujen yms. takia, niin sain niin kauheat viekkarit että jouduin jatkamaan useamman kerran. En yksinkertaisesti kestänyt niitä. Sitten viimeisen lopetusyrityksen vein loppuun, ja kyllä olin kuukauden niin poissa pelistä kamalien oireiden takia, etten uskaltanut pitkään aikaan mitään lääkettä yrittää. Ihan karmea myrkky.

[QUOTE="Höh";26444354]Venlafaxinia kun yritin lopettaa kamalien pääsähköiskujen yms. takia, niin sain niin kauheat viekkarit että jouduin jatkamaan useamman kerran. En yksinkertaisesti kestänyt niitä. Sitten viimeisen lopetusyrityksen vein loppuun, ja kyllä olin kuukauden niin poissa pelistä kamalien oireiden takia, etten uskaltanut pitkään aikaan mitään lääkettä yrittää. Ihan karmea myrkky.[/QUOTE]

Voi ei, kamalaa kuulla että oireet voi jatkua jopa kuukauden lopettamisen jälkeen! :( Miesparkahan on varmaan ihan ihmisraunio siinä vaiheessa... Nyt vielä hänellä on töissä sellainen tilanne, ettei oikeasti oikein pystyisi olemaan poissa edes sairauden takia. Ja kotona olisi tosiaan varmaan vielä vaikeampaa, lapset kun kuitenkin pitävät meteliä ja vaativat isänsä huomiota. Kamalaa, jos ihminen tulee osastohoidettavaan kuntoon yhden lääkkeenvaihdon takia! :(

Nyt tuolta lääkekaapista tarkistelin, niin miehellä on ollut käytössä Venlafaxin 150mg per päivä, sekä ilmeisesti iltaisin/tarvittaessa Alprox 0,5mg. Kaapista löytyi myös Mirtazapinia, mutta luulen että se on ollut miehellä käytössä ennen Venlafaxinia. Nyt käsittääkseni siis kolmen päivän sisällä tuo Venlafaxin on lopetettu ja Alproxin annos puolitettu(vai kokonaan lopetettu?). Tilalle tullut Voxra 150mg. Kyllä se mies nämä kertoi, mutta kun kaikki nimet kuulostaa niin samalta niin menin ihan sekaisin.. Mies jo naureskeli että tähän nyt vielä jotkut psykoosilääkkeet, niin hänellä alkaa olla keräilykokoelma täynnä... : / :(

Ja miestä hoitava lääkäri on kyllä psykiatri, mutta mies aina itse epäilee että mahtaakohan ukkeli ihan täysillä käydä... On kuulemma sellainen vanha pappa jonka olisi ulkonäöstä päätellen pitänyt olla eläkkeellä jo vähintää pari vuosikymmentä. Kaiken lisäksi lääkäri on tavattavissa seuraavan kerran kahden viikon päästä! Joten nyt se mies sinnittelee töissä, en tiedä käykö sitten jollain työterveyslääkärillä tänään vai miten.

No nyt se mies tuli töistä kotiin. On nyt "luvattomalla vapaalla", koska työterveyshuollossa ei ollut enää edes hoitajalle aikoja siinä vaiheessa kun mies oli aamulla päässyt puhelimella läpi. Pitäisi mennä päivystykseen että saisi sairaslomaa, mutta ainakaan vielä ei jaksa lähteä tunneiksi jonottamaan. Sai lääkärille soittoajan iltapäivälle... Nyt pelottaa että se saa vielä töistäkin kenkää tämän takia, tosiaan töissä muutenkin nyt hankala tilanne. Kyllä tosiaan mt-ongelmat vaikuttaa aika rankasti myös läheisten elämään! :(

Yhteistyössä