Onko mun mies ihan suunnattoman laiska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
moni mies elää tosiaan kotonaan aivan kuten eli äitinsa luona aikanaan. ja vaimot sallii tämän passaamalla ja olettamalla, että jos käy töissä, ei tartte kotona evää lotkauttaa. onneksi mun mies on asunut yksin vuosia, joten hän osaa omatoimisesti tehdä kotihommia. nytkin hän on vaihtamassa mun autoon renkaita, otti vielä uhmaikäisen mukaan. monelle naisellahan ei muuten miehen tyyli tehdä erilailla hommia edes kelpaa. kasvattakaa pojistanne omatoimisia ja opettakaa, että kotona kaikki tekee kotihommia ja nehän on nykyään niin mukaviakin kun on koneet ja vermeet.

on se varmaan niinki, että olen antanut tilanteen luisua tähän, eli olen osin syypää itsekin. mieheni on elänyt yksin vuosia, joten siitä ei ole kyse. mutta ei se silloinkaan siivonnut, hyvä jos pyykit pesi... ajattelin, että kaikki opiskelijapojat elävät niin...

Alkuperäinen kirjoittaja TÄRÄHTI:
TÄSSÄ TAAS ON TULOS SIITÄ TASA-ARVOHUMPUUKISTA PRK..L

AKAT VAATIMALLA YRITTÄVÄT VAATIA UKKOJA AKKAIN HOMMIIN....

PRK..... TASA-ARVOFEMINISTIT.......

voi sua pientä. olisin iloinen, jos mies hoitaisi meillä edes ne "miesten hommat". minä kaadan puut, jos on tarvis. minä leikkaan nurmikon. minä huollan auton ja hoidan kaiken siihen liittyvän. ja mistä lähtien esim imurointi on ollut naisten hommaa?

ps. ihan termeistä:feminismi=tasa-arvo

Kuulostaa ihan minun mieheltä :/
5kk on maannut kotona ja mitään ei pyytämättä saa aikaiseksi taas!
Itse olen nyt yli 2vko sairaslomalla leikkauksen jäljiltä ja olisi tosissaan mukava jos täällä kämpässä jotain tapahtuisi ilman että itse joudun tekemään.. :|
No nyt alkoi valittamaan selkäänsä, eli varmaan ei mitään pysty siis tekemään.Lääkäriin sitä komensin tuossa jo, jos kipeä on niin menee tohtorille apuja hakemaan! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Itse olen nyt yli 2vko sairaslomalla leikkauksen jäljiltä ja olisi tosissaan mukava jos täällä kämpässä jotain tapahtuisi ilman että itse joudun tekemään.. :|
No nyt alkoi valittamaan selkäänsä, eli varmaan ei mitään pysty siis tekemään.Lääkäriin sitä komensin tuossa jo, jos kipeä on niin menee tohtorille apuja hakemaan! :kieh:

mikä ukkoja oikein vaivaa? mun mieskin on tosi kipeä usein silloin, kun pitäsi jotain tehdä. esim. jos on vähänkin ollu nuhaa se ei voi tehdä mitään, kun voi tulla sydänlihastulehdus yms. selityksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mikä ukkoja oikein vaivaa? mun mieskin on tosi kipeä usein silloin, kun pitäsi jotain tehdä. esim. jos on vähänkin ollu nuhaa se ei voi tehdä mitään, kun voi tulla sydänlihastulehdus yms. selityksiä...

Entä jos olet itse kipeä? Auttaako ukkos silloin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Entä jos olet itse kipeä? Auttaako ukkos silloin?

no, meillä oli pääsiäisen aikaan sama flunssa ja mies oli ihan vuodepotilaana kaksi päivää, vaikka oltiin mummolassa kylässä.minä ajoin mummolaan 250 kilsaa ja hoidin lapset. mummo auttoi tietysti. sekin ihmettelee miehen käytöstä...

miehillä on flunssat yleensä rankempia kuin naisilla... sen olen ajan saatossa huomannut :)
Itse jos on räkätaudissa ja voimat pois, niin ykskaks yllättäin isännänkin kurkku on kipeä ja silloin ei kykene muuhun kuin kitisemään. Joten sairastan hiljaa valittamatta... Äijät on oikeita mammanpoikia... mmmrrrr... :(

Meillä mies otti töistä viiden kuukauden vuorotteluvapaan ja jäi kotiin 1v8kk lapsen kanssa, näin lapsi meni hoitoon vasta 2 v:na. Itse olin töissä klo 8-16 ja mies hoiti kodin ja ruoanlaiton mallikkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja niin tuttua..:
miehillä on flunssat yleensä rankempia kuin naisilla... sen olen ajan saatossa huomannut :)
Itse jos on räkätaudissa ja voimat pois, niin ykskaks yllättäin isännänkin kurkku on kipeä ja silloin ei kykene muuhun kuin kitisemään. Joten sairastan hiljaa valittamatta... Äijät on oikeita mammanpoikia... mmmrrrr... :(

*ei kannata yleistää eihän*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä mies otti töistä viiden kuukauden vuorotteluvapaan ja jäi kotiin 1v8kk lapsen kanssa, näin lapsi meni hoitoon vasta 2 v:na. Itse olin töissä klo 8-16 ja mies hoiti kodin ja ruoanlaiton mallikkaasti.

Sulla on sitten ihana mies... Pidä siitä hyvä huoli ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niin tuttua..:

*ei kannata yleistää eihän*

Ei ehkä, mut niin yleistä kuitenkin.. :D

ap kysyit, mitä normaali mies tekee. En mie tiedä, onko mieheni ns. normaali :D , mutta meillä homma etenee näin. Meillä kolme lasta, olemme kokeneet siis sitä aikaa, kun kumpikin on työssä ja sitä aikaa, kun mie olen ollut vauvalomalla. Silloin kun olin kotona lasten kanssa, hoidin pääsääntöisesti lasten ohella siivoamiset, ruuanlaitot, pyykkäykset yms. Miun mieheni tekee fyysisesti raskasta työtä, joten ihan omasta halustani noin. Työpäivän jälkeen mies vietti (hetken levättyään) aikaa lastensa kanssa; vei harrastuksiin, puistoon tms, hoiti miun kanssani tai yksinään lasten iltatoimet jne. Viikonloppuisin meillä sitten kumpikin osallistui yhtä lailla kaikkeen; siivoamiseen, ruuan tekoon, touhuamiseen lasten kanssa, pihatöihin, pyykkäykseen jne.

Mun mieheltä onnistuu kaikki kotityöt sekä pihatyöt. Kiinnostuksen ja mieltymysten mukaan olemme jakaneet työt siten, että kumpikin pääsee "luistamaan" niistä itselleen vastenmielisistä töistä. Esim. itse inhoan imurointi, mutta mies tykkää siitä, joten hän hoitakoon sen. Mies taas inhoaa sotkua ja likaa, niinpä minä pesen vessat ja yleensä myös tiskarin täytön. Olen lapsen kanssa kotona päivät, joten silloin teen sen verran mitä pystyn. Yleensä hoidan pyykit, likaiset astiat ja pidän yllä perusjärjestystä. Iltaisin ja viikonloppuisin siivotaan yhdessä, koska näin lapsemmekin oppivat että kaikki perheessä osallistuvat kotitöihin, myös isä.

Mies on maalta kotoisin ja tottunut siellä tarttumaan kaikenlaisiin hommiin. On myös asunut yksikseen useamman vuoden, joten silloinkin on oppinut kotinsa hoitamaan. Mielestäni normaali järkevä mies kyllä tajuaa, että viimeistään silloin kun lapsiakin on, ei voi sälyttää ihan kaikkea puolison harteille. En tajua, miksi niin monet naiset suostuvat passaamaan miehensä piloille ja siinä samalla opettavat myös lapsillensa, ettei miesten tarvitse kotona tehdä mitään.

Yhteistyössä