Onko mun mies liian mustasukkainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ahdistaa"

Vieras
Jos mulle tulee tekstari, niin haluaa tietää keneltä se on. Ei riitä, että sanon "Tiinalta", vaan haluaa yleensä tulla katsomaan ja nähdä itse, että se viesti myös on Tiinalta.
Jos olen koneella, niin huomaan miehen ärsyytyvän siitä. "Mitä sä nyt istut taas sillä koneella" "mitä sä siellä näpytät noin kovaa" "mihin sä kirjoitat noin nopeasti". Yleensä vastaan tyyliin "yhteen blogiin" "kaksplussalle" ja haluaa tulla katsomaan mitä kirjoitan. Jos en näytä niin mies osoittaa sellaisella lapsellisella tavallaan mieltään.

Olin eilen yksillä lastenvaatekutsuilla. Kun tulin kotiin, mies kysyi puoliksi huumorilla, mutta puoliksi tosissaan "Olitkohan sä millään kutsuilla, kun ei sulla ole yhtäkään vaatepussia mukana". En edes jakanut vääntää mitään. Sanoin, että vaatteet tilattiin ja ne tulee kotiin postitse ja näytin kutsuilta saatua esitettä.
Missä helkkarissa mä nyt olisin ollut keskiviikkona alkuillasta ilman meikkiä tukka ponnarilla?!

Miespuolisia ystäviä mulla ei saa olla. Tai no saa olla, ei mies niitä kiellä. Mutta aiheuttaa miehessä jumalattoman ahdistuskohtauksen. On varma, että mulla on heti jotakin sutinaa. Mies bongasi mut kerran kaupungilta miespuolisen työkaverini kanssa JUTTELEMASTA. Oli lähtenyt kesken päivän kotiin. Selvästi itkeneen oloinen. Kesti päiviä saada mies taas normaalikuntoon. Ilman syytä?! Kysyin monesti mikä on ja miehen vastaus oli "mun pitää saada ajatella asioita".

Aamulla oli tullut tekstari naispuoliselta työkaverilta, jossa pyytää mua viikon päästä lauantaina niiden mökille bileisiin. Kutsuu sinne siis työkaverinsa. Miehelleni tämä on ongelma. On kuulemma liian epäilyttävä reissu. Häh?! Selvästi näytin hänelle, että kutsuja on "Sari" ja sanoin meneväni omalla autolla sinne ja tulevani yöksi kotiin.

Mies myös joskus on ihan "vahingossa" tullut samaan paikkaan missä mä olen ja tajuan heti, että on ihan selvästi halunnut vaan seurata mua ja varmistaa, että pyörin sielä Sellossa varmasti sen "Lauran" kanssa.

Mä käyn harvoin missään bilettämässä tms. 1-3krt vuodessa. Miehelle kyllä sopii, että menen. Lapsemme on jo 7v. Mies kuitenkin saa mulle aina käytöksellään huonon oman tunnon aikaan ja mä en voi nauttia illasta koskaan täysin.

Mulla on sellainen työ, että tapaan paljon ihmisiä. Mä olin mm. maanantaina työasioissa miespuolisen ihmisen kanssa kaupungissa. Mua jännitti niin kovaa. Aamulla päätä särki ja oksensin heti kun pääsin töihin. Ajoin autolla itkua pidätellen kaupunkiin. Pelkäsin niin kovaa, että mieheni näkee meidät ja nolaa mut. Mä olen ruvennut pelkäämään kaupungilla liikkumista, sillä jännitän jos joku miespuolinen tuttu tulee vastaa ja juttelee mulle ja mieheni näkee ja aiheuttaa jonkun nolon tilanteen mulle.

Olen puhunutkin tästä joskus miehelle. Mieheni yleensä syyllistäa mua ja mä olen kuulemma jotenkin "epäilyttävä" ja annan aihetta huoleen. Minusta tuo on väärin. Asia ei todellakaan ole noin. Ei osaa kunnolla kuitenkaan perustella. Vetoaa joskus siihen, että olen nuorena tehnyt sitä ja tätä. Hmm.. jos mulla on 17 vuotiaana ollut sutinaa kahden kanssa yhtä aikaa. Antaako se todellakin aihetta siihen, että olen nyt 29 vuotiaana samanlainen? Miehenikin olen tavannut vasta 20 vuotiaana.

Välillä mies taas syyttää mua vaan lapselliseksi ylireagoijaksi.

MItä teen? Miten puhuisin? Mitä sanon, että mies ihan aikuisten oikeasti ymmärtää, että on liian hallitsevan mustis?

En oikein osaa neuvoa, miten tuohon saisi muutosta.. Mutta tiedät varmasti itsekin, että miehen käytös ei ole normaalia eikä tervettä, eikä sun pitäisi joutua pelkäämään ja selittelemään koko ajan. Ehkä sun pitäisi käydä nyt alkuun vakava keskustelu miehen kanssa, että joko hän opettelee luottamaan suhun ja antaa sun elää normaalia elämää ilman kyttäämistä ja vainoharhaisuutta, tai sitten sun on mietittävä pystytkö jatkamaan hänen kanssaan.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Mun mielestä on liian mustasukkainen ja kannattaa tosiaan miettiä, haluatko jatkaa miehen kanssa. Monesti ne nimittäin iän myötä tuppaa menemään pahemmiksi.

Mustasukkaisuus kyllä meillä ainakin vain paheni vuosien myötä. Loppu tilanne ennen eroa oli se, että mies seurasi autolla kauempana perässä, kun kävelin kauppaan. Miehen oli siis tarkoitus jäädä kotia lasten kanssa ja minulla ei ollut korttia. Itse olin ihan onnellinen, että pääsen ilman lapsia kauppaan ja saan samalla lenkkeillä rauhassa, mutta kyllä se onnen tunne katosi, kun huomasin tutun auton seuraavan :(

Kuulostaa ihan sairaalta. Oikeasti ihan psykoottiselta.
En ikimaailmassa voisi olla tuollaisessa suhteessa. Antaisin miehelle kaksi vaihtoehtoa; terapiaan, joskos saisi siellä selvitettyä päätään tai ero.

Meillä on ollut pettämisen jälkimainingeissä kyttäämistä minun puolelta, mutta sekään ei ollut todellakaan tuollaista. Ja sitä kesti aikansa, jotta sain kerättyä luottamusta.

Oikeesti toi ei kuulosta hyvältä ja sun on nyt vihellettävä peli poikki ennen kun on liian myöhäistä. Miehesi vaikuttaa kirjoituksesi perusteella sellaiselta tyypiltä johon tuskin rauhallinen järkipuhe tehoaa, joten suosittelen laittamaan ison pyörän pyörimään, koska se jos mikä on kouriintuntuvan tehokasta.

Kokemuksesta tiedän kuinka kauheaa tuo miehen mustasukkaisuus on. Hän määrää mitä vaatteita saa käyttää, en saa nähdä kavereita, perhettä, en saa lähteä mihinkään ilmoittamatta, en edes lähikauppaan. Hän jopa suuttuu jos olen oman pikkusiskon kanssa shoppailemassa ja ostan jotain uutta itselleni.. Hän katselee puhelintani ja kyselee myös kelle näpyttelen viestiä. Saapikkaat/korkokengät on aivan mahdoton ajatus.. Voi että mikä mustasukkaisuus ja huuto siitä syntyy jos laita ne. Olen todellakin alkanut miettimään eroa, mutta pelkään että en pääse miehestä millään yli. Hän haluaisi jatkaa suhdetta.. Itsestäni en ole yhtään varma, koska olen ajatusteni kanssa niin sekaisin.

Mies on selväs,tikin sairaalloisen mustasukkainen, eikä tilanteesi tule tuosta paranemaan, vaan päinvastoin vanhemmiten tuollaiset muuttuvat vain hullummiksi. Ei kannata tuhlata ainutkertaista elämäänsä toisen vankina, ilman omaa tahtoa ja vapautta. Sairastut itsekin pian.

Minä erosin vastaavasta tyypistä, vaikka hänen oireensa eivät olleet vielä noin pahoja kuin sinun miehelläsi on. En ole hetkeäkään katunut eroa. Pelasta itsesi.

Voi olla myös nainen vastaavanlainen. Yleensä taustalla on jokin teko, joka saa toisen osapuolen epävarmaksi, lisäten luottamuspulaa. Mikäli voi keskustella mistä luottamuspula johtuu, voi mustasukkaisuuskin ratketa.

Minulla on myös sellainen mielikuva, että toiset (naiset) tahallaan "kiusaavat" miehiä luomalla tilanteita, joista mies tulee mustasukkaiseksi. En tiedä onko tämä jotain liiton / hyväksynnän / rakkauden testaamista, mutta tällainen voi patoutua sairaaloiseksi mustasukkaisuudeksi.

Voi olla myös nainen vastaavanlainen. Yleensä taustalla on jokin teko, joka saa toisen osapuolen epävarmaksi, lisäten luottamuspulaa. Mikäli voi keskustella mistä luottamuspula johtuu, voi mustasukkaisuuskin ratketa.

Minulla on myös sellainen mielikuva, että toiset (naiset) tahallaan "kiusaavat" miehiä luomalla tilanteita, joista mies tulee mustasukkaiseksi. En tiedä onko tämä jotain liiton / hyväksynnän / rakkauden testaamista, mutta tällainen voi patoutua sairaaloiseksi mustasukkaisuudeksi.

Siinä taas tyypillinen uhrin syyllistäjä.

Olen eri mieltä. Mustasukkainen mies on mustasukkainen riippumatta siitä, mitä nainen tekee. Mustasukkainen mies näkee aihetta mustasukkaisuuteen sielläkin missä sitä ei ole. Vaikka nainen ei silmäänsä räpäyttäysi, niin miehen mielestä muut miehet katsovat naista sillä silmällä. Tilanteet, joissa nainen tarkoituksella tekee miehen mustasukkaiseksi, ovat usein nekin miehen omaa kuvitelmaa. Ehkä joku nainen voi tarkoituksella yrittää tehdä miehen mustasukkaiseksi, mutta enpä usko, että kukaan mustasukkaisesta miehestä kärsivä on niin hullu, että tekisi niin.

Olen eri mieltä. Mustasukkainen mies on mustasukkainen riippumatta siitä, mitä nainen tekee. Mustasukkainen mies näkee aihetta mustasukkaisuuteen sielläkin missä sitä ei ole. Vaikka nainen ei silmäänsä räpäyttäysi, niin miehen mielestä muut miehet katsovat naista sillä silmällä. Tilanteet, joissa nainen tarkoituksella tekee miehen mustasukkaiseksi, ovat usein nekin miehen omaa kuvitelmaa. Ehkä joku nainen voi tarkoituksella yrittää tehdä miehen mustasukkaiseksi, mutta enpä usko, että kukaan mustasukkaisesta miehestä kärsivä on niin hullu, että tekisi niin.

Totta, tietynlaista "skitsofreniaa". Mutta taustalla on kuitenkin jokin syy, miksi hän toimii siten kuin toimii. Mikäli löytää sen syyn, voi ongelmaan puuttua ja mies (tai miksei nainenkin) voi yrittää parantua.

Itse olen ollut mustis suhteen alussa juurikin tuon epävarmuuden vuoksi. Tunnen, että olin kilpailutilanteessa ja koin, että minun pitää puolustaa valloitustani. Tämä on normaalia käyttäytymistä niin pitkään, kun se ei rajoita elämää.

Miten niin? Missä kohtaa tässä on uhria syyllistetty? Suhde on aina kahden kauppa, ei sen hajoaminen ole ikinä toisen vika.

Paljon löytyy kusipäitä, joiden elämäntehtävä on oman kumppanin kontrollointi, alistaminen, haukkuminen ja vähättely ilman mitään järkevää syytä. Uhri eristetään muista ja aivopesemällä syyllistetään luulemaan, että itsessä on jotain vikaa, vaikka kaikki vika löytyy yksinomaan sen sairaan yksilön päästä. Jos sinun elämänkokemuksesi ei riitä tällaisen asian tiedostamiseen, niin kannattaa pitää suu supussa.

Ongelma ei nyt olekaan siinä, kenen vika suhteen hajoaminen on, vaan siinä, että toinen kohtelee toista huonosti. Urhin kannattaa ottaa jalat alleen tuollaisesta suhteesta, jossa tasaveroista kumppanuutta ei ole nähtykään.

Paljon löytyy kusipäitä, joiden elämäntehtävä on oman kumppanin kontrollointi, alistaminen, haukkuminen ja vähättely ilman mitään järkevää syytä. Uhri eristetään muista ja aivopesemällä syyllistetään luulemaan, että itsessä on jotain vikaa, vaikka kaikki vika löytyy yksinomaan sen sairaan yksilön päästä. Jos sinun elämänkokemuksesi ei riitä tällaisen asian tiedostamiseen, niin kannattaa pitää suu supussa.

Ongelma ei nyt olekaan siinä, kenen vika suhteen hajoaminen on, vaan siinä, että toinen kohtelee toista huonosti. Urhin kannattaa ottaa jalat alleen tuollaisesta suhteesta, jossa tasaveroista kumppanuutta ei ole nähtykään.

Ymmärrän kyllä sadismin ja sellaiset luonteenpiirteet, jotka oikeasti ovat sairaita. Mutta diagnoosia ei voi tehdä ilman, että hakee apua ja asia tutkitaan. Eli olisi viisasta, että yhdessä menee hakemaan apua, eikä lähde karkuun, koska todennäköisyys ajatua vastaavaan suhteeseen on hyvin suuri. Tuolloin uhri juoksee lopun elämänsä pakoon etsien sitä seuraavaa "luuseria".

Edelleen: parisuhde on kahden kauppa. Mikäli haluaa, että se toimii, pitää molempien tehdä sen eteen töitä. Ei riitä, että syyllistää toista. Pitää ymmärtää ja kunnioittaa toista. Mikäli toinen on sairas, kuuluu asiaan avun hakeminen.

Tällä en nyt tarkoita sitä, etteikö eroaminen ole hyvä vaihtoehto tällaisessa tilanteessa (etenkin, jos on patologinen tapaus), mutta liian usein näkee näitä, jotka hakee jatkuvasti sitä "oikeaa", koskaan sitä löytämättä.

Lisään vielä aloitukseen että mieheni on pettänyt minua monesti. Hän on itse tehnyt virheitä ja nyt epäilee minua. En ikinä pettäisi toista.. Varsinkin kun itse tiedän kuinka kamalalta se tuntuu.

Lisään vielä aloitukseen että mieheni on pettänyt minua monesti. Hän on itse tehnyt virheitä ja nyt epäilee minua. En ikinä pettäisi toista.. Varsinkin kun itse tiedän kuinka kamalalta se tuntuu.

Tämä selittää hyvin paljon. Miehelläsi voi olla persoonallisuushäriö, joka ei ihan hetkessä korjaannu. Nosta epäkohdat esille ja päätät itse, annatko miehelle uutta tilaisuutta vai et.

Mikäli pääsette yhteisymmärrykseen teiden eroamisesta, pääset jatkossa paljon helpommalla, kuin riidoissa eroaminen. Yhteisymmärryksen saavuttaminen (= niiden tekijöiden hyväksyminen, jotka eroon johtaa) voi olla todella hankalaa, mutta se kannattaa molempien tulevaisuutta ajatellen.

Kuulostaa niin tutuilta hommalta. Mieheni epäilee minua myös asioista joita en ole edes tehnyt. Olen exäni kanssa kaveri ja olemme eronneet 5 vuotta sitten ja olemme päätyneet sänkyyn noin vuoden välein ja edellisen on 1,5 vuotta sitten. Hän on jollain tapaa elämässäni aina koska meillä on samat kaverit ja joudun pakostakin häntä näkemään. Mieheni oli aluksi epäileväinen exäni suhteen mutta nyt ei hyväksy asiaa ollenkaan kun kyseli että onko teidän kaveruuden aikana sattunut mitään ja kun kerroin että on. Edellinen on tosiaan 1.5 vuotta sitten enkö todellakaan tykkää hänestä enkä ottaisi takaisin millään mutta mieheni ei usko sitä. En ole mistään hänelle valehdellut mutta hän luulee että minulla on tunteita häntä kohtaan enkä rakasta nykyistä miestä. Hän kyselee kelle kirjoittelen ja määrää mitä vaatteita saan käyttää ja jos en raportoi kaikkea tekemisiäni hänelle nii hirveä huuto. Tuntuu että hän vain kontrolloi kaikkea mitä teen. Ja kun yhdessä käymme salilla niin hän luulee että kun normaalisti vilkaisen ihmisiä niin kuin varmaan kaikki tekevät niin hän ajattelee että katson kaikkia sillä silmällä ja miehet vastaa takaisin. Kertokaa joku apuja mitö teen. Voiko tällainen ihminen parantua? Vai onko ainut vaihtoehto ero? Rakastan miestäni enemmän kuin mitään ja haluaisin rakentaa hänen kanssaan tulevaisuutta mutta en tiedä voinko :( apuja kaivataan

Yhteistyössä