onko nauretavaa vinkua käynnistystä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
olen niin kipeä etten pysty kunnolla kävelemään, en pääse ylös sängystä.. toinen pieni lapsi hoidettavana.. vauva on vielä poikkitilassa, joten jännittää tosi paljon ku mahdollinen leikkaus edessä.. sanottiin et voi olla vaarassa jos lähtee itsekseen syntymään.. olen nopea synnyttäjä..esikko tuli n. 3tunnissa.. vaikka oli suht iso..
nolottaa mennä sinne sanomaan et nyt sitten alatte toimimaan.. vaikka itse tiedän etten jaksa enää kauaa..
vauva oli rv 36 3,3kg ja nyt rv 38 et luulis olevan ihan ok:n kokonen..
 
Kaikkeahan voi aina vinkua.. ja ymmärrän kyllä sun tilanteen. Monesti se vaan on sitä, että "koita jaksaa" ja "ei käynnistellä kun paikat ei oo kypsät" yms. soopaa.. eli sympatiaa on aika vaikea saada synnäriltä...
 
äitini ja isäni on aika vanhoja.. tarvitsisin apua koko ajan.. eivätkä he jaksa.. haluavat viedä lapsen aina omaan kotiinsa, mut mä haluisin olla kotona ja lapsen kanssa.. en tiedä ymmärtääkö kukaan mut en saa levättyä yhtään jos olen "vieraassa paikassa"
 
mä myös kuullut että vaikee olis käynnistys saada..
mutta itse kyllä sain käynnistys-ajan viikolle 38+1 synnytyspelon takia. sattui just sellanen ihan lääkäri joka ymmärsi kun selitin ja antoi ajan.
toivotaan että sulle sattuis samanlainen! :)
 
ison koon ja mun väsymyksen takia.. mut varmaan enimmäkseen koon.. mut nyt ku koko on selvästi pienempi niin tähän ei ole mahdollisuutta.. en vaan tosiaan tiedä et pärjään.. yritin kävellä tänään tien päähän et oltais saatu vähän edes ulkoimaa mut niin hirmusen kipeää teki et pakko tulla sisälle..
 
Mä kans kauhulla odotan ihan loppuaikoja, kun nyt jo rv29+ on kävely välillä tosi vaikeeta :/
Koska sulla on seuraava aika neuvolaan? Vai aattelitko suoraan mennä synnärillä käymään?
 
se et pääteään leikkauksesta.. mietin vaan et menisinkö jo alkuviikosta sinne.. ku pelkään todella et lähtee käyntiin.. ja sit joudun soittamaan ambulansseja sun muita..
 
Jos käynnistyy ennen ja on poikkitilassa, niin silloin leikataan päivystyksenä.
Muuten äitipolilla ei kovin hanakasti käynnistellä äidin väsymyksen takia ennen la. koska todella monilla on väsymystä loppuraskaudessa ja synnytyshalukkuutta runsaasti.
 
siitä et kuka helkutti hoitaa 1v lapsen joka ei kävele. jos mä en pysty nousemaan ylös sängystä.. tänään mies joutui nostamaan mut. mut hänkin on aina töissä joten apua ei ole..
 
perheneuvolassa puhuin.. mut ei niillä ole mitään tietoa.. neuvolassa käskettiin ottamaan yhteyttä äippäpoliin.. mitä siitäkin on hyötyä.. jos lääkkeet ei auta ja mitään ei tehdä..
 
mulla oli vahdittavana 4v ja 1v joka ei kävelly. kipuja oli helvetisti enkä viimesiin kuukausiin nukkunut kun muutaman pätkittäisen tunnin. ja pyysin kyllä käynnistystä,mutta ei. panadoolia vaan kipuihin.
lapsia on vaan pakko jaksaa hoitaa tai pyydettävä apua. ja kyllähän mä jaksoinkin,ainoo mitä epäröin oli se et jaksanko synnyttää. rv 39+6 sain käynnistyksen,muttei se onnistunu. nukuin sen yön sairaalassa kipupiikin ansiosta ja aamuyöstä synnytin.
yritetäänkö sun vauvaa viä kääntää?
 
käännöstä yritetiin mut ei onnistunut.. on jotenkin ihan hassusti siellä.. poikkitilassa mut niin et jalat tulossa ensin.. eniten just jännittää toi ku synnytys oli niin lyhyt ekallakin kerralla.. et jos vedet menee niin miten nopsaan joku ambulanssi tänne tulee.. olis niin kiva olla sairaalassa jo valmiiksi.. sitten ku ne vielä pelottelee tuolla e mitä saattaa tapahtua jos otan askeleenki vesien menon jälkeen..
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä