mä meen vaan ihan normi vaunujen kanssa, mutta oon huomannu saman kun ap. välillä joistain ovista on tosi vaikee päästä sisään/ulos, ja harvemmin tullaan auttamaan..
kerran kun oltiin miehen kanssa asioita hoitamassa, ja tultiin (tai yritettiin) hissistä pois, niin joku nuori akka jonkun klopin kanssa käveli siis ihan suoraan mun edestä sinne hissiin, vaikka näki, kun mä yritin päästä niiden vaunujen kanssa sieltä pois. sanoin sitten niille että "anteeksi, voisitteko väistää, että pääsen näiden vaunujen kans täältä ensin pihalle, ennen kun te tulette sisälle?" nii molemmat katto päästä varpaisiin vittuuntuneen näköisinä ja päästi mut siitä.. just ja just väisti. todella törkeää mielestäni.
Bussissa oli kans kerran yks nainen, joka seiso siinä vaunuille tarkoitetulla paikalla (vaikka istuunki ois mahtunu vaikka mihin, eikä poistunu bussista kuitenkaan) ja katto niin murhaavasti mua kun vaan voi, kun tuuppasin ne vaunut siihen vaunupaikan viereen, ja kysyin voiko siirtyä, että pääsen tähän vaunuille tarkoitettuun kohtaan. en oo ennen semmosta katsetta saanu. ja monesti bussissa muutenkin, kun on vähän ruuhkaista, muutamia istumapaikkoja bussista löytyy, muttakun ei uskalleta mennä ihmisten viereen istumaan, niin sitten se keskiosa, joka on vaunuille ja pyörätuoleille tarkoitettu, on ihmisiä täynnä, eikä ne tajua väistää, kun sieltä yrittää päästä vaunujen kanssa pois tai vaunujen kans sisälle. joutuu miljoona kertaa huuteleen siellä että "anteeksi, voitko vähän väistää?" mutta eeeei, ku siirrytään semmonen sentti jonnekki päin, ja kuvitellaan, että sieltä mahtuu vaunujen kans pihalle -.-
mutta kyllä näitä ihaniakin ihmisiä löytyy, jotka tulee auttamaan kun näkee, jos on vaikeaa päästä ovista kulkemaan. harvemmin, mutta niitäkin kuitenkin löytyy..