T
tsemppiä toivotan
Vieras
Meillä on 4,5-vuotias poika, jolla samanlaisia vaikeuksia. Ei ole hädissään kuluvan ajan suhteen, mutta täysin pihalla ja samoja juttuja hoetaan aamusta iltaan. Levoton on, tarkkaavaisuus herpaantuu herkästi. Toisaalta välillä uppoutuu johonkin niin, ettei kuule sanaakaan vaikka vieressä huutaisin...sanon jotain, hän sanoo "joo". Kysyn että "mitä minä sanoin?", sanoo "ööö...en muista". Silloin kun on tarkkaavaisella tuulella, muistaa kyllä. Levottomana en saa häntä rauhoittumaan, hän pomppii, juoksee kielloista huolimatta ja koheltaa. Suusta pääsee sellaista nopeatahtista "täkätäkätäkä"-ääntä falsetissa. Usein myös hymisee ja kuiskailee itsekseen, rai-vos-tut-ta-vaa!
ADHD-epäily on, jonossa tutkimuksiin ja mm. toimintaterapiaan. Viime viikonloppuna karkasi kaupasta, koska luuli jonkun tuntemattoman naisen olleen minä (luuli siis, että jätin hänet yksin ja lähdin ilman).
ADHD-epäily on, jonossa tutkimuksiin ja mm. toimintaterapiaan. Viime viikonloppuna karkasi kaupasta, koska luuli jonkun tuntemattoman naisen olleen minä (luuli siis, että jätin hänet yksin ja lähdin ilman).