Onko paha, jos en mene ristiäisiin (miehen siskon lapsi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hehei, pakko vielä mainita että enpä ollut paikalla oman kummipoikanikaan ristiäisissä. Silloin mulla tosin oli hyvä syy (oma lapsi syntyi 2 tuntia ennen kastamista) :D

Mutta kyllä mä varmaan silloinkin olin palstalaisten mielestä kaamee juntti :whistle:

Lukematta muiden vastauksia;
Omalla kohdallani kävi niin, ettei mieheni veli tullut ristiäisiin, vaan jäi kotiin tyttärensä kanssa. Syy oli, että tytär oli sairastanut kyseisellä viikolla ja mies halusi hoitaa lasta kotona - avovaimonsa tuli sitten edustamaan yksinään. Joo, ei siinä mitään, mutta ristiäisissä sain sitten kuulla, että tälle tyttärelle olisi kyllä ollut hoitopaikka isovanhempiensa luonakin mutta isänsä mielestä ei ollut niin tärkeää vetää pukua päälle, joten tulkitsin asian niin ettei kummin roolissa läsnäolo ollut mieheni veljelle tärkeää eikä merkitysellistä. Tapahtumasta on siis pari vuotta, mutta katkeruus on syvällä.

Puhu asiasta lapsen vanhempien kanssa, älä kysele täältä neuvoja. Jos olisit minun sisareni, etkä tulisi ristiäisiin siksi että vietät mielummin aikaa kaverisi kanssa - olkoonkin että näette harvoin - niin loukkaantuisin enkä unohtaisi.

Olet aika herkkä kyllä loukkaantumaan. En minäkään laittaisi sairasta lasta vieraan hoitoon, ja miehesi veljeä kyllä edustettiin teidän tärkeissä juhlissa. Ja nyt ei ole kyse minun lähisuvustani vaan miehen, ja mies on lapsemme kanssa menossa kyllä. Lahjan kera. Torttuja en mukaan leivo vaikka mikä olisi :D

Ja ihan kiva että teillä muilla on ihanat lähisukulaiset ja paljon kavereita joita näetten usein, niin ettei yksi näkemättä jättäminen haittaa. Minulla on ystävät kaukana, ja he ovat minulle tärkeitä.

Hehei, pakko vielä mainita että enpä ollut paikalla oman kummipoikanikaan ristiäisissä. Silloin mulla tosin oli hyvä syy (oma lapsi syntyi 2 tuntia ennen kastamista) :D

Mutta kyllä mä varmaan silloinkin olin palstalaisten mielestä kaamee juntti :whistle:

Ehkä sinun poissaolosi vielä ymmärretään, mutta jos miehesi oli myös kummi niin hänen kohdallaan voi tehdä tiukkaa... :D

Jätin tänä viikonloppuna menemättä mieheni mummon 90-vuotisjuhliin. Omatunto kalvaa, tuntuu, että olisi pitänyt mennä. Silti tunnen tehneeni oikean ratkaisun. Olin viime viikolla punktiossa ja olen ollut yhä kipeä sen vuoksi. Plus olen hoitotilanteen vuoksi niin herkässä mielentilassa, että en kestä ottaa riskiä vauvantekokyselyistä tms. Itsekästä? KYLLÄ. Tarpeellista? KYLLÄ.

Voi tosiaan olla, että jonkun mielestä minun olisi 'kuulunut' olla siellä, mutta käytännössä minua tuskin on kaivattu.

Pointti oli siis se, että mielestäni ap tekee oikein jäädessään pois. Varsinkin kun ette ole edes kummeja, sitten asiaa joutuisi miettimään vielä uudelleen. Nyt reippaasti vain katse eteenpäin äläkä lue enää tätä ketjua :)

Me tullaan todennäköisesti jättämään pikkuveljeni esikoisen ristiäiset väliin. Vaikkei mitään pakottavia syitä ole, itse olen tuolloin kotiäitinä samanikäsen vauvan kanssa ja miehellä hyvät mahdollisuudet saada vapaita järkättyä. Alunperin suunnitelkiin jopa että pidettäisiin yhteisristiäiset molemmille vauvoille, mutta itse alan pitää ajatusta koko reissusta niin raskaana että mielummin jäisin vaan kotiin.

Olet aika herkkä kyllä loukkaantumaan. En minäkään laittaisi sairasta lasta vieraan hoitoon, ja miehesi veljeä kyllä edustettiin teidän tärkeissä juhlissa. Ja nyt ei ole kyse minun lähisuvustani vaan miehen, ja mies on lapsemme kanssa menossa kyllä. Lahjan kera. Torttuja en mukaan leivo vaikka mikä olisi :D

Herkkä loukkaantumaan? Olen. Etenkin mieheni veljen tekemisistä. Niissä kun ei yleensä ajatella mitään muuta omaa napaa. Et laittaisi sairasta lasta vieraan hoitoon? No minäpä kirjoitinkin että isovanhempien luo hoitoon. Ihan normitapaus jossa hoidossa on yleensäkin. Mieheni veljen perhettä edustettiin ristiäisissä, niinpä, mutta mieheni veli, joka lapsen kummiksi oli pyydetty ja merkitty ei ollut paikalla. Kehtasi kuitenkin jälkeenpäin kännipäissään avovaimolleen aukoa asiasta päätä kääntäen asian niin päin että avovaimo oli niin itsekäs että vei häneltä mahdollisuuden osallistua.
Narsisti paska.
Mutta mitäpä tämä selitys tähän nyt enää kuuluu, sori.

[QUOTE="Sydänjää";22503542]Jätin tänä viikonloppuna menemättä mieheni mummon 90-vuotisjuhliin. Omatunto kalvaa, tuntuu, että olisi pitänyt mennä. Silti tunnen tehneeni oikean ratkaisun. Olin viime viikolla punktiossa ja olen ollut yhä kipeä sen vuoksi. Plus olen hoitotilanteen vuoksi niin herkässä mielentilassa, että en kestä ottaa riskiä vauvantekokyselyistä tms. Itsekästä? KYLLÄ. Tarpeellista? KYLLÄ.

Voi tosiaan olla, että jonkun mielestä minun olisi 'kuulunut' olla siellä, mutta käytännössä minua tuskin on kaivattu.

Pointti oli siis se, että mielestäni ap tekee oikein jäädessään pois. Varsinkin kun ette ole edes kummeja, sitten asiaa joutuisi miettimään vielä uudelleen. Nyt reippaasti vain katse eteenpäin äläkä lue enää tätä ketjua :)[/QUOTE]

Tästä tulee mieleen, ettei erään mummun 90-vuotisjuhliin pari vuotta sitten tullut yksi hänen lapsenlapsistaan, siksi että osallistui Naisten Kymppiin... Samainen moukka sai kyllä perseensä liikkeelle mummun seuraaviin juhliin, ne olivatkin hautajaiset.

Tämä meni aika off topic, mutta on siis osoitus siitä, että aina voi olla jokin syy, joka toisten mielestä on surkea, vaikka omasta mielestä tärkeä.

En menisi.
Musta tärkein pointti oli tuolla jossain vilahtanut lause, josta kävi ilmi, että p:llä on viimeaikoina ollut rankkaa.

Sukuja ja sukulais-suhteita on erilaisia. Omat sukulaiseni eivät loukkaantuisi, enkä loukkaantuisi samasta asiasta heillekkään.

Kieltäydyn marttyyriydestä. Se on mielestäni vastenmielisempää kuin omaa hyvinvointia edistävä "itsekkyys".

Joo, ei siinä mitään, mutta ristiäisissä sain sitten kuulla, että tälle tyttärelle olisi kyllä ollut hoitopaikka isovanhempiensa luonakin mutta isänsä mielestä ei ollut niin tärkeää vetää pukua päälle, joten tulkitsin asian niin ettei kummin roolissa läsnäolo ollut mieheni veljelle tärkeää eikä merkitysellistä.

Tapahtumasta on siis pari vuotta, mutta katkeruus on syvällä.

Jos olisit minun sisareni, etkä tulisi ristiäisiin siksi että vietät mielummin aikaa kaverisi kanssa - olkoonkin että näette harvoin -

niin loukkaantuisin enkä unohtaisi.

tulkitsin asian niin (yksi piste, aina kannattaa tulkita)
pari vuotta mutta katkeruus on syvällä (toinen piste, katkeruus kannattaa kätkeä syvälle, piiloon)
loukkaantuisin enkä unohtaisi (kolmas piste, älä koskaan, koskaan unohda, ainakaan olla katkera.

PISTEITÄ tämän kirjoittajalle, katkeruuspisteitä.
Kirjoittaja ei unohda, mutta kuinka on tämä nimenannon kohde.

Loukkaantuuko vauvakin.

Vai oliko se vaan aikuisten katkeruus&kosto - valtapeliä.
Katkeruus kaunistaa niin vanhan kuin nuoren.

No mikä sinun ongelmasi nyt on? Jos et osaa edes sanallisesti mielipidettäsi ilmaista, niin jätä koko viesti lähettämättä. Jos taas sinulla on joku mielipide asiaan, niin esitä se siten, että siitä joku muukin voi käsittää, mitä tarkoitat.

Ja näin on sitten määrännyt poliisi hjhjhjh, että hymiöillä kommunikointi on kielletty - vain sanalliset kommunikaatiot hyväksytään.
Kiitos kun kerroit minullekin.
Olen kyllä luullut, että nuo hymiöt on ihan käyttöä varten, mutta minkäs teet kun on :headwall: :headwall: niin sitten vaan on.

Onneksi ihan kaikki palstalaiset ei ole näin käsiä kuin minä...

no, meillä ukon sisko ei tullut ristiäisiin kosta _miehensä_ piti päästä juuri silloin ryyppäämään, ja ristiäispäivä oli ilmoitettu liki 2kk aikasemmin..
Eiä tuo haitannut lainkaan, eikä olla itse oltu heidän tenavien ristiäisissä, koska matkaa on n.400km.

Ihan hyvin voit jäädä pois. Mun mielestä siellä ei tarvitse olla kuin kummit ja mummit yms. Oma veljeni on ollut ristiäisissä meillä 2 kertaa, valokuvaajana. Ei mua loukkaisi jos miehen emäntä jäisi pois, emme tavallaan edes kutsuneet mutte kerroimme että tottakai saa tulla mutta pakkoa ei ole, jos on joutava päivä tulla herkuttelemaan niin siitä vain, tervetuloa! Mun mielestä ristiäiset ei ole sellainen sukujuhla vaan tosiaan mummot, papat ja kummit vain.

Itselläni on lapsettomuustausta ja lähipiirissä monilla, kuten veljelläni on samainen "tilanne" päällä, ymmärrän enemmän kuin hyvin että jopa se on erittäin hyvä syy olla tulematta, päivän tarkoitus on olla iloinen enkä halua että se on kenellekkään raskas päivä.

Mutta olipahan hyvä syy tai ei, pakko ei ole mennä.