Onko päiväkodin lastenhoitajilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tässä";25178926]Ota ap huomioon että monesti nuoret harjottelijatkin saattavat pukea vaatteita väärinpäin lapsille. Tosin meillä aikuinen mies, sosionomi-opiskelijakin puki lapsille välillä vaatteita miten sattuu. Jos ei ole koskaan joutunut lapsia hoitamaan, ei se ole niin luontevaa. Ja tuo ei ole ap vaarallista. Itse en myöskään korjaa, jos lapsi on omatoimisesti saanut puettua jonkun vaatekappaleen, jos siitä ei ole lapselle haittaa[/QUOTE]

Tämä on hyvä huomio. Ennen lapsen syntymää en ollut kuullutkaan sanaa "välikausihaalari" :D. Saati että olisin tiennyt millä ilmoilla sellaista käytetään tai millä ilmoilla sitä käytetään fleecehaalarin kanssa.

Muut vanhemmat katsoi sitä äitiä ihan suu pyöreänä. Sen jälkeen me kaikki purskahdettiin nauruun ja yksi isä taputti naista olalle ja sanoi, on se hyvä, että sulla on nuin pienet murheet. Vähänkö tätä naista hävetti! Meni ihan punaiseksi.

Saisi useampikin nipottaja saada naurut toisilta vanhemmilta, kun henkilökunta ei voi nauraa päin naamaa.

[QUOTE="tuuli";25179234]Ap - omantunnon kysymys: Kumpaa "väärin pukeminen" haitaa SINUA vai lasta?[/QUOTE]

Eikös tuo jo kertalleen myöntänyt, että itsään tämä häiritsee varmasti enemmän kuin muita: "Kuten jo edellä sanoin, tämä ei ole iso ongelma, mutta hämmentävä, ja myönnettäköön, että itse olen ehkä vähän turhankin tarkka siitä mitä (ja miten) lapsilla on päällään missäkin..."

Mitä väliä tolla on? Meidän tytöllä on monesti kengät väärissä jaloissa kun on ne itse laittanut. Se on niin ylpeä siitä että itse osaa, ettei edes antais niitä vaihtaa oikeinpäin. Jos se nyt pari kotimatkaa viikossa kävelee kengät väärissä jaloissa niin mitä sitten.

Joo, on niillä. Mun lapsella on vähintään kerran pari viikossa housut väärin päin, nurin päin, kengät väärissä jaloissa tai pipo nurin päin. "Ei me huomattu" tai "Kun oli niin kiire". Toisinaan saattaa myös olla huppari tai villatakki unohtunu välistä kun "se pukee itse jo osan niin ei me huomata kaikkea".

En lukenut muiden vastauksia... Mutta itsekin sanot että lapsi kovin harjoittelee pukemista. Pitäisikö se lapsi sitten lannistaa kun on ITSE saanut housut päälle sanomalla et; "tosi hienoo, nyt otat pois ja käännät oikeen päin ettei äidille tuu pahamieli".

Päiväkodissa työskennellessäni pyrin mainitsemaan vanhemmille hakutilanteessa, että tänään Pekan kanssa harjoiteltiin pukemista, mutta housut meni väärtte päin, enkä hennonut alkaa latistamaan hyvää yritystä riisuttamalla ja kääntämällä housut oikeen päin.

Pienet on ongelmat jos tää on ONGELMA pukemaan harjoittelevalla lapsella (lähinnä taitaa kuitenkin häiritä vanhempia) :/

Yhteistyössä