ainokaiselle.
eivät kaikki elä samanlaisessa tilanteessa kuin sinä.
Esim. minä teen 3 vuorotyötä terveydenhoitopuolella ja tapaan kymmeniä ja kymmeniä ihmisiä työssäni päivittäin. Tykkään työstäni ja haluan tehdä juuri tätä hommaa, se ei ole ongelma.
Mieheni on 8-16 duunissa, hänellä on vaan 2 duunikaveria. Eli aika hiljasta päiväsaikaan.
Kavereitaan ja sukulaisiaan hän tapaa useamman kerran viikossa täysin vapaasti, en estele.
Olisi tosi kiva olla kahdestaan niinä juhlapyhinä jolloin olen vapaalla.
Esim. viime vuonna olin töissä pääsiäisen ja juhannuksen kokonaan + itsenäisyyspäivän aaton ja uuden vuoden aaton. Nuo pyhät mieheni vietti kavereittensa/sukulaistensa kanssa. Ja kitisi mulle onko sun pakko olla aina töissä, ei oo kiva mennä aina yksikseen kaikkialle. No on pakko olla jos meinaa tän alan töitä tehdä. Se kuuluu työn luonteeseen.
Meillä oli hirveä riita viime vappuna kun en olis jaksanut millään lähteä "viihteelle" todella, todella ikävän ja rankan päivävuoron jälkeen.
Tapeltiin myös joulusta. Oltiin anoppilassa jouluaattona, mun vanhempien luona käytiin joulupäivänä. Tapanina olis pitäny mennä miehen ja kavereiden kanssa yhden kundin luokse iltaa istumaan. En lähteny kun tulossa oli taas 7 valvottavaa yötä putkeen. Siitä sain kuulla jälkikäteen miehen naispuoliselta ystävältä millanen nirppanokka mä oon, kun seura ei kelpaa.
Kun on hoitanut juoppoja, itsensä satuttaneita ihmisiä 8-10h putkeen, siihen muut sairaat päälle, menisin mieluummin töiden jälkeen juoksulenkille tai kävelemään, söisin hyvää ruokaa ja sen jälkeen istuisin rauhassa katsomassa telkkaria tai lukemassa.
Mutta ei, mieheni oikein odottaa innolla sitä kun tulen töistä, että hei vaihda äkkiä vaatteet, niin päästään lähtemään sinne ja tänne. Eikä auta vaikka sanon kuinka että mee sä, mä en nyt haluu. Mutta kun ei aina jaksa riidelläkään niin minä annan yleensä periksi.
Nyt ollaan riidelty jo tulevan kesäloman vietosta.
Ei puhettakaan että voitais vuokrata mökki viikoksi kaksisteen jostain korvesta.
Viime kesänä vuokrattiin mökki kavereiden kanssa viikoksi + käytiin isolla porukalla viikon reissussa Euroopassa. Kaksisteen oltiin 3 päivää kotona samaan aikaan lomalla.
Se on tosi rankkaa kun itse haluaisi vaan rentoutua, kävellä käsikädessä pitkin katuja tai metsiä ilman kokoaikaista ison poppoon hirveetä höseltämistä ja säätämistä kuka tekee, mitä tekee, minne mennään, millon syödään, missä istutaan iltaa aamuun saakka jne...
No onhan se kivaa olla kavereiden kanssa, mutta olis tosi kiva olla joskus kahdestaankin.
Ymmärrän sen, että juhlapyhinä juhlitaan, mutta kun mieheni näkee samoja kavereitaan ja sukulaisiaan viikottain, niin onko se pakko tavata heitä myös silloin kun mulla olis vapaata ja voitais olla vaan kahdestaan, syödä hyvin ja nauttia siitä kun ei tarttee mennä kotoa minnekään.
Mutta ei, sehän on tylsää (ootkohan sä ainokainen mun mieheni kun kuulostat ihan samalta).
Mutta ei voi mitään, en minä ainakaan jaksa hypätä kattoon ilosta aina kun toinen vaatii hyppäämään sinne ja tänne.
Olen sitä mieltä että munkin mieheni on läheisriippuvainen. Hän ei kestä hiljaisuutta eikä sitä ettei koko ajan mennä, tulla ja olla isossa porukassa.