Onko se jotenkin korrektia sanoa ettei pidä lapsista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Vaikuttaako ihan sivistyneeltä ihmiseltä jos sanoo ääneen, ettei pidä vanhuksista? Vanhukset on niin rasittavia ja itse en ainakaan halua vanhuksia lähelleni! Hyi!

Mulle tulee vähän juntti kuva ihmisestä, sellainen minä ja vain minun maailmani. :D
Mitä muut ajattelee tästä asiasta?

Vanhukset nyt vaan eivät pyyhi räkäisiä neniään toisten vaatteisiin, tahmasta toisia tahmanäpeillään, kilju ja juoksentele edes takaisin sotkien paikkoja ja riko tavaroita.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
No, minä en pidä ollenkaan pienistä lapsista. Jotkut fiksut koululaiset menee kyllä. Teinit on ok, kunhan eivät ole pahanteossa. Lapsen tasolla olevista vanhuksista ja vammaisista en myöskään pidä. Samalla tavalla jotkut eivä kategorisestit pidä koirista tai kissoista, vaikka nekin ovat omistajiensa mielestä yksilöitä ja persoonia.

Ai ei vai, tervetuloa töihin vanhainkotiin :D No okei ne ei juoksentele, mut vaan siksi ettei ne kykene enää...

Mä olen juossut yli 90- vuotiasta karkuun ja ihan sain pistää töppöstä toisen eteen :whistle:
Ja juu, en ole ylipainoinen tai huonossa kunnossa, se toinen vaan oli aika rautaisessa kunnossa edelleen (kävelykeppi kädessä ):saint:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vanhukset nyt vaan eivät pyyhi räkäisiä neniään toisten vaatteisiin, tahmasta toisia tahmanäpeillään, kilju ja juoksentele edes takaisin sotkien paikkoja ja riko tavaroita.

:laugh:
Mä oon ollu töissä dementiaosastolla ja tuon mainitsemasi listan lisäksi ne vanhukset söuvät toistensa lautasilta heti kun silmä vältti, pissailivat ja kakkasivat mihin sattuu, yrittivät jatkuvasti karata, repivät kukista lehdet irti ja muuta mukavaa. Se on todellisuutta tänäänkin.

Sitä oon miettinyt että ilmeisesti ne jotka eivät lapsisa pidä, ovat unohtaneet olleensaitsekin lapsia.

• Tykkää
Reactions: chrissy
En oikein ymmärrä miksi sitä tykkäämättömyyttään pitää kuuluttaa kovaan ääneen? Mikä sen tarkoitus on? Itse en oikein tiedä mitä siihen pitäisi sitten vastata- aha? Yhdellä tyypillä joka noin kovaan ääneen kuuluttaa ettei pidä lapsista eikä etenkään jos ne huutavat tai käyttäytyvät huonosti. Yhdellä tyypillä epäilen sen olevan kuitenkin omaa puolustusmekanismia- kun ei ole parisuhdetta eikä lapsiakaan tule todennäköisesti saamaan niin on helpompi piiloutua tuon tykkäämättömyyden taakse kuin tunnustaa että kokee surua siitä ettei kenties niitä koskaan tule saamaan.

Koiranomistajana tietenkin ihmettelen, miksi jotkut eivät pidä koirista ja haluavat vielä erikseen korostaa sitä. Olisivat hiljaa ja rapsuttaisivat hymyillen, kun tilanne tulee eteen. Ovathan koirat kuitenkin objektiivisesti suloisia ja ihania. Ihminen, joka ei rakasta koiria, on jollakin tavalla viallinen, mutta ei omaa tunnevammaisuuttaan kannattaisi sentään ääneen toitottaa.

Ei ole sivistynyttä ja korrektia sanoa, ettei pidä lapsista.
Kertoo sanojansa kesken jääneestä tunne-elämänkehityksestä.

Mutta meitä on moneen junaan. Jotkut ovat jääneet sinne lapsettomien asemalle.

Mä voin kyllä sanoa, että on hyvin harvoja lapsia joista pidän. Omista tykkään 100%, mutta vieraista lapsista en yleensä tykkää.
Sama koskee vanhuksia, ilkeitä, paskalla sotkevia, kuolaavia, haisevia, mutta jotkut kuitenkin niin kivoja ja herttaisia, mutta ne onkin vähissä joista tykkään.
En voi tunteilleni mitään, en vaan tykkää kaikista.

[QUOTE="helmiina";28746282]Ei ole sivistynyttä ja korrektia sanoa, ettei pidä lapsista.[/QUOTE]Entä koirista? Lemmikkihämähäkeistä? Romaneista? Kokoomuslaisista? Mistä asioista on sivistymätöntä sanoa pitävänsä ja mistä taas ei?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="hmmm";28745570] Onko se jotenkin korrektia sanoa ettei pidä lapsista?[/QUOTE]

No, siinä vaiheessa, kun muilla alkaa olla niitä kullannuppuja ja alkaa se tenttaaminen "milloins teille vauva tulee?", niin pääsee helpommalla kun toteaa, ettei pidä lapsista. Kuka nyt vauvoja hankkisi, jos ei lapsista pidä? ;)

Ei ole korrektia eikä fiksun ihmisen merkki. Niinkuin ei ole sekään että sanoo ettei pidä vanhuksista, ulkomaalaisista, naisista, teineistä, eläimistä jnejne.

Mutta jotkut on idiootteja, eikä edes valitettavasti osaa peitellä sitä.

Sitä oon miettinyt että ilmeisesti ne jotka eivät lapsisa pidä, ovat unohtaneet olleensaitsekin lapsia.

Minusta monille niille jotka sanovat, etteivät pidä lapsista, tekisi hyvää ottaa joskus kunnolla kontaktia lapsiin.

Itsestäni kun tuntuu, että monilla tämä mielipide pohjautuu lähinnä ulkopuolisiin havaintoihin lapsista kaupoissa, julkisissa kulkuvälineissä ja vastaavissa paikoissa. Siis siellä, missä lapset ovat väsyneisyyttään ja tylsistyneisyyttään kaikkein huonoimmalla päällä. Voisi tehdä hyvää havaita, etteivät useimmat lapset todellakaan ole koko ajan riehumassa, kiljumassa, panemassa vastaan ym. ja että niiden kanssa voi myös olla ja jutella ihan normaalisti.

Antaa ihmisestä ennakkoluuloisen ja juntin kuvan, jos hän ilmoittaa ettei pidä jostain ihmisryhmästä. Sen, että inhoaa juoppoja, vielä ymmärrän, mutta nämä lasten/vanhusten/vammaisten/punatukkaisten vihaajat pilaavat kyllä omankin elämänsä moisella negatiivisuudella. Jäävät monesta hyvästä asiasta paitsi kun lähtökohtaisesti ajatellaan että se on paskaa.

Mun mielestä yleensäkin sellainen yleistäminen, ettei pidä jostain ihmisryhmästä on tyhmää ja vielä sen sanominen ääneen vaikka julkisella paikalla moukkamaista. Lapsia nyt vain tarvitaan, että meitä on vanhuksinakin joku hoitamassa, tuottamassa ruokaa jne... ja niin se vain menee, että ensin on lapsi, sitten nuori ja lopuksi vanhus, mikäli nyt sitten saa elää niin pitkään.

Olimme juuri lomalla perheen kanssa sellaisessa paikassa, jossa kaikkki muut olivat aikuisia ja suurin osa eläkeläisiä. Luulin, että vain lasten kanssa oleminen ja meneminen on välillä yhtä marinaa ja narinaa, mutta olinpa väärässä. Olimme yhdellä rertkellä 9v:ni kanssa ja hän jaksoi oikein hyvin 3,5 tunnin reissun, mutta kaikki eläkeläiset eivät jakseneet ja yksi marisi joka paikassa, ettei häntä kiinnosta kohde ja jää mieluummin bussiin. En tiedä sitten pelottivatko bussin portaat vai eikö kohteet todella kiinnostaneet, mutta vapaaehtoisesti oli reissuun lähtenyt ja vielä maksanut siitä. Asiasta en reissussa mitään maininnut tietenkään, mutta miehelle kerroin asiasta, että sain sen pääni sisältä pois ihmetyttämästä. Voihan tosin olla, että kyseistä vanhusta vaivasi jo vähän "vanhuuden höperyys" ja kaikesta mitää marista ja valittaa.

Koiranomistajana tietenkin ihmettelen, miksi jotkut eivät pidä koirista ja haluavat vielä erikseen korostaa sitä. Olisivat hiljaa ja rapsuttaisivat hymyillen, kun tilanne tulee eteen. Ovathan koirat kuitenkin objektiivisesti suloisia ja ihania. Ihminen, joka ei rakasta koiria, on jollakin tavalla viallinen, mutta ei omaa tunnevammaisuuttaan kannattaisi sentään ääneen toitottaa.

Minä inhoan kaltaisisi koiranomistajia. Minä pelkään koiria ihan kuollakseni eli en todellakaan hymyillen rapsuttele, vaan yritän pysyä siitä mahdollisimman kaukana, mutta se on hankalaa kun te tyrkytätte sitä koiraa siihen lähelle.
En minäkään lykkää käärmekammoisen ihmisen syliin omaa lemmikkikäärmettäni ja totea, että silitä vaan, ei se mitään tee.

Yhteistyössä