Onko se jotenkin korrektia sanoa ettei pidä lapsista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johonkin ihmisryhmään kohdistuvaa antipatiaa on vaikea ymmärtää, oli kyseessä sitten ikäryhmä, sukupuoliryhmä, etninen ryhmä tai mikä hyvänsä.

Niin on. Ja jotenkin 'hassua' että jos sanoo "vihaan somaleita" on rasisti ja puhuu vihapuheita, mutta "vihaan lapsia" on ihan vaan mielipide, jonka saa sanoa ääneen 'ettei tule tukalia tilanteita, jos joku vaikka yrittää tyrkyttää vauvaa syliin'. :D

Kerran luin erään vapaaehtoisesti lapsettomaksi julistautuneen naisihmisen kommentteja lapsiperheistä ym lapsiin liittyvästä elämästä ja kyllä se nyt vaan on eri asia olla vapaaehtoisesti lapseton kuin olla lapsivihamielinen.. Vois hänkin ehkä korjata vähän sitä otsikkoa, missä nimissä lausuntojaan jakelee.

[QUOTE="vieras";28747028]tulihan se sieltä![/QUOTE]
syo_paskaa.png

Alkuperäinen kirjoittaja khyyllä;28747127:
Niin on. Ja jotenkin 'hassua' että jos sanoo "vihaan somaleita" on rasisti ja puhuu vihapuheita, mutta "vihaan lapsia" on ihan vaan mielipide, jonka saa sanoa ääneen 'ettei tule tukalia tilanteita, jos joku vaikka yrittää tyrkyttää vauvaa syliin'. :D

Kerran luin erään vapaaehtoisesti lapsettomaksi julistautuneen naisihmisen kommentteja lapsiperheistä ym lapsiin liittyvästä elämästä ja kyllä se nyt vaan on eri asia olla vapaaehtoisesti lapseton kuin olla lapsivihamielinen.. Vois hänkin ehkä korjata vähän sitä otsikkoa, missä nimissä lausuntojaan jakelee.

Todellakin, vapaaehtoinen lapsettomuus ja lapsivihamielisyys ovat eri asioita ja on kyllä valitettavaa, että näiden avoimen lapsivihamielisten lapsettomien vuoksi moni vela saa selitellä, ettei hänen lapsettomuutensa johdu siitä, että hän vihaisi lapsia.

Ajattelen jotakin kummallista tapahtuneen ihmiselle, joka vihaa ihmisryhmää, jota itsekin on joskus edustanut.

Alkuperäinen kirjoittaja khyyllä;28747127:
Tässä keskustelussa ihmiset tuntuvat joko tahallaan tai vahingossa sotkevan käsitteitä. Ainakin minusta "en pidä lapsista", "inhoan lapsia" ja "vihaan lapsia" ovat sävyltään hyvin erilaisia. En keksi kovin montaakaan tilannetta, jossa olisi fiksua sanoa viihavansa lapsia. Se, ettei pidä lapsista on taas melko neutraalisti sanottu. Eihän lapsista ole kaiketi pakko pitää sen enempää kuin niistä paljon jankatuista koirista, kissoista tai hämähäkeistäkään.

Johonkin ihmisryhmään kohdistuvaa antipatiaa on vaikea ymmärtää, oli kyseessä sitten ikäryhmä, sukupuoliryhmä, etninen ryhmä tai mikä hyvänsä.

Toivottavasti nämä huutelijat itse tajuaa sen että jonain päivänä itse mahdollisesti on se halveksittu vanhus joka taantuu ja alkaa sotkea ja huutaa jne...Siinäpä sopii olla sitten kohteena itsekin. Todella lapsellista käytöstä huudella tällasellekin ryhmälle joka ei omalle tilalleen mahda yhtään mitään eikä oo varmasti halunnutkaan. Hekin ovat olleet nuoria ja virkkuja kansalaisia.

Minä en pidä tietynlaisista yksilöistä. Yleensä huonosti kasvatetuista.. mutta lapsellakin on oma persoonansa. Tykkään muutamista aivan hurjasti ja hoidan heitä mielelläni. Sama on esim.koirien suhteen..
Junttia on luokitella kaikki tietyn ryhmä edustajat vain yksilöiden perusteella. Olipa ne sitten vanhuksia, lapsia, koiria, keski-ikäisiä.. aivan sama homma kaikilla. :)
Pari kertaa olen joutunut sanomaan etten pitäisi lapsista yleisesti, etten loukkaisi vanhempaa jonka yksi lapsi on aivan mahdoton. En usko kasvatuksen olevan syynä, koska muut perheen lapset ovat hyvätapaisia. Eikä ole mitään sairauttakaan.. jotkut ovat pienestä lähtien vain ilkeitä ja pahansuopia. Eihän niitä ilkeitä aikuisia muuten olisi..

Minä en pidä lapsista. En ole koskaan ajatellut, että siinä olisi mitään omituista. En minä aktiivisesti vihaa tai toivo pahaa lapsille, mutta lasten ominaisuudet eivät vain ole mieleeni. Kaikki lapset, joista pidän, ovat jollakin tapaa epälapsellisia tai muuten ikäistään kypsemmän ja fiksumman oloisia. Eli sellaisia pikkuvanhoja tapauksia, jollainen olin itsekin. :)

Yhteistyössä