Onko se niin että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
naisen kuuluu tehdä kaikki kotityöt yksin, jos hoitaa kotona lapsia ja mies käy töissä? Jos täällä joku tekee aloituksen, ettei halua tai jaksa tehdä yksin kaikkia, kun mies ei osallistu tarpeeksi tai ollenkaan, niin superäidit on heti lynkkaamassa. Sellainen äiti, joka ei syystä tai toisesta suostu yksin tekemään kaikkea, on avuton ja miehestään riippuvainen. Kyllä pitäisi pystyä hoitamaan 5 alle kouluikäistä ja samalla koti kiiltää ja pulla tuoksuu kun mies raskaan päivän jälkeen saapuu sohvalle makoilemaan. Onko todellisuudessa kyse siitä, että nämä toisten morkkaajat eivät saa mieheltään mitään apua kodin pyörittämiseen, vaikka ehkä oikeasti haluaisivat ja saavat siitä itselleen hyvän mielen kun pääsevät mollaamaan muita ja kiillottamaan oma sädekehäänsä kertomalla miten loistavia ja hyvin jaksavia he ovat?

Minä en ainakaan ole niin tyhmä, että suostuisin tekemään ihan kaiken yksin. Tämä on meidän koti, ei mikään täyshoitola, jossa mies käy syömässä valmiissa pöydässä ja hakemassa puhtaat vaatteet. Mieheni osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon, mutta ilmeisesti se ei ole kovin tavallista sillä perusteella mitä täältä saa lukea jatkuvasti.

Miksi naisen pitäisi tehdä kaikki kotityöt? Minusta paras työnjako on sellainen, että kumpikin tekee mitä parhaiten osaa ja ennättää ja jos tuntuu että toinen joutuu tekemään kotihommia paljon enemmän kuin toinen, on työnjakoa syytä tarkistaa.

Täällä on sit yks avuton jos noin menis :laugh:

Mä en suostu siihen että mies käy työpäivän ja makaa lopun päivää sohvan pohjalla kun itsellä on kodin ja lasten puolesta töitä ainakin 12h/vrk.

Meillä ainakin on niin, että kun mies on töissä minä sillä aikaa pyöritän kotihommia ja hoidan tyttöä ja sitten kun mies tulee kotiin niin loppuilta tehdää yhdessä. Toki en oo ensimmäisenä ovella vastassa tyyräämässä tyttöä miehelle syliin kun tulee töistä, saa tietty vähän aikaa hengähtää ja rauhoittua mut muuten meillä menee illat aika lailla tasan. Niin kotihommien kuin tytönkin hoitamiseen.

No minä en ainakaan alistu siihen, että yksin pyörittäisin tätä kotipäätä. Osallistun itsekin perheen "elatukseen " tekemällä säännöllisesti työkeikkaa. Minun ollessa töissä, mies hoitaa kotipään aivan kiitettävästi. Työpäivinä ei sitten paljon ehdikään, kun tekee pitkää päivää.

Minua taas ärsyttää juuri se, että miehellä ei usean palstalaisenkaan mielestä enää muuta virkaa olekaan kuin olla kodinhoitaja. Jos on jotain ketjuja, että miksi rakastat miestäsi, niin yleensä siinä on vastauksena, että mies tekee kotityöt, hoitaa lapset ja antaa mulle omaa aikaa. Tuon saman jutunhan saisi kun palkkaisi jonkun kotiorjan :whistle:

Minä tein eilen aloituksen, jossa kerroin, että pahoitin mieleni, koska mies ei tajunnut, että pitää siivota ja leipoa ennen kun tulee vieraita. Vieraat on kutsuttu yhdessä ja heitä on tällä kertaa vähän isompi porukka, joten hommaa riittää. Aikaa tähän on tasan yksi ilta. Sain tosi paljon paskaa niskaani. Olen huono ja saamaton ja miehestäni täysin riippuvainen, kun en yksin tee kaikkea. Mutta en halua tehdä. Miksi minun pitäisi, jos yhdessä kutsutaan vieraita. Miksi muka olisi vain minun vastuullani hoitaa kaikki järjestelyt, en tajua. Siihen ketjuun vastasi vaikka kuinka monen lapsen äidit, että he pystyvät leipomaan pullaa päivittäin ja muutenkin tekemään kaiken yksin, koska heidän lapsillaan on kuri ja tavat, joten niitä ei tarvitse vahtia.

Mun mielestä kotonaoleva tekee niin paljon kuin jaksaa ja ehtii. Mulla ainakin on ollut aikoja, jolloin miehen ei ole juur mitään tarvinnut tehdä ja niitäkin, jolloin lähes kaikki hommat on jääneet miehelle tai on jäänyt kokonaan tekemättä kun mieskään ei ole ehtinyt/jaksanut. Nyt mulla ainakin olisi hommaa, vaikka mies joka vkl tekisi viikkosiivouksen yksin (mutta ei tee), joten tehdään niin paljon kuin jaksetaan.

miksi välittää niistä kommenteista? Jos joku haluaa olla kynnysmattona ja miehensä palvelijana niin suotakoon se hänelle. Ja jos meille sopii kotihommien jako niin nauttikaamme siitä!

Yhteistyössä