Onko se outoa jos oma lapsi ei halua tulla häihin, vaan haluaa mennä isälleen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsian...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morsian...

Vieras
Lapseni isä asuu siis tuossa 3km päässä.

Olemme mieheni kanssa menossa muutaman viikon päästä naimisiin ja poika ei tahtoisi tulla kirkkoon eikä juhlapaikalle vaan mennä isälleen, koska on ns. "isi viikonloppu" juuri meidän hääpäivänä.

Kyseessä siis 5v lapsi.
Ja krkkohäät... häämme olisivat vasta illalla,joten poitsu ei kerkeisi olemaan kun max.3tuntia koska kun alkaa boolinjuomista ja alkoholia ihmiset juomaan siinä vaiheessa lapsien pitäisi olla pois..

mä en nyt oikein tiiä mitä teen...

No minusta olisi vähän outoa ja varmasti moni vieraista ihmettelisi, missä lapsi on. Onko välit niin huonot, ettei lapsen isää olisi voinut kutsua? Entä onko lapsi ennen ollut häissä, että tietääkö mistä kyse?
Minä kyllä tossa tilanteessa päättäisin lapsen puolesta, että tulee äitinsä häihin. Ei ole vielä 5-vuotiaan asia päättää. Ja kuka lapsesta juhlissa huolehtii, kun itse et varmaankaan ehdi?

Eiköhän sun kannattaisi yhdessä lapsen isän kanssa sopia, osallistuuko lapsi häihin, ja ilmoittaa se lapselle sitten valmiina päätöksenä. Tuskin 5-v ymmärtää tarpeeksi hyvin mistä oman äidin häissä on kyse, jotta osaisi itse haluamisistaan päättää.

Musta ei ole lainkaan outoa, että 5 v poikalasta ei voisi vähempää kiinnostaa jotkin häät. Isompana voi kuitenkin harmittaa, jos missaa oman äitinsä häät. Eikö poika voisi olla tuon 3 tuntia häissä ja muuten isällään, jos isä kerran asuu lähellä?

siis mihin lapsen on tarkoitus mennä sitten kun juhlat vaihtuu alkoholi pitoisiksi?? Isälleen vai jonnekin muualle?? Olisiko mahdollista että lapsi menisi sitten isälleen ja olisi mahdollisesti pidennetyn viikonlopun sielä?

Mutta jokatapauksessa te päätätte sen onko lapsi mukana vai ei ja koska lapsi kuuluu teidän perheeseen niin lapsen pitää olla mukana juhlissa!! Ei 5v:n mielipidettä pitäisi vielä edes kysyä noinkin tärkeässä asiassa!

hyvät välit on lapsen isän kanssa, kun melkein naapureita ollaan. Lapsi saa olla viikkollakin olla isällään.. mutta nyt vaan kertoo että ei halua juhlavaatteita päälle vaan tahtoo iskälle kun on isi viikonloppu :D

että musta vähän kinkkinen juttu.. en viitsi lasta pakottaa.. mutta ajattelin jos olisi edes sen max.3tuntia niin sit iskä hakisi sieltä juhlapaikalta poitsun... mutta sit saisi olla vaan yhden yön iskällä...

ja lapsi on mun nykyisellekkin miehelle ihan yhtä tärkee.. meille kaikille siis :)

Lapsi ei varmaankaan tajua noita häitä samallai kun aikuiset ajattelee. Kyllä musta olis outoa, jos lapsi ei olis omissa häissä. Ehkä 5-vuotiaankaan ei ole tarpeellista kaikkea päättää. Jos se olis sen ajan siel häissä ja isä sit hakee pois. Pääsee sit isälleenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
siis mihin lapsen on tarkoitus mennä sitten kun juhlat vaihtuu alkoholi pitoisiksi?? Isälleen vai jonnekin muualle?? Olisiko mahdollista että lapsi menisi sitten isälleen ja olisi mahdollisesti pidennetyn viikonlopun sielä?

Mutta jokatapauksessa te päätätte sen onko lapsi mukana vai ei ja koska lapsi kuuluu teidän perheeseen niin lapsen pitää olla mukana juhlissa!! Ei 5v:n mielipidettä pitäisi vielä edes kysyä noinkin tärkeässä asiassa!

Lapsi menisi isälleen joka tapauksessa mutta vasta sitten kun isä tulisi hakemaan juhlista..

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Ei 5v:n mielipidettä pitäisi vielä edes kysyä noinkin tärkeässä asiassa!

Tärkeä asia?
Kenelle? Morsiammelle, suvulle, vieraille?
Ei se nyt elämää kaada, jos lapsi ei siellä häissä ole. Pikkulapsen kannalta, joka ei ihaile prinsessoita ja muita, häät on oikeasti kovin tylsä tapahtuma - oli ne sitten oman äidin tai kummitädin kaiman häät.

Miksi se lapsi täytyy väen vängällä pakottaa juhliin, jos hän haluaa isänsä luokse?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hyvät välit on lapsen isän kanssa, kun melkein naapureita ollaan. Lapsi saa olla viikkollakin olla isällään.. mutta nyt vaan kertoo että ei halua juhlavaatteita päälle vaan tahtoo iskälle kun on isi viikonloppu :D

että musta vähän kinkkinen juttu.. en viitsi lasta pakottaa.. mutta ajattelin jos olisi edes sen max.3tuntia niin sit iskä hakisi sieltä juhlapaikalta poitsun... mutta sit saisi olla vaan yhden yön iskällä...

ja lapsi on mun nykyisellekkin miehelle ihan yhtä tärkee.. meille kaikille siis :)

No onko ne häät jossain pidemmässä matkassa sitten? Eikö isän kanssa vois sopia, että tois sen pojan sinne ja hakis? Mä luulen, että sulle ois kuitenkin ihan tärkeetä, että poika olis häissä. Vai?

Kyllä mä olen samaa mieltä kun moni, ettei lapsi päätä itse tällaista asiaa. Totta kai lapsen kuuluu tulla äitinsä häihin. Kyllä kai lapsi ihmettelee aikuisena, ettei äiti halunnu häihinsä kun ei ole sinne ottanu mukaan. Eihän 5v. osaa tuollaisia itse päättää. Isän luo on tuttua ja turvallista mennä. Häät on jotain outoa.

vastaus: ei ole ennen ollut kenenkään häissä ja ei oikein ymmärrä mistä kyse :)
Tokaisi minulle vaan: voitte te pussaa äiti tässä kotonakin samanlailla niin sehän riittää siitä naimisiin menosta :D

Mä olisin kyl aika vihainen mun äidilleni, jos se ois päästänyt mut 5-vuotiaana "luistamaan" omista häistään. Veikkaan siis, että on parempi vaan pakottaa lapsi ainakin käymään sinne häihin. On siitä jälkeenpäin joskus ihan kiitollinen.

kyseessä siis 5v poika :)

tää on aika kinkkinen asia.. no mun täytyy kysyä voiko la poika olla koko päivän mummilla ja tulla mummin kanssa häihin ja sitten iskä hakee... tiettyyn kellon aikaan...

tiiän että ei osaa päättää mutta täytyy lasta kuunnella.
Taidan puhua vaan lapseni kanssa että ensin häät sitten iskälle :)

Totta kai täytyy kuunnella. Mutta kyllähän joskus täytyy lapsen puolesta tehdä päätöksiä, varsinkin kun lapsi on vasta 5v. Mä tekisin juuri noin, että puhuisin lapselle, että ensin häihin ja sitten pääsee isälleen. Varmasti on isompana sitten kiitollinen kun olet ottanu mukaan ja se kertoo siitä että lapsi on sulle tärkeä.

No näin juuri. Sanot, että äiti menee vain tän kerran (enää) naimisiin ja haluaa kovasti sinut juhliin. Juhlien jälkeen isä hakee luokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No näin juuri. Sanot, että äiti menee vain tän kerran (enää) naimisiin ja haluaa kovasti sinut juhliin. Juhlien jälkeen isä hakee luokseen.

en ole aiemmin ollut naimisissa.

Yhteistyössä