onko se väärin jos haluan naimisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
Eilen puhuttiin naimisiin menosta tuttujen kanssa. Minä sitten sanoin että mun haave on että joskus sen valkoisen puvun laitan päälleni, vaikka mies on sitä mieltä että hän ei ikinä mene naimisiin. Noh minä sitten sain kuulla että en voi semmosesta haaveilla kun ei se koskaan voi toteutua mun miehen kanssa. Minä sitten sanoin että en voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja minä saan haaveilla mistä haluan.

Tästä tutut teki johtopäätöksen että olen jättämässä ton ukkoni enkä välitä siitä yhtään :kieh:

Varovasti kysyn (en pahalla ), että mikä siinä avioliitossa miehen mielestä olisi niin kamalaa? Siis jos teillä on jo koko elämä yhteistä, niin ero olisi ankea paikka joka tapauksessa. Mikä tekisi asian "pahemmaksi" jos olisitte naimisissa? :o

Minäkin haaveilin aikanaan naimisiinmenosta mutta tuo ukko ei enää toista kertaa halua avioitua joten se siitä sitten. :D Kirpaisi kyllä aikanaan aika kovasti mutta kai minä jo siitä olen yli päässyt. Vai olenko....? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Varovasti kysyn (en pahalla ), että mikä siinä avioliitossa miehen mielestä olisi niin kamalaa? Siis jos teillä on jo koko elämä yhteistä, niin ero olisi ankea paikka joka tapauksessa. Mikä tekisi asian "pahemmaksi" jos olisitte naimisissa? :o

Miehellä on vaan semmoset aatteet että yhdessä voi olla muutenkin, ei sillä mitään varsinaista syytä ole että miks ei vois mennä.

Ei se ole väärin. Naiset (yleensä) ovat lapsesta eli pikkutytöstä asti haaveilleet, suunnitelleet, leikkineet ja toivoneet sitä yhtä päivää oikeana prinsessana. Se pitäisi jokaisen naisen saada kokea. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Miehellä on vaan semmoset aatteet että yhdessä voi olla muutenkin, ei sillä mitään varsinaista syytä ole että miks ei vois mennä.

mut sittenhän varmasti kannattaa mennä naimisiin. Ihan jo niinkin raadollisen syyn takia, kuin että jos toinen teistä kuolee aikanaan ennen toista (tuskinpa samana päivänä vanhainkodissa liukastutte ), niin jäljelle jääneen omaisuus on helpompi selvitellä kun ootte naimisissa. Ja leskeneläke on myös eräs avioliiton tuoma "lisäturva". Minä koen tärkeenä myös ihan sen tunteen siitä että on todistajien edessä luvattu toisiamme rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä:)

meillä mies kierteli ja kaarteli tota avioutumis asiaa, ei oikein osannut sanoa mitään syytä (mukamas), lopulta paljastui että se ei uskalla sitoutua loppuelämäkseen yhteen ihmiseen! monet itkut itkin paljastuksen myötä. raivosin ja itkin miehelle (olin vielä raskaanakin hänelle), ero tuli, mies palasi takasin, ja nyt on hääpäiväkin valittu(kirkko varattu ja pappi) ja mies varasi ne :)

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Ei se ole väärin. Naiset (yleensä) ovat lapsesta eli pikkutytöstä asti haaveilleet, suunnitelleet, leikkineet ja toivoneet sitä yhtä päivää oikeana prinsessana. Se pitäisi jokaisen naisen saada kokea. Piste.

Voihan pitää sellaiset juhlat suvulle, jossa nainen pukeutuu prinsessaksi. Mitä siihen avioliittoa sotkemaan.

no jos sun miehellä ei oo mitään periaatteita ja vaan huvikseen ei voi mennä naimisiin, niin sehän on väärin!!! senhän pitäis joustaa, kun sä kuitenki HALUAT mennä naimisiin. Tyhmä ukko. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haluatko naimisiin, jos et saisikaan pukea sitä valkoista mekkoa, vaan ihan tavallisissa vaatteissa maistraatissa vihille?

Tottakai, en pelkän hääpuvun takia naimisiin halua. Haave on että sen puvunkin päälleni vielä saisin laittaa. Kyllähän maistraatissa voi naimisiin mennä missä vaatteissa haluaa.

Minä en olisi ikinä miehen kanssa joka ei halua naimisiin. Jos on valmis lapsiakin siittämään niin on valmis myös menemään naimisiin. Minusta on käsittämätöntä, että sitä naimisiin menoa pelätään niin kamalasti, mutta lapsia kyllä voidaan tehdä. Erota voi aina, mutta lapsista on vastuu koko elämän.

Senkun unelmoit. Ja koskaan miehistä ei tiedä miten niiden mieli muuttuu - me oltiin just pari kk aikasemmin puhuttu et mikään kiire oo mihinkään kunnes mies sit ehdotti naimisiin menoo :laugh: No prinsessapäivää mä en halunnu mut vihille päädyttiin

Meillä miestä ei kiinnosta naimisiinmeno, mua kiinnostaa. Miehen mukaan asia on sille täysin yhdentekevä. Sanoin sitten että jos se on sille yhdentekevä asia ja mulle tärkeää, eikö se voisi tehdä itselleen yhdentekevän asian että mä olen iloinen. Mietti hetken, totesi mun olevan oikeassa ja lupasi naimisiinmenon.
:D

Haluatko naimisiin, jos et saisikaan pukea sitä valkoista mekkoa, vaan ihan tavallisissa vaatteissa maistraatissa vihille?

Tottakai, en pelkän hääpuvun takia naimisiin halua. Haave on että sen puvunkin päälleni vielä saisin laittaa. Kyllähän maistraatissa voi naimisiin mennä missä vaatteissa haluaa.

Miten ois ne ihan tavalliset juhlat suvulle, johon pukeudut siihen valkeaan prinsessapukuun? Miehenkään ei sitten tarvitse mennä naimisiin.

Voihan pitää sellaiset juhlat suvulle, jossa nainen pukeutuu prinsessaksi. Mitä siihen avioliittoa sotkemaan.

No kamoon. Ehkä SE nyt olisi vähän turhan lapsellista. Ja niitä leikkejä on jo leikitty, silloin pikkutyttönä suvun edessä. ;) Nainen haluaa kuitenkin kuulla sen liirumlaarumin siitä myötä- ja vastamäestä. Vakuuttelun, että tässä sitä ollaan yhdessä nyt ja ikuisesti, ja että tuo puoliso rakastaa ja suojelee aina ja iänkaikkisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
no jos sun miehellä ei oo mitään periaatteita ja vaan huvikseen ei voi mennä naimisiin, niin sehän on väärin!!! senhän pitäis joustaa, kun sä kuitenki HALUAT mennä naimisiin. Tyhmä ukko. :)

En ton ukon mietteitä tiedä loppupeleissä mutta ei ole mulle koskaan sanonu yhtään hyvää syytä miksei halua naimisiin, on vaan semmonen jäärä.

No kamoon. Ehkä SE nyt olisi vähän turhan lapsellista. Ja niitä leikkejä on jo leikitty, silloin pikkutyttönä suvun edessä. ;) Nainen haluaa kuitenkin kuulla sen liirumlaarumin siitä myötä- ja vastamäestä. Vakuuttelun, että tässä sitä ollaan yhdessä nyt ja ikuisesti, ja että tuo puoliso rakastaa ja suojelee aina ja iänkaikkisesti.

No, ihan yhtä lapsellisia ne prinsessajuhlat on ihan vihkimisen yhteydessäkin.
Voihan ne lupaukset antaa ilman mitään vihkimistä. Ja epäileeköhän ap, ettei mies rakastakaan häntä ja suojele aina ja iänkaikkisesti?

Hyvä että molemmille on selvää, mitä haluatte. Ennen kuin ryhdyt lastentekoon miehen kanssa muista kuitenkin, ettei hän välttämättä tule koskaan muuttamaan mieltään... Älä sitten ole katkera hänelle, onhan hän ilmoittanut kantansa jo tässä vaiheessa.

Tiedätkö syitä, miksei mies tahdo naimisiin? Jos hän tietää kuinka paljon se sinulle merkitsee - eikä siitä huolimatta tahdo? Toivottavasti sinä et joudu maksamaan hänen aiempia huonoja kokemuksiaan: jokainen pari on kuitenkin erilainen, ja jos hän on valmis sitoutumaan sinuun loppuiäkseen, hänen tulisi mielestäni yhtälailla olla valmis lupaamaan asian myös virallisesti. Mitä menetettävää on jos yrittää? Avioehdotkin on keksitty. Pelkääkö hän uutta epäonnistumista, onko hän katkera eikä arvosta avioliiton merkitystä? Eikö hän jaksa hää-hässäkkää?Toivottavasti saat hänet näkemään, että avioliitolla voisi olla teille molemmille merkitystä riippumatta aiemmista kokemuksista ja ennakkokäsityksistä - te voisitte tehdä häistänne ja liitostanne sellaisen, kuin haluatte.

Ohoh, mä oon kuvitellu olevani nainen mut täytyy kai sit sekin tarkastaa ens vessareissulla

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en olisi ikinä miehen kanssa joka ei halua naimisiin. Jos on valmis lapsiakin siittämään niin on valmis myös menemään naimisiin. Minusta on käsittämätöntä, että sitä naimisiin menoa pelätään niin kamalasti, mutta lapsia kyllä voidaan tehdä. Erota voi aina, mutta lapsista on vastuu koko elämän.

peesi

yleistä minä en ole haaveillut mistään prinsessa päivästä, en edes pienenä.
Olen sitä mieltä, että avioliitto on siunaus hyvälle suhteelle. Ei siihen valkoisia hörhelö mekkoja tarvita.

Yhteistyössä