Onko sellaisiakin olemassa, jotka eivät imuroi joka päivä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en usko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kodissa, jossa ei ole karvaisia lemmikkejä tarvitse imuroida joka päivä. Ja jos kukaan ei juokse pitkin kotia kengät jalassa tai heittele ruokaa ihan pitkin huoneita. Kyllä kerran viikossa imurointi riittää, joskus kaksi kertaa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekoilija:
On muitakin siivoustapoja, tehokkaampiakin ja sähköä säästäviä, kuin imurointi!

Harja ja rikkalapio plus tomuliinat? Koetimme tuota komboa, mutta jälki ei ollut kaksinen. Mie kyllä inhoan imuroimista NIIN paljon, että jos on joku toinen keino, niin otan sen heti käyttöön :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Kerro ihmeessä

En tiedä mitä ekoilija ajoi takaa, mutta moppaus ainakin meillä on ollu ihan hyvä vaihtoehto! Sellainen mikrokuitumoppi ja sillä vaan vetelee niin johan jää pölyt nalkkiin ;)

Tä? Siis ootteko tosissanne, että imuroitte joka päivä? Huh huh. Meillä imuroidaan joka toinen viikko ja meillä on kyllä siistiä....eipähän ole lapset allergisia liian hygienian takia....

Meillä imuroidaan joka toinen päivä suunnilleen. Paitsi jos on kaunis ilma ja lapset leikkivät takapihalla, niin takaoven & lastenhuoneen välisen osuuden saa imuroida viidesti päivässä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Tä? Siis ootteko tosissanne, että imuroitte joka päivä? Huh huh. Meillä imuroidaan joka toinen viikko ja meillä on kyllä siistiä....eipähän ole lapset allergisia liian hygienian takia....

hah haa.. ai että imuriko poistais jotenki ne pöpöt vai? äläs ny jaksa...
Ja juu, ei ole muuten meilläkään allergioita ihan varmaan senkin takia kun on se lemmikki (jonka takia onki sitten siivottava vähän useemmin ;) )

Kerro ihmeessä

Joo, meillä käytetään näitä tehokkaampia tapoja; lastan ympärile kostea liina. Paljon tehokkaami kuin imuri ja helpompi ja nopeampi myös. Mä en imuroi varmaan edes joka kuukausi.

Joka päivä imuroidaan tai montakin kertaa päivässä. Yksi syömään opetteleva lapsi ja joka päivä vieraita on sellainen yhdistelmä, että pullan- ja leivänmuruilta ei voi välttyä. Ja jos sitä lasten syömistä ei valvo ja istu itse sisällä siivotakseen pöydän alustan heti syömisen jälkeen niin kyllä niitä muruja äkkiä kulkeutuu muuallekin kuin vain keittiöön. Olisittepa nähnyt eilen keittiön kun kuopus söi punajuurisalaattia :whistle:

Meillä imuroidaan koko asunto kerran viikossa, joskus jopa kerran kahdessa viikossa. Keittiön lattian saatan puhdistaa rikkaimurilla useammin. Imurointikerrat on vähentyneet sen jälkeen kun hankittiin kuivausrumpu, pyykeistä ei tule pölyä samalla tavalla kuin ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Kerro ihmeessä

Joo, meillä käytetään näitä tehokkaampia tapoja; lastan ympärile kostea liina. Paljon tehokkaami kuin imuri ja helpompi ja nopeampi myös. Mä en imuroi varmaan edes joka kuukausi.

Tuokaan ei toimi kunnolla meillä, kun rotat heittelee puruja häkistään ulos... ja matoista ei saa pölyjä pois tuolla taktiikalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Joka päivä imuroidaan tai montakin kertaa päivässä. Yksi syömään opetteleva lapsi ja joka päivä vieraita on sellainen yhdistelmä, että pullan- ja leivänmuruilta ei voi välttyä. Ja jos sitä lasten syömistä ei valvo ja istu itse sisällä siivotakseen pöydän alustan heti syömisen jälkeen niin kyllä niitä muruja äkkiä kulkeutuu muuallekin kuin vain keittiöön. Olisittepa nähnyt eilen keittiön kun kuopus söi punajuurisalaattia :whistle:

Meillä oli vanha vahakangas syöttötuolin alla. Sai helposti pyyhkästyä pois kertyneet sotkut. Ei kai punajuurisalaattia voi imuroida?

Rikkaharjalla murut keittiöstä useammankin kerran päivässä ja nihkeäpyyhintä muualla.

No ei todellakaan imuroida joka päivä, meillä imuroidaan joka toinen tai joka kolmas pv :D

Eikä todellakaan oo roskia pitkin lattioita vaikka meillä on sentään koirakin :D Keittiön ja ruokahuoneen saa ihan lakasemmallakin siistiksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:

Kerro ihmeessä

Tuokaan ei toimi kunnolla meillä, kun rotat heittelee puruja häkistään ulos... ja matoista ei saa pölyjä pois tuolla taktiikalla :/

Koita mattoon joskus, jätät sen liinan pois, pelkkä lasta. Tule hino pölymakkara. Mä olen aivan varma, että imuri ei puhdista mattoa yhtä hyvin. Varsinkin ellaiseen nukkapintaiseen mattoon ja tomuun, jos ei ole hiekkaa, on aivan tosi paljon tehokkaampi kuin imuri. Mä käytän tuommoiseen suureen ja näkyvään roskaan, kuten pupun pahnoihin harjaa ja rikkalapiota, ne vaan tukkii imurin.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Meillä oli vanha vahakangas syöttötuolin alla. Sai helposti pyyhkästyä pois kertyneet sotkut. Ei kai punajuurisalaattia voi imuroida?

Rikkaharjalla murut keittiöstä useammankin kerran päivässä ja nihkeäpyyhintä muualla.

No enhän minä sitä salaattia imuroinut :laugh: Mutta sen keittiön siivoamisessa ja tytön siivoamisessa vierähti aika kauan aikaa ennen kuin koti ja tyttö oli taas puhtaita. Tyttö istuu jo isolla tuolilla. Tuli vaan mieleen kun appiukolle sanoin sen ruokailun jälkeen että joku vielä ihmettelee että koti ei ole aina siisti jos on pieniä lapsia talossa :whistle:

Kerro ihmeessä

Heh, luin että LASTEN ympärille kostea liina...:D
Meillä imuroidaan ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Jos jaksais, niin vois imuroida useamminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kerro ihmeessä

Heh, luin että LASTEN ympärille kostea liina...:D
Meillä imuroidaan ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Jos jaksais, niin vois imuroida useamminkin.

Juu kantsii laittaa konttausikäiselle fleecepuku päälle ja laskea lattialle menemään...ja puhdasta tulee! :D

Yhteistyössä