Onko siellä ulkomailla nyt niin erikoista? Emme lomaile ja sekös rassaa veljeni vaimoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei matkahaluja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. Miestä ei voisi myöskään vähempää kiinnostaa.

nyt etenkään en tahdo minnekään tautien keskelle mennä.

Meiltä on 500km Helsingin lentokentälle, eli tosi pitkä autossa istuminen jo ennen lentokoneessa istumista.

Veljeni vaimo on jotenkin niin olevinaan.

Vituttaa tollaset rasistit, tautien keskelle. Onneksi et lähdekään saastuttamaan muuta maailmaa taudeillas.

Kyllä muakin ihmetyttää tollaset ajatukset. Itserittoisuutta on se, ettei kiinnosta mikään muu kuin se mitä omien aivojen sisällä on. En vertaa mihinkään kaljamatkoihin kanarialle koska niitä en ymmärrä itsekään, mutta se ettei ymmärrä kuinka arvokasta matkustelu on, on minusta tyhmää. Sen ymmärrän ettei lähde koska se on kallista jne mutta luulis tyhmänkin tajuavan että on arvokas mahdollisuus nähdä maailmaa, kulttuureja, muitakin ympyröitä kuin koti. Ja jos tietäs edes herneen verran matkustelusta niin tietäs myös sen ettei tarvii ajaa autolla helsingin lentokentälle kun ulkomaille pääsee lähempääkin.

Se, että toinen rakastaa matkustelua ei luulis olevan sulta pois jos se tekee ihmisestä "niin olevinaan". Kyllä se tosiasia kuitenkin on että matkustelu, saati ulkomailla asuminen avartaa niin, että varmaan hällä enemmän näkemystä moniin asioihin onkin.

Totuus on että vaikka rakastankin koti Suomea yli kaiken, ei kaikki harrastaminen täällä ole vain mahdollista samasa mittakaavassa. Sen jälkeen kun on lasketellut useissa eri kohteissa Alpeilla ja käynyt Kanadassa Whistlerissä, ei noi kotoiset pikku mäennyppylät tunnu missään. Toki käyn niissäkin, mutta silti tekee aina mieli vuoristoihin.

Ulkomaan matkoilla kehuskelu on niiiiin B-lenkkimakkaraa. Mitä juntimpi ihminen, sitä kauemmas pitää matkustaa hotelliin ja altaalle makoilemaan. Ihan sama vaikka menisi lähi-Cumulukseen ja makoilisi saunaosastolla ja solariumissa. Yhtä sivistävää ja avartavaa.

Voisin sanoa etta mina en olisi mina jos en olisi ollenkaan matkustellut (olen asunut yhteensa viisi vuotta Englannissa ja Saksassa, matkaillut taysi-ikaistymisesta asti vuosittain enemman tai vahemman)- niin paljon se on minua opettanut ja kasvattanut :) . Minua on kylla aina veri vetanyt ulkomaille, toki kotimaahan on melkein aina ollut kiva palata. Nytkin olen ulkomailla, viikon lomalla talla kertaa ilman miesta ja lapsia.

Jokainen tietysti tyylillaan, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mutta aika paljon siina mielstani voi menettaa.

jaa. Kyllä suomeen tulee balettia venäjältä ja musikaaleja muista maista, ja van goghiin voi tutustua kirjoista jos haluaa.
ei korkeakulttuuri tee ihmisestä sivistyneempää. ei ollenkaan.

Muuhun kommentoimatta mitenkään. Taulut ovat tosiaankin aivan erilaisia, kun niitä katsoo paikan päällä kuin jostain kirjasta. Paraskaan kirja ei tuo luonnonvaloa, oikeaa kokoa, eri kuvakulmia - kyllä minulle oikea taidenäyttely on elämys, niitä taidekirjoja katselen sitten tukemaan mielikuvaaani taulusta.

[QUOTE="vieras";22457186]Voisin sanoa etta mina en olisi mina jos en olisi ollenkaan matkustellut (olen asunut yhteensa viisi vuotta Englannissa ja Saksassa, matkaillut taysi-ikaistymisesta asti vuosittain enemman tai vahemman)- niin paljon se on minua opettanut ja kasvattanut :) . Minua on kylla aina veri vetanyt ulkomaille, toki kotimaahan on melkein aina ollut kiva palata. Nytkin olen ulkomailla, viikon lomalla talla kertaa ilman miesta ja lapsia.

Jokainen tietysti tyylillaan, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mutta aika paljon siina mielstani voi menettaa.[/QUOTE]

Ulkomailla asuminen vahvisti mulla oikeastaan kahta ajatusta:
1) Ihmiset ovat periaatteessa samanlaisia, olosuhteet vaihtelevat
2) opistuista olosuhteista ja kulttuuritaustasta johtuen skandinaavit tuntuvat maailmalla kaikkein läheisimmiltä. Niitä ymmärtää niin helposti.

Jos asenne matkailuun on jo lähtökohtaisesti negatiivinen ja epävarma, on matkakin tuomittu epäonnistumaan paljon todennäköisemmin. Kuitenkin ulkomailla täytyy skarpata hieman enemmän kuin kotimaassa ja koskaanhan kaikki ei suju kuin vettä vain. Eli siinä mielessä ulkomaanmatkailu ei välttämättä sovi kaikille.

Jos asenne matkailuun on jo lähtökohtaisesti negatiivinen ja epävarma, on matkakin tuomittu epäonnistumaan paljon todennäköisemmin. Kuitenkin ulkomailla täytyy skarpata hieman enemmän kuin kotimaassa ja koskaanhan kaikki ei suju kuin vettä vain. Eli siinä mielessä ulkomaanmatkailu ei välttämättä sovi kaikille.
No sujuuhan usein kaikki tosi hyvin. Tarkoitit varmaan, että aina ei kaikki välttämättä suju kuin vettä vaan?

No sujuuhan usein kaikki tosi hyvin. Tarkoitit varmaan, että aina ei kaikki välttämättä suju kuin vettä vaan?

No joo. Pointtina nyt lähinnä vain se, että jos ennakkoon jo lähdetään huonolla asenteella ja itsetunnolla, niin asioista, jotka monelle ovat vain pientä hienosäätöä erinomaisessa kokonaisuudessa, voi muodostua turhan suuria ärsytyksen aiheita.

Anna rassata kälyä ihan rauhassa. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Jos kyseessä ovat pelot (tautien, ryöstöjen, onnettomuuksien), niin sitten olisi ehkä syytä harkita hieman tarkemmin onko tarkoituksenmukasita antaa palkojen ohjata elämäänsä.

Itse pidän matkustelusta, joskus matkustamme yhdessä muiden kanssa, mutta emme tyrkytä seuraamme ja noin yleiseti ottaen meille on herttaisen yhdentekevää mitä muut lomillaan tekevät. Ja harrastamme myös museoita ja taidenäyttelyitä...(puolivuotiaan ja viisivuotiaan kanssa Picasso-näyttelyssä)

Historiaa voi lukea kirjoista ja olla varsin sivistynyt asioista ihan silta pohjaltakin, mutta mikaan ei voita sita tunnetta kun matkalla kavelet katuja ja mietit etta samaa tieta ovat astelleet vaikkapa kuninkaat satoja vuosia aiemmin. Historia tulee elavaksi, omasta mielestani se on jannittavaa ja kiehotovaa ja se on osa syy miksi haluan matkailla. Toinen tareka syy on se etta olen esteetikko, haluan nahda ja kokea kauniita paikkoja ja asioita (esim kuvataiteet). Nyt talla matkallani menossa huomenna tanne:

http://www.cypnet.co.uk/ncyprus/city/kyrenia/castle/shipwreck/index.html

[QUOTE="vieras";22457173]Ulkomaan matkoilla kehuskelu on niiiiin B-lenkkimakkaraa. Mitä juntimpi ihminen, sitä kauemmas pitää matkustaa hotelliin ja altaalle makoilemaan. Ihan sama vaikka menisi lähi-Cumulukseen ja makoilisi saunaosastolla ja solariumissa. Yhtä sivistävää ja avartavaa.[/QUOTE]

Paitsi, että lähicumuluksessa en osaa rentoutua ja lomailla kunnolla ja ulkona on se sama ankea ilma. Kun menen kauemmas, irrottaudun mielessäni koti- ja ansiotyöstä eikä miehellekään tule niin paljon työpuheluita. Arkea pakoon ----haluan nollata pääni, sivistyminen ja avastuminen ovat sivuseikkoja.

[QUOTE="vieras";22458706]Historiaa voi lukea kirjoista ja olla varsin sivistynyt asioista ihan silta pohjaltakin, mutta mikaan ei voita sita tunnetta kun matkalla kavelet katuja ja mietit etta samaa tieta ovat astelleet vaikkapa kuninkaat satoja vuosia aiemmin. Historia tulee elavaksi, omasta mielestani se on jannittavaa ja kiehotovaa ja se on osa syy miksi haluan matkailla. [/QUOTE]

Mä niii-iiin peesaan tätä. Sä sen sanoit selvästi :D

Mun sisko ja sen mies kritisoi aina meidän perheen matkustamista. Kateellisia vaan ovat kun rahat ei riitä lähteä. Tai oikeesti ne riittäis jos ne haluais säästää, mut joka viikkoset juomingit ja sauhuttelut vie ihan helvetin ison osan vuoden tuloista, ja ikävää mutta totta, se juopottelu voittaa ne ulkomaanreissut. Kerran kun edes saatais ne meidän mukaan, niin tasan haluaisivat uudelleenkin. :)

Mä tykkään matkustella, samoin mieheni. Tällä hetkellä lapset on pieniä, joten me reissataan sitten kun kasvavat. Mutta ihan turha kenenkään on nostaa itteensä jalustalle sen takia että matkustelee. Joku kirjoitti, että tulee katkeria kommentteja niiltä jotka ei matkustele, mun mielestä tuli paljon enemmän kommentteja, jossa ne ei-matkustelevat haukuttiin junteiksi. Riippuu kyllä paljon missä matkustelee, ei varmasti viikon lopu kanarialla sivistä ketään niin paljon, että kannattaa alkaa sillä rehvasteleen. ihanaa se varmasti on, ja rentouttavaa, sitä en kiellä!

[QUOTE="vieras";22458706]Historiaa voi lukea kirjoista ja olla varsin sivistynyt asioista ihan silta pohjaltakin, mutta mikaan ei voita sita tunnetta kun matkalla kavelet katuja ja mietit etta samaa tieta ovat astelleet vaikkapa kuninkaat satoja vuosia aiemmin. Historia tulee elavaksi, omasta mielestani se on jannittavaa ja kiehotovaa ja se on osa syy miksi haluan matkailla. Toinen tareka syy on se etta olen esteetikko, haluan nahda ja kokea kauniita paikkoja ja asioita (esim kuvataiteet). Nyt talla matkallani menossa huomenna tanne:

Ancient Shipwreck Museum - Kyrenia, North Cyprus[/QUOTE]

Tätä voin peesailla täysin. Rakastan historiaa ja luulen että osansa rakkauden syttymiseen on ollut se, että vanhempani kierrättivät minua jo lapsena kuuluisissa historiallisissa kohteissa. :)

[QUOTE="vieras";22458706]Historiaa voi lukea kirjoista ja olla varsin sivistynyt asioista ihan silta pohjaltakin, mutta mikaan ei voita sita tunnetta kun matkalla kavelet katuja ja mietit etta samaa tieta ovat astelleet vaikkapa kuninkaat satoja vuosia aiemmin. Historia tulee elavaksi, omasta mielestani se on jannittavaa ja kiehotovaa ja se on osa syy miksi haluan matkailla. Toinen tareka syy on se etta olen esteetikko, haluan nahda ja kokea kauniita paikkoja ja asioita (esim kuvataiteet). Nyt talla matkallani menossa huomenna tanne:

Ancient Shipwreck Museum - Kyrenia, North Cyprus[/QUOTE]

Tottakai on paljon vaativampaa opiskella historiaa ja mitä tahansa ilman että käy paikan päällä. Lapsetkn oppivat helposti kun saavat oppia monen aistin kautta, kuulla, nähdä, tuntea, haistaa.

Mutta tosiasia on se, että nykyään lentomatkusteleva on pahin juntti ja sivistymättömin moukka. tottakai helposti arjesta pääsee irti astumalla lentokoneeseen.

vaatii hirveän paljon enemmän kekseliäisyyttä, älykkyyttä, luovuutta ja kauneuden tajua nähdä se oma lähiympäristö ja oma kotimaa ja nähdä mitä kaunista siinä lähellä on.

Olen asunut muutamassa maassa suomen lisäksi. En ole sivistynyt muissa maissa sen enempää kuin suomessakaan.

Ancient Shipwreck Museum - Kyrenia, North Cyprus[/QUOTE

Minut historia tekee surulliseksi. Palvomme ahneimpia ja itsekkäimpiä ja näidne nimet ovat jääneet kirjoihin. en koe siinä mitään sivistystä, että haluaa lentää katsomaan, miten ahneet jaitsekkään hallitsijat ovat orjuuttaneet muita ihmisiä. rakennuttaneet muilla pyramideja, katuja, linnoja.

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Ulkoimailla käyminen ei kiinnosta minuakaan, varsinkaan nyt kun on pieniä lapsia.

Olen käynyt muutaman kerran perinteisillä aurinkolomilla ja matkaillut lähimaissa. Mikään hinku ei ole lähteä Suomesta pois. Tämä on paras paikka elää ja olla. Muutenkin viihdyn kotona. Kaikki matkailu, jopa mökkireissut stressaavat minua. Haluan vain nauttia oman kodin ja kotipihan rauhasta, ja puuhastella täällä omia juttujani.

Juntit eivät tajua, ettei kaikkia ihmisiä kiinnosta juuri samat asiat kuin heitä, vaan meitä on moneen junaan.

siis että miksi liikuttaa se, että toiset jotka kehtaavat tuhlata omaan perseeseensä lastensa viimeisiä mahdollisuuksia elää tällä planeetalla ja sen lisäksi vielä tulevat kertomaan, että toiset jotka eivät näin tee ovat jotenkin vähemmän sivistyneitä. Kun minusta asia on täysin päinvastoin. Matkailusta ei ole mitään sivistystä kukaan saanut sen jälkeen kun matkustaminen aloitettiin lentämällä, junamatkailu voisikin olla vähän toista.

No sitä juuri en ymmärrä, että ihmisiä ei kiinnosta tutustua tähän ainutlaatuiseen maapalloon, jolla kerran vain eletään. Lentäminen ei todellakaan ole pakollista, tai suositeltavaa, jos haluaa nähdä muutakin kuin Pihtiputaan ja Perähikiän.

Omaa matkailuintoani hillitsee ajatus joutumasta lähiökapakan Maken ja Peran ja heidän perheidensä kanssa samaan hotelliin, jossa voi seurata (halusi tai ei) heidän kosteaa lomanviettoaan.

Yhteistyössä