Onko siellä ulkomailla nyt niin erikoista? Emme lomaile ja sekös rassaa veljeni vaimoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei matkahaluja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22462365]No sitä juuri en ymmärrä, että ihmisiä ei kiinnosta tutustua tähän ainutlaatuiseen maapalloon, jolla kerran vain eletään. Lentäminen ei todellakaan ole pakollista, tai suositeltavaa, jos haluaa nähdä muutakin kuin Pihtiputaan ja Perähikiän.[/QUOTE]

Tässä ainutkertaisessa elämässä voi olla paljon mielenkiintoisempiakin asioita kuin matkailu. En keksi yhtään hyvää syytä, miksi tuhlaisin aikaani matkailuun.

Minä en etsi ulkomailta pätkääkään sivistystä, ainuttakaan museota tai muutakaan pakollista nähtävyyttä. Matkustan ainoastaan siksi, että pääsen täältä paska säiden armoilta lämpimään auringonpaisteeseen ja pois kotitöistä ja ruuanlaitosta. Voin oikein hyvin viikon verran etelässä olla tekemättä mitään erityistä, kunhan aurinko paistaa ja on lämmin eikä kotikunnan tutut naamat näy edessä. (enkä tykkää istua karaokebaarissa tai ryypätä, en suomessa enkä ulkomailla)
Suomessa olen nähnyt ne muutamat paikat mitkä on vähääkään kiinnostaneet ja näihin maisemiin en penniäkään halua laittaa.
Lapissa ei ole minulle yhtään mitään ei talvella eikä kesällä, mökkeily on kurjuuden maksimointia parhaimmillaankin. Kammottavaa.

Ulkomaille en haluaisi kokonaan muuttaa, riittää kun pääsee pari kertaa vuodessa täältä pois.

Eli selvästi naljailee kun me emme lomaile ulkomailla. Ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. Miestä ei voisi myöskään vähempää kiinnostaa. Meillä on pieni lapsi, nyt etenkään en tahdo minnekään tautien keskelle mennä. Meiltä on 500km Helsingin lentokentälle, eli tosi pitkä autossa istuminen jo ennen lentokoneessa istumista.

Veljeni vaimo on jotenkin niin olevinaan. On asunut ulkomailla jotain vuosia, sekin on niin erikoista. Kokoajan vaan puhuu että olisipa kiva päästä jonnekin, miten on harmaata ja sinne ja tonne ja tuonnekin jos pääsisi. Veljeni tykkää matkustaa, ovatkin käyneet jollain kaupunkilomilla (joo ei kiinnosta mitkään museot) ja lastensa kanssa etelänlomilla. Ovat meitäkin pyytäneet mukaan, mutta ei vaan kiinnosta. Viihdyn kotona, luen ja nautin lapsen kanssa olemisesta. Nyt ovat lähdössä Intiaan talvella ja jankuttaa että miksei lähdetä mukaan.

Onko täällä muita keitä ei vaan kiinnosta matkailu? En vaan ymmärrä mitä erikoista siinä on, muuttaisi sitten sinne missä on kivempaa ettei tarvi rankuttaa kokoajan miten kaipaa jonnekin.
Heilläkin on jo neljä lasta, miltäköhän heistäkin tuntuu kun äiti vaan hokee miten tahtoisi jonnekin pois.

Onpas vanha ketju, mutta mitäpä se haittaa. Minihkäs ne asiat muuttuu. :)

Joku tuolla sanoi, että ihmettelee, kun joku ei halua avartaa maailmaansa ja matkustella.
Mä en ihmettele ollenkaan, että joku haluaa avartaa maailmaansa ja matkustella.

Mulle on ihan sama, minne ne menee ja mitä tekee, kunhan minä saan rauhassa kutoa sohvallani. :D

Tässä keskustelussa on nyt jotain, joka pistää silmään: siis voi kai sitä lomailla muuallakin kuin lämpimissä maissa tai ulkomailla? :)

Minä ja puolisoni emme ole ns. palmun alla lomailijoita ja lomailemmekin mielellään jossain vähän vähemmän kuumassa kohteessa. Lisäksi tykätään kierrellä ja katsella täällä kotimaassakin, koska paljon on täälläkin nähtävää.

Tosin kyllähän minustakin olisi kiva päästä lämpimään, ja puhetta on ollutkin että joskus mennään ihan lastenkin takia.

Lomailujen välillä viihdyin hyvin myös kotona, ja huomaan että juuri nyt ajatus ulkomaille lentämisestä vähän pelottaakin. En pelkää tauteja, mutta jotenkin tuo maailmalla oleva "levottomuus" saa minutkin levottomaksi.

Yhteistyössä