Onko sinulla ollut oikeasti masennusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap ilmeisesti päättelee, että masennus olisi tavallista älykkäämpien sairaus (taipumus pohtia liiaa asioita ja ahdistua sitä kautta?)...

Ifme fiksaatio sulla älysi todisteluun :D

Masennus ei mun käsittääkseni johdu kovinkaan usein asiaintolasta (asiain tolasta?) vaan ihan aivojen kemiallisesta vikatilasta. Ei siihen tarvitse eksogeenistä syytä. Aivan kuten syöpä ei tarvitse altistusta tupakansavulle tai säteilylle ilmetäkseen.

Usein masennus kai tosiaan on seuraus aivojen kemiallisesta "viasta", mutta varmasti usein syy on myös siitä asiaintolasta. En tiedä suhdetta, enkä ole asiaa sen suuremmin tutkinut.

Itselläni masennus kuitenkin johtui siitä, että kaikki menneisyyden luurangot vaan kasaantui armotta niskaan esikoisen syntymän myötä. Aiemmin olin menestyksekkäästi onnistunut olemaan miettimättä mitä olin joutunut kestämään omassa lapsuudessani. Kun sitten oma lapsi syntyi, niin kaikki se moska tuli ryminällä niskaan, enkä päässyt sitä karkuun.

En tosiaan tiedä miten yleistä/harvinaista tämä tämmöinen on, mutta kuten sanottu: oma masennukseni ei johtunut ilmeisesti lainkaan kemiasta, vaan kokemasta.

Mulla sama, ei siis pelkkä kemia muutu ilman syytä. Mulla on tosi vaikeita juttuja takana ja niihin liittyvät tunteet on suuria, en ole saanut juttujani purettua vaikka vuodet vaan vierii.
Tästä kaikesta kehittyy masennus. Tunnen että masennukseni sisällä on suurta surua ja muutakin tunnetta.
Tavallaan masennus on suoja jonka alla on tunteita(siis pidätettyjä tunteita).
En tosiaan ole sattumalta masentunut kun vertaa siihen mitä oon kokenut.
Siihen on aina joku syy.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Tutkimuksia osa jotain:

Onko sinulla ollut masennusta? Ei mitään sellaista, että " voi kun on tyhmä päivä, masentaa" Eikä sellaista, että olet vain mennyt lääkärille valittamaan, että masentaa ja saanut lääkkeet ilman kunnon tutkimuksia, vaan ihan testein testattuja juttuja oikealla diagnoosilla.

Ja toisena kysymyksenä: Sinun äo?

Keskivaikea masennus kahdesti ja äo taitaa olla jossain 140 tienoilla.

Paraikaakin.

Ja ihan oikea, ei sellainen että laiskottaa ja tympii eikä oikein mitään viitsis tms, mitä näitä hienoja diagnooseja ja mustavalkoisia mielipiteitä saa päivästä toiseen lukea palstalta.
Se että ylipäätään viitsii keskustella ihmisten kanssa, huumorintaju pelaa jne, ja tuloksena on se ettei voi olla oikeasti masentunut.

No, minä olen. Hetken jo luulin sen selättäneeni mutta se piru hiipi takaisin. Vielä mä sen voitan. Paha se ei enää ole, mutta ajoittain tulee 'niitä päiviä'.

Mun kohdallani sen tuloon vaikutti mennyt koettu ja lapsen syntymä- kaksi kertaa.
Mä olen kaiketi masennukseen taipuvainen ja siihen kun ynnätään kaikki muu niin se kuulemma selittää.

Itsetuhoinen en ole koskaan ollut, mutta silloin kun masennus oli pahana oli kyllä sellainen olo että ei toisaalta välittänyt että kuolisko vai ei- hankala selittää, mutta tuli jotenkin välinpitämättömäksi ja näki kaikkialla tilanteita joissa vois henkensä menettää eikä silti pelännyt niitä. Mutta oman käden kautta en ole koskaan ajatellut päiviäni päättää.

Minä olen ihan jatkuvasti masentunut. Lääkityksistä kieltäydyn, koska joskus olen niitä kokeillut ja niistä tuli vain karmeat vieroitusoireet.
Äo:ta en ole koskaan uskaltanut testaamaan, masennun vain lisää, jos tulos on hulppeasti alle 100. :(

jos oikei muistan nii n viisaat sanovat että äö ja masennukset voivat korreloidakin. mielenkiintoista, saatanpa kurkata mitä aiheesta löytyy tietoa

täällä olikin lähiaikoina joku pitkä äo ketju, piti vilkaista mut en ehtinyt vielä

tais olla sama ap kin ? no omalla äo llani o n näihi n asti menty enkä ole lukemasta selv illä. älykkydestä en mitää n sano, omasta tai muiden.

en ole ollut oikeasti masentunut, mutta nähnyt melko läheltä monenlaista

eläm än ilo on juuri se asia, jota on tärkeintä yrittää säilyttää. sokkitilan olen kokenut, läheisen kuoleman johdosta .
anteeksi kirjoitushärö

Yhteistyössä