Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Rakkaus aiheuttaa, tai pitäisi aiheuttaa sen, että kun näkee ne omat piirteet lapsessaan, alkaa rakastaa niitä itsessäänkin.
Lapsihan on vanhempiensa näköinen. Jos ei pidä omasta tai miehensä ulkonäöstä, eikä voi oppia koskaan pitämään, niin ei silloin voi nähdä ei-niin kauniina sen omankin lapsen. Ellei rakkaus tee sitä tepposta, että omatkin piirteet alkavat enemmän miellyttää, kun ne näkee rakkaan lapsen kasvoista.
Näin tykkään itsekin että se menee, helposti alkaa myös samantyylisiä piirteitä pitämään suloisina muissakin lapsissa.
Itse musiat kuinka esikoisen ollessa vastasyntynyt pelkäsin miltä hän tulee näyttämään. :ashamed: Oltiin juuri saatu tietää että hän on down-lapsi ja vaikka hän mielestäni siinä vieressäni nukkuessaan oli maailman suloisin lapsi pelkäsin että hän hetken päästä näyttäisi pelkästään vammaiselta, ei saataisi miehen aknss alöytää hänestä omia piirteitämme jne.
Mutta voin yhä rehellisesti sanoa että hän tänäpäivänä on mielestäni syötävän suloinen 5v joka myös omaa joitain suvun piirteitä vaikkei niin vahvasti olekaan meidän näköisemme mitä monet muut down-lapset. Sillä mitä mieltä muut ovat hänen ulkonäöstään ei ole merkitystä.
Kuopus 4v tuntuu taas musituttaa ulkonäöllisesti kovasti minua pienenä. Lapsena pidin itseäni kovin rumana (äidilläni oli uskomus ettei lasten ulkonäköä saa koskaan kehua ettei näistä tule ylpeitä jne) ja oikeastaan vasta aikuisiällä vanhoja kuvia katsoessani olen saanut todeta että olinkin loppupelissä ihan tavallisen söpö pikkutyttö. Nyt omaa tytärtä katsoessani nuo omat lapsuudenpiirteeni ovat alkaneet miellyttää yhä enemmän.