Onko sinulla ruma lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä aloin oikein miettiä, ja täytyy kyllä sanoa, etten oikeastaan ole ikinä pitänyt yhtään lasta rumana. Sen sijaan sellaiset ärsyttävät tapaukset alkavat hyvin pian myös näyttää ärsyttäviltä, mutta sillä ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa oikeasti. Joten ei, mun mielestä ei ole olemassa rumia lapsia.

Ja mulla itselläni ei ole lapsia enkä ole mikään maailman lapsirakkain ihminen, mutta näin ajattelen joka tapauksessa. Tosin mun mielestä aikuisetkaan ihmiset ei oikeastaan ikinä ole oikeasti rumia, ainakaan ennen kuin ovat avanneet suunsa ja paljastaneet jotain siitä sisäisestä puolestaan...

Aha. Mä oon nähny varmaan tuhansia tälläsiä keskusteluja.. Ja mun mielestä KAIKISSA ihmisissä on jotain vikaa. Esim , jollakin saattaa olla kalpee iho mutta ihan söpö, joillakin on nyt vähän suurempi nenä mutta muuten ihan kaunis sekin.. En oo koskaan tuominnu ketään meijän luokkalaista rumaksi!

Ok, ehkä hieman provosoiva otsikko ja tarinakin, mutta oikeasti ajattelen näin..

Kaikki äidit ovat sitä mieltä, ettei rumia lapsia ole olemassakaan. Ymmärrän, että äiti ei niin lapsestaan ajattele, mutta mielestäni ärsyttävän näköisiä ja oloisia lapsia on olemassa! Olen sen verran realisti, että myöntäisin kyllä itselleni jos ajattelisin lapseni olevan ruma.. :S En ehkä sanoisi sitä kellekään, mutta jos päälle tulisi vielä märisevä ja ärsyttävä luonne, niin kyllä minua potuttaisi.. Varmasti rakastaisin tuota lasta (tottakai), mutta tiedän, että ärsyyntyisin enemmän tuollaisesta kuin nätistä ja kiltistä lapsesta :S (tai vaikka nätistä mutta ärsyttävästä)

Jos täällä on joku samalla tavalla ajatteleva, niin haluaisin tietää, ärsyttääkö lapsi sinua enemmän kuin pitäisi? Joo ja tiedän, etten ole valmis äidiksi jos näin ajattelen, mutta ajattelenkin sitä syntymättömän lapsen parasta..

miten kysellään? Ensin haukutaan itse valmiiks ja sitten kysytään viisasta
jos löytyy.
Ei se ole ruma!
Ei tarvitse olla sinun mielestä hyvän näköinen kun se on katsojan mielessä!
Ei minusta jotkut missit ole mistään kotosin!

Kuopuksellani on varmasti maailman ihanin möksy-ilme :D Kun lapsirukkaa rupeaa kiukuttamaan, nousevat kirkkaat kyyneleet silmiin ja alahuuli menee ylähuulen päälle mutruun. Painaa päätä uhmakkaasti alaspäin ja rupeaa värisyttämään suutaan. En voi sille mitään, mutta se on niin hellyyttävän ihana ilme, ettei sitä voi edes katsoa nauramatta. Monta kiukunpuuskaa on vaihtunut iloon, kun olen spontaanisti purskahtanut nauruun! Onneksi hymy tartuu poikaan yhtä herkästi kuin itku. Ei saisi nauraa toisen mielipahalle ja yritän kyllä ottaa vakavasti, mutta kun...

Mitä kysymykseen rumista lapsista tulee, voihan toki olla, että rumiakin on, mutta 34 vuoden aikana en ole yhtäkään rumaa lasta nähnyt. Kyllä ne kirkkaat silmät ja avoin aurinkoinen hymy häivyttävät niin tehokkaasti ne isot korvat tai kolvit jos niitä on.

Oikeasti minusta rumia lapsia ei ole olemassakaan. On söpöjä, suloisia, nättejä, suorastaan kauniita ja sitten niitä vähemmän kauniita, mutta ruma lapsi... No way! Jos ajattelette simpanssinpoikasia, niin eiväthän nekään nyt mitään missikisoja voittaisi, mutta ei ne nyt sentään rumia ole, synnyttävät automaattisesti hoivavietin ja niitä pitää automaattisesti suloisina. Näin ainakin mulla.

Yhteistyössä