Onko soveliasta pukea yksivuotias pikku piruksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "SheDevil"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27401078]Sanoit tuolla ekassa viestissäsi, että on ihan ok pukea piruksi. Nytkö alatkin peruuttelemaan? Eli tarkoitat, ettei ole soveliasta pukea lasta piruksi? Mieluummin itsekin olet pukenut luurangoksi mutta et piruksi?[/QUOTE]

Voi hyvä taivas. Olen sanonut että on ok pukea. Lapsemme eivät tiedä mikä piru on, mutta jos vaikkapa kaupassa haluaisivat tuon asukokonaisuuden, niin sen ostaisin. En näe eroa pirun ja luurangon välillä jos kyseessä on lasten naamiaisasu.
Itse halusivat olla haamuja viime vuonna, se toteutettiin. En siis peru mitään koska en ole missään kohtaa väittänyt käyttäneeni lapsella pirun asua. Mutta en näe sen käyttämisessä mitään ongelmaa.

[QUOTE="vieras";27401131]Lapset ovat yleensäkin erityisen sööttejä. Minun makuuni heidän söpöytensä ei kaipaa enää lisärekvisiittana pirunpukimia. Lapsi kelpaa ihan itsenään. Ja on söpö.[/QUOTE]

Aijaa, no monien muiden mielestä naamiaisiin on kiva pukea naamiaisasu, vaikka söpöjähän nuo lapset ovat arkivaatteissaankin. :)

Meillä poika oli panda viimeksi vappunaamiaisissa ja söpö oli. :D

• Tykkää
Reactions: Rockwood
mä voin pukea lapseni vaikka jeesukseksi ristillä jos se itse valitsee sen puvun vaihtoehdoista.

Juuri tätä koetin sanoa. Minäkään siis en vielä ole pukenut lasta piruksi kun ei ole itse sitä pukua halunnut vaan valinnut jonkun muun. Mutta luultavasti tämäkin tulee joskus eteen. Ehkä minä tulevaisuudessa vaikkapa autan teinityttäriäni pukeutumaan ja meikkaamaan piruiksi teinien Halloween-discoon, kuka tietää?

Aijaa, no monien muiden mielestä naamiaisiin on kiva pukea naamiaisasu, vaikka söpöjähän nuo lapset ovat arkivaatteissaankin. :)

Meillä poika oli panda viimeksi vappunaamiaisissa ja söpö oli. :D

Kysymys onkin siitä, miten piru ymmärretään. Ymmärretäänkö se samoin kuin joku Nalle Puh eli viattomaksi satuhahmoksi, vai ymmärretäänkö se henkivaltojen demonin "ilmentymäksi". Jos se ymmärretään jälkimmäisellä tavalla, on peräti outoa pukea lapsi piruksi ellei halua lastaan jotenkin liittää demonivaltoihin. Ja kristityt sekä myöskin päinvastaisen henkiolennon palvojat eli saatananpalvojat/okkultistit yleensäkin ymmärtävät pirun demoniksi Ei miksikään viattomaksi satuhahmoksi.

Tästähän tässä ketjussa on kyse. Ihminen pukee lapsensa huolettomasti piruksi vain, jos ei usko koko piruun, tai jos on pirun kanssa hyvää pataa. Kristitty ihminen, evankelisluterilainenkaan kristitty, ei pue lastaan piruksi.

[QUOTE="nuuh";27401165]Pue vaan, hauskaahan se vaan on. Pehmennä vähän pahempaa järkytystä näitä vekkihameita kohtaan ja pue itsellesi kaapu, parta, seppele ja puhu kielillä niin voitte saada seuraajia.[/QUOTE]

Tai laita turbaani päähän ja esitä Muhammedia, niin nämä kukkahatut paheksuvat sinua ja muslimit lyhentävät sinut pään mitalla :D
Saatte oikein konkreettisen esimerkin siitä, mitä tapahtuu, kun piru päästetään irti!

[QUOTE="vieras";27401230]Tai laita turbaani päähän ja esitä Muhammedia, niin nämä kukkahatut paheksuvat sinua ja muslimit lyhentävät sinut pään mitalla :D
Saatte oikein konkreettisen esimerkin siitä, mitä tapahtuu, kun piru päästetään irti![/QUOTE]

Joo rienaaja!! Taitaa pikku demoni ryömiä jo ihon alla, varo vain.

[QUOTE="vieras";27401131]Lapset ovat yleensäkin erityisen sööttejä. Minun makuuni heidän söpöytensä ei kaipaa enää lisärekvisiittana pirunpukimia. Lapsi kelpaa ihan itsenään. Ja on söpö.[/QUOTE]

No eikä ole :D

Ja vastaus kysymykseen: on erittäin soveliasta pukea yksivuotias piruksi :D

[QUOTE="vieras";27401208]Kysymys onkin siitä, miten piru ymmärretään. Ymmärretäänkö se samoin kuin joku Nalle Puh eli viattomaksi satuhahmoksi, vai ymmärretäänkö se henkivaltojen demonin "ilmentymäksi". Jos se ymmärretään jälkimmäisellä tavalla, on peräti outoa pukea lapsi piruksi ellei halua lastaan jotenkin liittää demonivaltoihin. Ja kristityt sekä myöskin päinvastaisen henkiolennon palvojat eli saatananpalvojat/okkultistit yleensäkin ymmärtävät pirun demoniksi Ei miksikään viattomaksi satuhahmoksi.

Tästähän tässä ketjussa on kyse. Ihminen pukee lapsensa huolettomasti piruksi vain, jos ei usko koko piruun, tai jos on pirun kanssa hyvää pataa. Kristitty ihminen, evankelisluterilainenkaan kristitty, ei pue lastaan piruksi.[/QUOTE]

Kaikki ei jaksa ottaa tätä ihan noin vakavasti...

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="nuuh";27401267]Nainen vaietkoon![/QUOTE]

Niin, seurakunnassa.

Tarkoitatko, että tuo lortto nai seurakunnassa? Menohan on sitten raamatunaikojen mukaista muutenkin, tuolloinkin epäjumalien temppeleissä naitiin alttarilla.

Tästähän lortto voisi vaikka vihjata evlutkirkolle, Mummeliisa voisi avittaa, ja kirkonmenoja voitaisiin uudistaa suvaitsevaisempaan suuntaan näiltäkin osin.

Oikeastaan voisin itse ilahduttaa miestä ja pukeutua Halloweenina Magdalan Mariaksi, pistäis ihan kunnon lorttovaatteet ylle. Ois sellaista raamatullista menoa kuitenkin?

Yksi lempirunoistani on tuo Satu Hassin Magdalan Maria:

maria.jpg

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="nuuh";27401250]Joo rienaaja!! Taitaa pikku demoni ryömiä jo ihon alla, varo vain.[/QUOTE]

Muhammed oli demonien vallassa. Ei häntä täten voi ainakaan demonihahmoilla rienata.

Yhteistyössä