Onko Suomi paras maa asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä olette? Onko ihmisoikeus-ja tasa-arvoasiat Suomessa maailman parhaiten järjestyneet?

Suomessa asuminen on hyvin turvallista ja täällä on monia hyviä etuja ym. Esimerkkejä: lähes täydellinen tasa-arvo mm. miesten ja naisten välillä, hyvä koulutustaso, hyvät neuvolapalvelut, ilmainen kouluruoka, äitiyspakkaus, lapset voi liikkua turvallisesti kouluun ja leikkiä yksin ulkona, kukaan ei jää sillan alle, jos vaan hakee apua, liikenne suht rauhallista ja turvallista jne. jne.

Suomi tosiaan taitaa olla paras maa asua ja kasvattaa lapsia :) Suomessa moni asia on ihan huipputasoa ja monet suomen edut ym. puuttuu muista maista.

jos oisin miljonääri nii en pitäis tätä kovin loistavana paikkana. taviksillehan tää on ihan ok ku tukia on jos jonkinlaista vaik palkasta iso osa viedäänki. mut siis asuminen ja turvallisuus, tasa-arvo sun muut on ihan ok.

Mahtaako muut maat tiedostaa, että Suomi ja muut pohjoismaat on niin turvallisia, hyviä ja tasa-arvoisia maita? Esim. Usa:ssa moni ei ole edes ikinä kuullut Suomesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Chayenne:
Minun mielesta Suomi ei ole paras maa asua.
nimim. Kuudessa eri maassa asunut

Perusteluja kiitos! Mikä maa on parempi turvallisuuden ja tasa-arvon kannalta kuin Suomi? missä maassa on parempi asua ja miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Perusteluja kiitos! Mikä maa on parempi turvallisuuden ja tasa-arvon kannalta kuin Suomi? missä maassa on parempi asua ja miksi?

Onhan Suomi toki turvallinen, mutta mm. raskas verotus, surkea ilmasto, ihmisten tietynlainen pienipiirteisyys ym. eivat houkuttele... esim. Sveitsi on parempi maa asua MINUN mielestani

Onhan Suomi toki turvallinen, mutta mm. raskas verotus, surkea ilmasto, ihmisten tietynlainen pienipiirteisyys ym. eivat houkuttele... esim. Sveitsi on parempi maa asua MINUN mielestani

Meinasin just kirjoittaa että omien kokemusteni perusteella Sveitsi on parempi maa asua - tosin Suomessa asun nykyään, joskus vielä toiveena päästä edes ns. välivuodeksi Sveitsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:

Meinasin just kirjoittaa että omien kokemusteni perusteella Sveitsi on parempi maa asua - tosin Suomessa asun nykyään, joskus vielä toiveena päästä edes ns. välivuodeksi Sveitsiin.

:wave: Tervetuloa !

Tuskin, mutta Suomi on suht turvallinen ja puhdas maa asua. Ja minulle se paras, koska muusta en juuri tiedä. Juuret on hyvä olla, tukevasti jossain, ja minulla ne kasvaa Suomen maaperässä. Olen tyytyväinen, pääosin.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:

:wave: Tervetuloa !

=) Ehkä tuo St. Gallen vielä tosiaan joskus kutsuu...

Kokemusta vain Suomesta ja ihan hyvä maa asua. Toiveissani on kuitenkin asua joskus ulkomailla vaikka en usko elämän sielläkään juuri hirveästi eroavan elämästä täällä. Mitä kateuteen tulee olen kohdannut sitä kyllä ihan kaikkialla maailmassa, en pidä sitä mitenkään juuri Suomen ominaisuutena. Puolet suvustani asuu Etelä-Ruotsissa ja sielläkin esiintyy samanlaista toimintaa kuin täällä, kellä on kaunein piha ja uusinta auto yms. Kyllä meitä maailmaan mahtuu. Mä en vain aina jaksa lukea noita Topeliaanisia stereotypiota kun ne on kerran jo miljoonat kerrat kumottu väärinä. Mut minkäs sille mahtaa jos ihmiset ei jaksa uudistaa oppimaansa.

Kokemusta vain Suomesta ja ihan hyvä maa asua. Toiveissani on kuitenkin asua joskus ulkomailla vaikka en usko elämän sielläkään juuri hirveästi eroavan elämästä täällä. Mitä kateuteen tulee olen kohdannut sitä kyllä ihan kaikkialla maailmassa, en pidä sitä mitenkään juuri Suomen ominaisuutena. Puolet suvustani asuu Etelä-Ruotsissa ja sielläkin esiintyy samanlaista toimintaa kuin täällä, kellä on kaunein piha ja uusinta auto yms. Kyllä meitä maailmaan mahtuu. Mä en vain aina jaksa lukea noita Topeliaanisia stereotypiota kun ne on kerran jo miljoonat kerrat kumottu väärinä. Mut minkäs sille mahtaa jos ihmiset ei jaksa uudistaa oppimaansa.

Ma puhuin ihan omasta kokemuksestani, eli Suomessa olen kohdannut niin vihreankateellisia ihmisia, etta ei henkikaan meinannut kulkea. Jollakulla toisella saattaa olla muunlaisia kokemuksia. Kaipa naita asioita kasitellaankin oman kokemuksen pohjalta.

suomessa ihmiset on ennakkoluuloisia ja rasisteja. ilmasto on per.seestä. liian kova verotus. ihmiset on "kylmiä", naapureita ei tervehditä saatika kutsuta illallisille. kaikesta ollaan kateellisia ja toisia kytätään. siinä muutama perustelu. lisään vielä että ruoka ei ole parasta mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
suomessa ihmiset on ennakkoluuloisia ja rasisteja. ilmasto on per.seestä. liian kova verotus. ihmiset on "kylmiä", naapureita ei tervehditä saatika kutsuta illallisille. kaikesta ollaan kateellisia ja toisia kytätään. siinä muutama perustelu. lisään vielä että ruoka ei ole parasta mahdollista.

kyllä tuolla asenteella kannattaa muuttaa kauas täältä. vähän kyllä kuulostaa ettet tule onnelliseksi missään

Paljon ollaan käyty lomailemassa Norjassa ja uskaltaisin veikata, että on Suomea parempi paikka asua. Ihan jos aattelee sos.turvaa, palkkoja yms. Ja pääsihän se listan ykköseksikin maailman turvallisempana maana.
Ja ne maisemat, vau! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Paljon ollaan käyty lomailemassa Norjassa ja uskaltaisin veikata, että on Suomea parempi paikka asua. Ihan jos aattelee sos.turvaa, palkkoja yms. Ja pääsihän se listan ykköseksikin maailman turvallisempana maana.
Ja ne maisemat, vau! =)

Opiskelu vain on aivan hirveän kallista, siis korkeakoulu ja yliopistotasolla.

Minulle Suomi on tällä hetkellä se paras paikka asua. Vertailukohteita tosin on vähän, sillä olen pidempiä jaksoja majaillut vain USA:ssa ja Britanniassa. Sukulaisten ja ystävien kautta olen saanut vertailupohjaa Kanadaan, Ruotsiin, Italiaan ja Australiaan.....

Mutta mitä kateuteen jne tulee, niin en usko Suomen ja suomalaisten olevan yhtään sen kummallisempia kuin muutkaan telluksen asuttajat. Viiripäitä, tylsämielisiä, kadehtijoita, omaa elämää vailla olevia tuntuu pyörivän ihan liikaa maassa kuin maassa.

Yhteistyössä