T
"tiipii"
Vieras
Mun kaverilla on 2 lasta, 2v ja 5v. Ihan normi lapsia, ei mitään erityistä. Kaverini ei voi siivota jos ei miehensä oo paikan päällä "vahtimassa lapsia", tai sitte pyytää jonkun kaverin kattomaan lapsia kun siivoaa. Kaupassa ei voi mitenkää käydä ellei saa lapsenvahtia "kun se on niin vaikeaa". Viimeksi se valitteli sitä että kun hän ei voi ikinä käydä kirppareita kiertelemässä, ihmettelin miksi. No siksi kun pitäis saada lapsille hoitaja siksi aikaa kun ei siellä mitenkää lasten kanssa selviä. Musta se on outoa. Itselläni on 3 alle kouluikäistä ja hoidan kaikki em asiat, oli mies paikalla tai ei. samoin käyn kelalla (jos tarvii) vaikka sitte 3 lapsen kanssa, oon ollu myös lääkärin vastaanotolla useamman kerran koko lössin kanssa eikä mitää ongelmia. En pysty tajuamaan miten mun kaverini mielestä aina pitää olla lapsilla hoitaja että voi hoitaa jonkun asian. Ymmärtäisin jos ois erityislapsi perheessä tai vaikkapa adhd-lapsi joka menee kaikkialla pitkin seiniä, mutta ihan normilasten kanssa ei mun mielestä oo mikään extreme temppu käydä ruokaostoksilla tai tehdä viikkosiivous. Onko tuo sitä uusavuttomuutta, laiskuutta vai mitä se on? Kyseinen kaveri ei myöskään vie 5 vuotiastaan mihinkään kerhoon, avoimeen päiväkotiin tms kun se on niin ylivoimaisen hankalaa. Lähin perhekerhopaikka heillä olis muutaman sadan metrin päässä. Mä en pysty tajuamaan.