onko tää plussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei,

suosittelen lämpimästi investoimista digitaaliseen r-testiin. Ei tarvii arvuutella onko plussa vai ei, on ihan "idioottivarma" vastaus. Siihen tulee siis joko plussa tai miinus digitaaliseen näyttöön. Se ei pakkauksen tietojen mukaan ole ihan herkimmästä päästä, mutta ainakin mulla toimi rv 4+2 erinomaisesti, kun olin jo useamman päivän saanut tooodella epäselviä plussia (siis epäselvempiä kuin toi sun viimeinen kuva) muilla testeillä (ml. Clearblue).

RFSU valitettavasti on mulla näyttänyt aikaisemmin parikin kertaa väärää plussaa. Apteekin oma testi on luotettava ja hyvä. Kokemusta testeistä siis löytyy... ;) Mutta onnea raskaudesta, itsellä nyt rv 39 eli viimeisiä viedään!

Kirjoitinkin tossa yöllä että olen kanssa saanut samanlaisia aikaiseksi ja ovat olleet negaa. Nyt piti kaivaa plussatesti kaapin uumenista ja kyllä siinä oli ja on vielä ihan selvä viiva. valitettavasti noi suhrut ei merkkaa mitään. Mut tee ihmeessä vaikka toi apteekin testi, siinä ei jää tulkinnann varaa.

No tossa viimeisessä kuvassa en sitten enää nääkään sitä haamua... että mene ja tiedä. :/ Varmaan parasta kun odotat pari päivää ja testaat sitten jollain oikeasti hyvällä testillä (oma suosikkini on acon 10 mutta varmaan tuo clearbluekin on hyvä, ei oo kokemusta) tai sitten jos jossain voi testata verestä...

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.*:
Tässä vertailuna kummatkin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1174343.jpg

Mut eihän noissa kummassakaan ole kuin yhdet viivat. Ihmeellisesti värjäytynyt testi sen kohdan ympäriltä johon toisen viivan pitäisi tulla JOS raskaana on. Viivan kohta on siis valkoisena.

...Miksi ihmeessä teet näitä halpistestejä...?!
Tee kerralla yksi hyvä, ei tarvii arpoa.
Odota 2 päivää ja tee clearblue tai mikä nyt onkaan - oisko apteekin onni-testi -
paras ?

Ei tiedä, itkeäkö vai nauraa tätä ketjua lukiessa. Voisi olla myös jonkun teinipojan vitsi tai ihan vain herkullinen provo, niin on sairasta hommaa. Testailla ja lähetellä testejään nettiin muiden tulkittavaksi ja jotkut vielä innostuu tulkitsemaan. Ei oo tottaa.....

Mäkään en jotenkin usko, että tässä olisi OIKEASTI lasta haluava asialla. Koska siinä tapauksessa olisi jo aikoja sitten ostanut kunnollisen testin eikä jotain ihme rimpulatestejä jotka näyttävät mitä sattuu. Ja ei, en missään kuvassa minäkään näe kuin kontrolliviivan.

Onko mielestäsi halpistestit kehitetty vain niille, jotka PELKÄÄVÄT olevansa raskaana?? Tosin kyllähän se selvää on, että kunnon testillä saisi varman tuloksen, mutta et mielestäni voi testien arvon perusteella sanoa, haluaako joku lapsen vai ei..

Mulle ei ole tullut mieleenkään, että raskaustestieni hinnasta olisi voinut päätellä, haluanko lapsen vai en :o Olen aina ostanut halvimman mahdollisen (halvimmillaan jotain 3€) ja ihan selvästi on näyttänyt plussaa tai miinusta. Olen ostanut kymmeniä raskaustestejä ja säästänyt tässä satoja euroja.

Onko tämäkin joku autoon tai käsilaukkuun verrattava juttu, kun kuitenkin lähes kaikissa raskaustesteissä lukee, että luotettavuus on tyyliin 99%? "Munpa raskaustesti on kalliimpi kuin sun!"

Lisäksi meitä on moneen junaan ja moni on jäänyt asemalle. Moni testaa millä testaa ja sit sitä mietitään. Itse asiassa alkuperäisen taustastahan ei ole juurikaan tietoa, siis että onko kiertojen kanssa ollut ongelmia tms. Itseäni kyllä mietityttää se, että kun tässä on jo MONI kirjoittanut että osta kunnon testejä, niin silti vaan samalla, epäselvällä testillä toimitaan. Sitä en tajua, mutta ei mun tarvitse.

Sairastahan tässä on se, että se rahamäärä, minkä on pannut noihin halpis-testeihin... sillä olis jo saanut yhden kunnon testin. Ja tuntuu, että täytyy olla aika lapsellinen jaksaakseen pelleillä tuolla tavalla... tehdä halpistestiä testin perään. Odottas viikon ja testais sitten. Kyllä tulee mieleen, että on joku tekemisen puutteen takia tehty jekku tai juttu. Ja halpis-testikin näyttää kyllä viikon päästä viivan tai ei näytä. Tämä on ihan pelleilyä koko juttu. Ehkä se epäilys raskaustoiveesta herää siitä, että miten joku jaksaa saivarrella mokomalla asialla ja vielä kutsua muut mukaan. Että mitä sillä oikein ajaa takaa... Jos lasta toivoo, niin odottaa viikon ja testaa sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadele:
Mulle ei ole tullut mieleenkään, että raskaustestieni hinnasta olisi voinut päätellä, haluanko lapsen vai en :o Olen aina ostanut halvimman mahdollisen (halvimmillaan jotain 3€) ja ihan selvästi on näyttänyt plussaa tai miinusta. Olen ostanut kymmeniä raskaustestejä ja säästänyt tässä satoja euroja.

Onko tämäkin joku autoon tai käsilaukkuun verrattava juttu, kun kuitenkin lähes kaikissa raskaustesteissä lukee, että luotettavuus on tyyliin 99%? "Munpa raskaustesti on kalliimpi kuin sun!"

Säästänyt satoja euroja... huh. Oletpa aika monta testiä kyllä ostanut ja tehnyt. Ehkä kannattas malttaa viikko pari ja tehdä se testi sitten. säästäsit paljon enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua tuota testailua.:
Säästänyt satoja euroja... huh. Oletpa aika monta testiä kyllä ostanut ja tehnyt. Ehkä kannattas malttaa viikko pari ja tehdä se testi sitten. säästäsit paljon enemmän.
Ehkä kannattaisi ennen kommentointia miettiä, voisiko ihmisten elämäntilanne olla erilainen kuin sinulla. Olen tehnyt testejä monta vuotta totaalisen epäsäännöllisen kierron takia, joten ikävä tuottaa pettymys, mutta kyllä niitä on kymmeniä mennyt.

:D Hyvä kommentti Nadele!

Mä tein ekassa raskaudessa varmaan sata testiä ja olin tosi malttamaton -- eikä oikein ollut siinä vaiheessa ketään jolle niitä näyttää, kun kuitekin halusin pitää asiaa salassa. Siispä ymmärrän ketjun aloittajan halun analysoida testejä.

Sain kuitenkin tuossa raskaudessa keskenmenon, jonka jälkeen testit näytti edelleen plussaa, kun hormoonit eivät olleet vielä laskeneet. Siispä opin sen, että jos jonkinlaisen viivan saa ja menkat ei ala, on ainakin jonkinlainen raskaus käynnistynyt ja sitten ei auta kuin kärvistellä... Ekaan ultraan asti.

Kyllä mullekin on ihan vierasta tollainen, että netissä arvuutellaan jotain testiä. itselleni tuo alkuaika oli kyllä niin henkilökohtaista ja intiimiä, etten olisi kyllä kellekään miestäni lukuunottamatta näyttänyt sitä mahdollista viivaa... näytä miehellesi ap, ehkä hänellä on järki tallella.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoja taas.:
Kyllä mullekin on ihan vierasta tollainen, että netissä arvuutellaan jotain testiä. itselleni tuo alkuaika oli kyllä niin henkilökohtaista ja intiimiä, etten olisi kyllä kellekään miestäni lukuunottamatta näyttänyt sitä mahdollista viivaa... näytä miehellesi ap, ehkä hänellä on järki tallella.

No just! Juuri sen takiahan täällä kirjoitellaan ja haetaan vertaistukea kun asiat ovat niin henk.koht. että ei niitä viitti kadullakaan huudella! Etkö tiennyt että täällä voi kirjoittaa ihan tuntemattomana henkilönä? Ei kukaan viivojen peusteella täältä ketään tunnista;) Älä ap välitä tollaisista älyttömistä kommenteista! Tietenkin tänne saa kirjoitella ja mun mielestä nuo kuvat ovat todella kätevä juttu! Ihmetellään vaan yhdessä täällä niitä:)

No johan on markkinat, kun tällaistakin aihetta on jonkun pitänyt tulla kritisoimaan ja ap:n mieli pahoittamaan. Mikä helvetti ihmisiä riivaa?

Ei testin hinta tosiaankaan korreloi millään tavalla sen kanssa, miten paljon lapsia haluaa. Mutta tehtyjen testien määrä ehkä voikin ;)

Mä tulkitsen tuon shmerba:n kirjoituksen testeistä siten, että jos oikeasti haluaa tietää onko raskaana vai ei niin ostaa kunnollisen testin eikä arvuuttele roskishaamujen ja ei ollenkaan haamujen välillä. Tuskinpa tarkoitti, että on testin hinta kertoo haluaako lapsen vai ei. Täällä on tapana tulkita kaikkien kirjoitukset aivan väärin, ilmeisesti kaikilla meillä hormonit heittävät sellaista häränpyllyä että.

Kyllä rupeaa minustakin ihan friikiltä tämä homma vaikuttamaan, ei todellakaan millään pahalla. Miksi ei voi tosiaan ostaa kunnollista testiä kerralla ja lopettaa hirveän vouhottamisen tällä palstalla, jossa kukaan ei kuitenkaan tässä asiassa kykene auttamaan. En ymmärrä tällaista.

Tästä nyt ei kannata keskustelua aloittaa tämän enempää, ettei aihe ihan totaalisesti leviä käsiin. Mutta ihmetyttää vaan, miksi neuvotaan ostamaan "kunnon" testejä, ei kai se hinta kerro testin luotettavuudesta. Saatikka aloittajan tosissaan olemisesta tms. Esim. lisukatesti ja puikkotesti kai lähinnä eroavat siinä, että toisessa muovia ympärillä, toisessa ei. Digitaaliset testit varmaan erikseen, niistä ei kokemusta, mutta kyllä "halpistestienkin" tulokseen voi luottaa, testiajan sisällä. Poikkeuksiakin on, mutta eiköhän sama vika ole sitten kaikissa saman herkkyyksisissä testeissä (kemiallinen raskaus, varhainen keskenmeno).

Ap:lle vielä sen verran, että ihmetyttää vähän, ettei tuo haalea viiva yhtään vahvistu ajan kanssa, mulla viiva vahvistui selvästi jo päivässä. Toki erojakin varmaan on...

Näen aivan selvästi jälkimmäisessä testissä tummemman viivan.

Älä sinä ap välitä typeristä ärsytysviesteistä... Kerrohan, onko jo varmempaa tietoa testituloksesta?

Oispa hienoa kun tulisi tuolla samalla testillä nyt vähän myöhemmin oikein kirkas punainen viiva, niin saisit näytettyä noille kirjoittajille..! Itellä aina ollu haaleita -niinku tuossa sinulla- ne viivat ja kyllä se haaleakin viiva on plussa. Kyllä sinä raskaana olet, mutta varmaan tosi alkuvaiheessa. Onneksi olkoon!

Mulla nuo liuskatestit näyttivät aivan samalla tavalla tooodella haaleaa viivaa kuin ap:lläkin. Ensin luulinkin vain kuvittelevani sen viivan siihen. Apteekin oma testi, jos se nyt sen niminen oli, näytti haamua myös. Mutta Clear Blue heti vahvan plussan:)
Eli testaappa nyt kunnon testillä, mutta musta vaikuttaa siltä että plussa tuo on.

minä ainakin kehoitin ostamaan "kunnon" testin, koska itse sain super hailakan haamun halvalla testillä ja hädin tuskin testiajan sisällä. samana iltana tein "kunnon" testillä sitten plussan, joka näkyi jo ennen kuin pissi oli kerennyt kontrolli ikkunaan asti. eli ihan omasta kokemuksesta minä ainakin suosittelin.. käyttämäni kunnon testi oli siis huomattavasti herkempi kuin se halpa, jolla ensimmäisen testauksen tein. myöhemmin testasin vielä kolmannen kerran, ehkä viikon päästä plussaamisesta, rfsu:n testillä ja silloin sain erittäin vahvan plussan. kyse ei mielestäni ollut välttämättä siitä, ettei halpis testit ole luotettavia vaan siitä, että niiden herkkyys ei aina ole yhtä hyvä. hormonimäärän kasvaessa ne varmasti antavat luotettavan tuloksen, mutta liian aikaisin testattuna voivat antaa negatiivisen tai hailakan plussan.

Yhteistyössä