Onko täällä ketään TOIMINTATERAPEUTTIA paikalla? Utelias haluaa kysellä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

matrjoshka

Aktiivinen jäsen
03.07.2011
1 400
8
38
Millaista työsi on? Paljonko saat palkkaa? Millaista opiskeluaika oli? Millainen ihminen on hyvä toimintaterapeutti?

Mietin että hakisinko sinne seuraavassa yhteishaussa...Toinen vaihtoehto olisi sitten LTO yliopistosta.

Minä ilmoittaudun! Tykkään työstäni, toimin erikoissairaanhoidossa, pääosin aikuispuolella. Työ on vaihtelevaa ja joustavaa, aika vapaasti saat itse säädellä päiväsi sisällön kunhan työt tulee tehtyä. Päivät ei ole koskaan samanlaisia, koska potilaiden haasteet vaihtelevat päivästä päivään. Toimin siis akuuttipuolella ja työnkuva on pääosin arviointia, terapiatyössä työtä säätelee enemmän sovitut aikataulut. Itse arvioin ihmisen kokonaisvaltaista suoriutumista ja toimintakykyä, useimmiten lähettävä lääkäri on kiinnostunut esim. siitä, pärjääkö ihminen kotona.

Toimintaterapeutin työ on monipuolista ja vaihtelee paljon sen mukaan, mille puolelle päädyt työskentelemään (lapset, aikuiset, psyki atria ym.). Mielestäni hyvä toimintaterapeutti on lähtökohtaisesti hyvä tyyppi, joka on joustava, luova ja joka osaa lukea ihmistä ja käyttää persoonaansa sen mukaisesti. Omassa työssäni toimin usein arviointityön ohessa esimerkiksi kuuntelijana ja tsempparina. Palkka ei päätä huimaa (itsellä n. 2400-2500e ilman ikälisiä), mutta viihdyn työssäni todella hyvin. Työmarkkinoillakin on varsin mukavasti kysyntää toimintaterapeuteille (alueesta riippuen).

• Tykkää
Reactions: matrjoshka

Yhteistyössä