Onko tämä enää edes suhde??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunnen itseni tyhmäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tunnen itseni tyhmäksi

Vieras
Tapasin nykyisen seurustelukumppanini viime kesänä. Hän asuu toisella puolella suomea, mutta tästä huolimatta päätimme ryhtyä seurustelemaan. Ollaan sitten nähty välimatkasta johtuen n. 2-3 kk välein joko niin että olen käynyt hänen luonaan tai hän täällä, missä hänen vanhempansakin asuvat.

Nyt meillä on jokin ihmetilanne päällä. Nyt hän on ollut paikkakunnalla viikon, eikä näy olevan mitään kiirettä tavata minua. Viimeksi kun tarjouduin menemään hänen luoksensa, niin hän kielsi ja perusteli kiellon aika lahjakkaasti. Uskoin jopa syyn.

Edellisellä kerralla kun kävin hänen luonaan, hän pisti aivan överiksi alkoholin kanssa ja katselin siinä sitten "vapunviettojuontia" 4 päivää. Juopottelun syyksi hän laittoin silloin työhönliittyvät ongelmat. En itsekkään sylje lasiin, mutta kyllä potutti katsoa päivätolkulla kun toinen heti aamulla alkoi naukkailla viiniä. Lisäksi hän on aika juonikko humalassa..

Olen kysynyt häneltä, että onko hän löytänyt toisen tai haluaako hän lopettaa seurustelun. Vastaus on, ettei toista ole ja meillä on kuulemma kaikki ok. Hänellä tuntuu vain olevan kauhea kriisi/masennus, koska haluaisi muuttaa tänne mutta sopivaa työtä ei löydy, perheellä on vakavia sairauksia, hänellä on vakavia sairauksia jne.. hän tarvitsee aikaa selvittääkseen päänsä ja pelkonsa ..seli seli.. Osan uskon kaikkea en..

Viime aikoina hän on luvannut soittaa sen seitsemän kertaa eikä puheluita ole kuulunut. Hän vetoaa väsymykseen, ylitöihin, masennukseen ym fraaseihin joita voi lukea vitsipalstoilta. Masentunut ihminen ei ehkä jaksakkaan pitää lupauksiaan, mutta..

En tiedä mitä tehdä. Välillä tekisi mieli nakata rukkaset nurkkaan ja pakata hänen tavararansa ja sanoa että hakee ne pois ja että tämä pelleily loppuu nyt tähän. Kuitenkin se tyhmä(?) osa minusta haluaisi selvittää asian ja jatkaa vielä. Emme ole riidelleet ja hän sanoo, ettei halua pahoittaa mieltäni. Vaan mitä pahusta tämä oikein on. Elämäniloni alkaa olla jo aikalailla hukassa tämän tilanteen takia. Nyt vain odotan että mihin tuuli kääntyy..

Mitä helkuttia te tekisitte jos olisitte minä? Se järkevämpi minä minussa sanoo, että nakkaa hitsiin tollainen ilmiselvästi alkoholistinen ja hankala ihminen, koska poissa on se kannustava ja asioistani kiinnostunut henkilö joka hän ennen oli. On vain niin kovin hankala päästä irrottautumaan.. kai sitä haluaisi ne menneet ajat takaisin - ennen kuin hänelle tuli tuo penteleen kriisi.

Voi hyvinkin olla, että masennus tms. voi aiheuttaa tuollaista. Mutta kaikkea ei tarvitse sietää toisenkaan. Sinuna tekisin selväksi, että nyt on tauko paikallaan, jotta mies saa miettiä asioitaan. Pakkaisin tavarat ja veisin ne hänelle/hänen vanhempiensa luo.

Kokeilkaa olla hetki erossa. Älä itse ota yhteyttä kuin korkeintaan sen verran, että sanot miehelle että ottaa yhteyttä sitten kun seura kiinnostaa. Ja katso kuinka kauan yhteydenottoon menee. Samalla elele kuin ette enää olisikaan yhdessä.

Anna hänelle aikaa selvittää päänsä ja pelkonsa, mutta tee selväksi ettet välttämättä ole odottelemassa siihen asti.

Itse en jaksaisi vetää tuollaista kivirekeä perässäni.

Miehia ei kannata kauheasti analysoida, he ovat aika suoraviivaisia olentoja. Oikeasti rakastunut mies ottaa kylla yhteytta kultaansa vaikka olisi morkkiskin. Mies ei ole sinusta enaa kiinnostunut kun on viikon oleskellut lahitienoolla ja seurasi ei kiinnosta ollenkaan. Olet ilmeisesti vain hatavara.

Toinen juttu on se etta neljan paivan juoppoputki "kriisin" kasittelymetodina ei todellakaan tieda hyvaa tulevaisuutesi kannalta. Sinulle olisi onnekasta kun paasisit alkoholin suurkayttajasta ja idioottimaisten selitysten keksijasta nopeasti eroon.

Tee sivistyneesti loppu suhteesta ja vie kamat miehen vanhempien kotiin kun han on palannut asuinpaikkakunnalleen. Sen jalkeen laheta kirje, sahkoposti tai tekstari, ala soita koska silloin mies vain lassyttaa sinulle pehmoisia kunnes polvesi hetkahtavat kaiken liirumlaarumin edessa ja annat kaiken anteeksi ja lupaat yrittaa viela kerran. Siina tuhlaantuu vain lisaa aikaa ja loppu tuosta tulee joka tapauksessa, se on vesiselva asia.

Ei kannata tuhlata aikaa mokoman tuuliviirin kanssa. On siinä kundilla otsaa - olla ryyppyputki päällä kun olet hänen luonaan iverailulla. sehän osoittaa jo moniongelmaisuutta; alkoholi, ihmissuhteet. Tuollaista tyyppiä ei kannata edes murehtia.

Seurustelin itse tuollaisen miehen kanssa 3 vuotta ja voi kuule, että mua ottaa pattiin etten lopettanut suhdetta jo aiemmin! Olin niin rakastanut ja ummistin silmäni koska ajattelin että kyllä se muuttuu. Meillä oli kanssa välimatkaa 600 km ja nähtiin kyllä aika usein ensimmäisen vuoden ajan. Mies joi aika paljon, meni kuulemma huonosti töissä ja ex vaimon kanssa oli asiat huonosti ja lapsellakin ei kaikki ollut hyvin jne. MInä uskoin, mutta sitten aloin epäilemään. Tiesin miehen käyvän paikkakunnalla jossa asuin, mutta kertoi sen vasta kun oli lähdössä tai takaisin kotonaan. Ei olllut kuulemma toista naista kun kysyin. Oli toinen nainen ja kolmaskin, oli vähän pitkin Suomea. Oli myös siellä paikkakunnalla missä asui. Olikin edelleen vaimonsa kanssa, ei ollut mikään ex. Oli kanssa niin masentunut ja minulle tuli syyllinen olo kun yritin jättää hänet.
Suosittelen olemaan minua viisaampi, jätä mies niin elämäsi on paljon parempi. Alkuun on hankalaa, mutta kyllä se siitä paremmaksi muuttuu. Jos mies soittelee perääsi, älä vastaa. Muuten sorrut uudestaan (puhun taas kokemuksesta). Sano miehelle suorat sanat, mitä olet mieltä ja kaikki mitä mielessäsi pyörii. Muuten jää kaivelemaan kun et puhunut suutasi puhtaaksi ja sanonut kaikkea mitä olisit halunnut. Mies tietysti yrittää puhua sinut ympäri, mutta jos olisin sinä, en uskoisin. Nämä häntäheikit on nähty.

Olen samaa mieltä kuin edellisetkin. Vaikka teillä on ollut hyviäkin hetkiä, niin jos mies olisi sinuun todella rakastunut, niin hän tekisi kaikkensa, jotta saisi olla kanssasi. Itse asiassa usein masentunut ihminen saattaa jopa heittäytyä kiihkeästi uuteen suhteeseen, koska se vie ajatukset pois ongelmista. Nythän miehesi tuntuuu työntävän sinua kauemmas.

Minua sitten raivostuttaa tuo miesten silmitön ryyppääminen. Miehet juovat, koska ovat masentuneita tai on ongelmia. Kun juo alkoholia, se pahentaa masennusta. Silloin on syntynyt oravanpyörä, jossa ei lopulta tiedä, mistä mikäkin ongelma alkaa ja loppuu. Jos viinaa opettelee juomaan stressiin ja muihin ongelmiin, niin siihen koukkuun jää todella nopeasti. Humalahakuinen juominen vie nopeasti potenssin, joten seuraava askel suhteessa onkin sitten se, kun miehesi on mustasukkainen, kun ei pysty tyydyttämään sinua, joten hän alkaa epäilemään, että petät. Viina kun tarpeeksi pehmittää päätä, niin nyrkiniskut on se seuraava askel. Pakene niin kauan kuin voit!

Voit puhua joko suusi puhtaaksi tai vaikka laitat tekstarin, että haluat erota. Tai sitten vain jäät odottamaan miehen yhteydenottoa ja katsot, montako viikkoa siihen menee.

Ansaitset parempaa, joten etsi joku kiva mies kohtuullisen matkan päästä, jotta voitte tavata useammin, jotta näet jo aiemmin, millainen hän on miehiään.

Tänään päivällä siltä tuli tekstiviesti jossa se iloisesti rallatteli tekemisiään ja sitä kuinka oli kiva pitkästä aikaa tavata vanhoja ystäviä ja mitä aikoi tänään tehdä. Kyseli mitä minulle kuuluu. Teksisi mieli vastata, että "Poikakaveri on ollut yli viikon paikkakunnalla eikä ole kertaakaan halunnut tavata, että miltä se sinusta tuntuisi?".

En ole nyt pariin päivään ottanut oma-aloitteisesti häneen ollenkaan yhteyttä ja eilinen meni ilman että pihaustakaan kuului. En tiedä vastaanko hänelle nytkään ollenkaan. Sitäkin olen miettinyt että pidän ne hänen omistamansa kodinkoneet ym. siihen asti että se itse ne tulee hakemaan.

Juu, anna olla vaan. Älä vastaa! Pidä kodinkoneet, jos haluat, mut sinuna veisin ne kyllä jossain vaiheessa pois... Juonittelu on turhaa ja varsinkin tuo esittämäsi kaltainen viesti kertoo miehelle, että olet jo epätoivoinen hänen seurastaan, jolloin valtit ovat yhä hänellä. Parasta on osoittaa, että sun elämäsi ei ole riippuvainen hänestä. Tee omat suunnitelmasi ja elä elämääsi.

Olette ilmeisen nuoria, mut selvääkin selvempää on, ettei miestä ihan todella sun seurasi enää kiinnosta. Olet hätävara.

Tämä on selvä ja klassinen tapaus. Mies ei ole sinusta kiinnostunut, mutta pitää hätävarana jos ei parempaa löydy.
Mies on masentunut ja ei jaksa sinun seuraasi, mutta kaverien seura kiinnostaa? Hälytyskellojen pitäisi jo soida. Ja jos asutte eri paikkakunnilla ja mies on nyt sinun paikkakunnalla eikä ole hetimiten tullut luoksesi eikä edes parin päivän jälkeen, niin miestä ei kiinnosta yhtään. Jos mies on kiinnostunut ja näkee naistaan harvoin, niin tulee kuule juoksujalkaa. Tämä paljastaa jo senkin, että mies saa naista muualta, olisi muuten tullut heti luoksesi. Jo pelkästään miehen seksuaalinen vietti on sen verran luja.

En nyt ole antanut kuulua itsestäni useaan päivään, mutta ennemmin tai myöhemmin kai pitäisi ottaa yhteyttä jo niitten tavaroiden takia.

Miehen koottuja selityksiä menneelle viikolle olivat, että hän oli aluksi 4 päivää naapurikaupungissa sukuloimassa, sen jälkeen kun hän sieltä tuli, niin hänpä kas kummaa sairastui. Sairastelun jälkeen oli tämä extempore kavereiden näkeminen baarissa ja nyt hän on eilisestä lähtien ollut iskän ja äiskän kanssa mökillä.

Miehellä on myös lääkitys joka saattaa vaikuttaa "alakerran" toimintaan.

Mietin tässä nyt sanamuotoa millä häntä lähestyisin.. en nyt mitään vanhasia haluaisi kuitenkaan tekstiviestillä tehdä, van hoitaa asian edes hieman sivistyneemmästi, vaikka mielestäni vastapuoli ei sitä välttämättä edes ansaitsisi.

Ilmoita ykskantaan ihan puhelimitse, että sun kiinnostus on alkanut hiipua ja mielestäsi tämä teidän juttunne on tullut tiensä päähän. Jos mies ei vielä tuostakaan lennä pikapikaa luoksesi, niin sitten ei ole yhtään raakaa jättää toinen vaan olemaan. Saat vain varmuuden, että kiinnostat häntä yhtä paljon kuin kivi pyllyssä eli tuskin yhtään. Älä ota enää mitään yhteyttä tän jälkeen. Jos ukko haluaa tavaransa, hän tulee ne hakemaan.

Usko huviksesi, tuollaisen tyypin kanssa et saa hoidettua suhdetta loppuun sivistyneesti, vaan mies luulee sun roikkuvan hamaan loppuun hänen kintereillään.

Olen tässä illan istunut tietokoneella ja tutustunut poikakaverini sairauteen.

Olen suorastaan järkyttynyt siitä miten vakavasta sairaudesta on kysymys. Ja jotkin lääkkeetkin näyttävät aiheuttavan mm. impotenttia. Puhumattakaan sairauden aiheuttamista omista kivuista ja säryistä sekä sen tuomasta masennuksesta ja ennustetusta eliniästä. Itkut tässä piti vääntää vaikka itseasiassa hain selvyyttä "nostan kytkintä!" asiaan, vain jotta ymmärtäisin edes vähän hänen latelemiaan syitä.

Olen myös pahoillani hänen puolestaan, koska hän ei ilmeisestikään halua minun seisovan vierellään loppuun asti. Kuinka monella "kuolemaan tuomitulla, ilman parantumisen mahdollisuutta" on yleensä mahdollisuus löytää joku joka ei hylkäsisi sairauden takia. Minusta ehkä tuntuu pahalta omasta puolestani, mutta vielä pahemmalta tuntuu hänen puolestaan. Mutta päätöshän on hänen. Ehkä siellä etelässä on joku eeva joka tekee sen minun puolestani ja on tukena loppuun saakka.

Ei välttämättä ole ketään eevaa. Voihan tosissaan olla kysymys siitä, että mies haluaa yrittää elää normaalia elämää eikä halua sitoa sinua itseensä, jos kerran loppu on pian tulossa.

Valitettavasti, sairas tai ei, hän itse viestittää käytöksellään muiden ihmisten olevan nyt hänen prioriteettejansa sinun sijaan. Anna siis olla. Kyllä se mies tulee anelemaan seuraasi, jos sitä kaipaa.

Heppu sai tilattua multa audienssin tälle päivälle selvittääkseen meidän tilannetta. Aloin itse jo viikko sitten elää itsenäistä elämää ja viis veisata koko tyypistä. Nyt pelottaa mitä soopaa se minulle syöttää ja kuinka pyöriteltävissä olen. Koko ajan tekis mieli perua koko tapaaninen enkä itseasiassa ole vielä lyönyt kellonaikaa lukkoon mihin aikaa tänne vois ne luunsa raahata. Itseasiassa tekis mieli maksaa potut pottuina ja sanoa että hupsista heijaa, aivan unohtu että meillä oli jotain sovittuna..