Onko tämä suhde loppumassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielestäni ihan järkevä vastaus. Ehkä tosiaan toivot juttelua niin usein että se hänen mielestään tuntuu siltä että pitäisi koko ajan jutella tai että hänellä ei saisi olla omaa elämää. Viesteistäsi voi aavistaa että oikeastaan haluaisit omistaa hänet, että annat hänelle omaa tilaa pitkin hampain. Järkesi sanoo että tottakai hänellä saa olla omaakin elämää, mutta tunteesi sanoo että ei saisi olla? Ehkä hän aavistaa että et oikeastaan haluaisi antaa hänelle minkäänlaista omaa tilaa ja se saa hänet ottamaan vieläkin enemmän etäisyyttä kun silmukka kiristyy? Sanoin sanot että haluat antaa hänelle omaa tilaa mutta kehonkielesi ja äänensävysi sanoo jotain muuta?

-

Joo niin tosissaan, ehkä minun kannattaisi ensin oppia tuntemaan ensin ennenkun
lähden mihinkään suhteeseen. minulla on aukko itsetunnossa,
Jonka minä itse vain pystyn korjaamaan. en jaksa enempää.
tämä alkaa käymää yhtä vaikeaksi kuin edellinen
suhteeni jonka pilasin. parempi että jatkan vaan töitä ja
opiskelen. saan edes jonkun suunnan elämälleni.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ep. tyttöystävä;11326525:
-

Tai voit muuttaa käytöstäsi, antaa hänelle tilaa ja lakata roikkumasta. Mutta oman käytöksen muuttaminen on kai liian vaivalloista?? Olisi helpompaa kun se toinen muuttuisi mieleiseksi, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ep. tyttöystävä;11326525:
-

Meinaatko että jos poika ei tanssi pillisi mukaan niin jätät hänet tuosta vaan. Mites ois yhteiset säännöt, kultainen keskitie, joka sopisi paremmin molemmille?

Meinaatko että jos poika ei tanssi pillisi mukaan niin jätät hänet tuosta vaan. Mites ois yhteiset säännöt, kultainen keskitie, joka sopisi paremmin molemmille?

-

En mä sitä meinannu. Mutta siis onhan tässä jo yritetty kaikenlaista. Yrittäny
kysyä hänen mielipidettään, milloin vaikka laitetaan viestiä ja milloin nähään. Mutta,
tuntuu että hän ei kunnioita yhtään munkaan mielipiteitä noista asioista.
Ei sitä ''kultaista keskitietä'' meinaa millään löytyä.. Kokoajan on vaihtelevaa kaikki.
Ite oon aika järjestelmällinen ihminen, ja tää hankaloittaa aika paljon tilannetta,
kun kokoajan toisen mieliala vaihtelee musta: Joskus tulee viestejä 1000000kpl ja joskus ei ollenkaan.. Toiv. ymmärrätte pointtini.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni ihan järkevä vastaus. Ehkä tosiaan toivot juttelua niin usein että se hänen mielestään tuntuu siltä että pitäisi koko ajan jutella tai että hänellä ei saisi olla omaa elämää. Viesteistäsi voi aavistaa että oikeastaan haluaisit omistaa hänet, että annat hänelle omaa tilaa pitkin hampain. Järkesi sanoo että tottakai hänellä saa olla omaakin elämää, mutta tunteesi sanoo että ei saisi olla? Ehkä hän aavistaa että et oikeastaan haluaisi antaa hänelle minkäänlaista omaa tilaa ja se saa hänet ottamaan vieläkin enemmän etäisyyttä kun silmukka kiristyy? Sanoin sanot että haluat antaa hänelle omaa tilaa mutta kehonkielesi ja äänensävysi sanoo jotain muuta?

-

Ja niin, näinhän se meneekin. Pelkään menettämistä ihan liikaa sen takia oman tilan antaminen on vaikeaa. Kyllä olen antanut hänelle tilaa siinä mielessä että jokapäivä ei nähdä, mutta sitten taas haluaisin häneltä viestejä ja varmistaa ''että hän on siellä minua varten'' vaikkei nähdäkkään. Todella vaikeeta itsekkin selittää tätä tilannetta. En tiedä, täytyy keskustella hänen kanssaan tuosta vielä kertaalleen. Aina kun olen kysynyt että olenko antanut tarpeeksi omaa tilaa hän on vastannut että olen. Mutta en tiedä, voi olla että hän vain sanoi tuon pelkästään miellyttääkseen minua..

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Epätoivoinen tyttöystävä;11326912:
-

En mä sitä meinannu. Mutta siis onhan tässä jo yritetty kaikenlaista. Yrittäny
kysyä hänen mielipidettään, milloin vaikka laitetaan viestiä ja milloin nähään. Mutta,
tuntuu että hän ei kunnioita yhtään munkaan mielipiteitä noista asioista.
Ei sitä ''kultaista keskitietä'' meinaa millään löytyä.. Kokoajan on vaihtelevaa kaikki.
Ite oon aika järjestelmällinen ihminen, ja tää hankaloittaa aika paljon tilannetta,
kun kokoajan toisen mieliala vaihtelee musta: Joskus tulee viestejä 1000000kpl ja joskus ei ollenkaan.. Toiv. ymmärrätte pointtini.

Juu, mutta kun muita ihmisiä et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi.

Miksi kaikki tuntuvat puolustavan tätä poikaystävää ja kertovat että tyttö haluaa omistaa hänet ja muka roikkuu?

Kaikille ei vain sovi sellainen "vapaa" suhde. Ap tuntuu olevan paljon kypsempi tunne-elämältään kuin poika, tai ainakin valmiimpi sitoutumaan, kun poika taas haluaisi olla vapaampi ja haluaa vain pitää hauskaa, kun siltä tuntuu.. Ei siinä ole kyse roikkumisesta vaan ehkä tunteiden kohdistamisesta väärään henkilöön. Kummallakin on ehkä erilaiset toiveet suhteesta.

Minusta taas asia on juuri päinvastoin: niissä lapsellisissa ensimmäisissä suhteissa ollaan paitana ja peppuna, aikuisten parisuhteissa nainen tai mies ei pääse kumppaninsa ystävyyssuhteiden väliin, sillä ystävyyssuhteet ovat kuitenkin siinä vaiheessa pariutuessa jo paljon vakiintuneempia ja pitkäaikaisempia.

No naiset/tytöt ehkä ovat sellaisia että ne ensimmäiset suhteet on maailman tärkeimpiä ja kaverit jää. Mutta miehillä on kyllä päinvastoin, nuorempana se tyttöystävä on usein vain joku jolta saa seksiä, kavereiden kanssa halutaan viettää muu vapaa-aika. Näin kärjistetysti sanottuna. Ei kukaan nuori mies halua alkaa leikkiä kotia ja nyhjätä vain sen tyttiksen kanssa.

Itse en todellakaan näin kolmekymppisenä alkaisi tuollaiseen kahdestaan nyhjäilyyn vaan ahdistuisin sellaisesta. Jotkut miehet kyllä sellaista odottavat mutta minä taas olisin vähän kummissani jos aikuinen mies heittää pitkät ja läheiset ystävyyssuhteensa tuosta vain syrjään. Se ei imartele vaan oikeastaan pelottaa - aikamoisesta itsekkyydestä kertoo. Onnittelut jos teidän kaverinne asian hyväksyivät eivätkä välit katkenneet.

Ei sitä tarvi heittää ystävyyssuhteita syrjään, mutta kyllä ne nyt jäävät aikuisessa suhteessa vähemmälle kun ollaan siinä iässä että perhettä vaikka perustetaan. Sitä ollaan enemmän kotona, kaksistaan ja myöhemmin lasten kanssa, kuin että mentäisi kavereiden kanssa. Oma perhe on tärkeämpi kuin kaverit aikuisilla. Suhdetta aletaan perustaa enemmän tosissaan kuin nuorena, jolloin moni saattoi olla vaan jonkun kanssa ihan vain siksi että oli joku. Ei sitä välttämättä niin suuresti välitetty siitä seurustelukumppanista.

Meillä on kaikki kaverit ihan samanlaisia, samoin kietoutuvat siihen omaan suhteeseensa alkuaikoina, ja sitten palailevat vähitellen takaisin :) Ei haittaa ollenkaan, hyväksymme toki sen ja tiedämme että jonkun ajan päästä se tasaantuu. Olemme vain onnellisia jos joku löytää sellaisen kumppanin jonka kanssa viihtyy. Välit ei ole katkenneet keneenkään, on vaan yleensä saatu yksi uusi kaveri lisää siitä kaverin kumppanista. Ja kirjoitinkin että alussa sitä mentiin enemmän kaksin kun nähtiin kavereitakin, eli ei sitä ihan eristyksissä oltu, mutta myöhemmin sitten alettiin taas kulkemaan enemmän erilläänkin.

Ap, anna miehesi pitää ystävänsä, he ovat hänelle tärkeitä. Sinulla on omat ystäväsi, muista viettää aikaa heidän kanssaan äläkä jää yksinään murjottamaan. Näet jo miestäsi tosi paljon, siis aivan riittävästi, ja hän on jo järjestänyt sinun takiasi elämäänsä uudelleen. Ja olisit tyytyväinen ettei mies ole mustasukkainen, kun kerran hänellä ei ole aihetta. Olisi piinallista jos toinen ei hyväksyisi ystävyyttä ja omia menoja.

Tästä olen aivan samaa mieltä, ei se auta jos toista yrittää kahlita. Se halu "nyhjätä" kaksin pitää tulla ihan omasta halusta. Jos kaverit on tärkeämpiä kuin suhde, niin ne on. Sitä et voi muuttaa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja lisää ikää;11327199:
Se halu "nyhjätä" kaksin pitää tulla ihan omasta halusta. Jos kaverit on tärkeämpiä kuin suhde, niin ne on. Sitä et voi muuttaa.

Olipa villisti vedetty johtopäätös. Se että haluaa pitää yllä muitakin ihmissuhteita kuin parisuhdettaan, ei tarkoita että ne olisivat tärkeämpiä kuin parisuhde. Ne ovat yhtä tärkeitä. Mitä pidempään on ehtinyt olla sinkkuna, sitä tärkeämpiä ovat yleensä ystävät.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä...;11327171:
Miksi kaikki tuntuvat puolustavan tätä poikaystävää ja kertovat että tyttö haluaa omistaa hänet ja muka roikkuu?

Kaikille ei vain sovi sellainen "vapaa" suhde. Ap tuntuu olevan paljon kypsempi tunne-elämältään kuin poika, tai ainakin valmiimpi sitoutumaan, kun poika taas haluaisi olla vapaampi ja haluaa vain pitää hauskaa, kun siltä tuntuu.. Ei siinä ole kyse roikkumisesta vaan ehkä tunteiden kohdistamisesta väärään henkilöön. Kummallakin on ehkä erilaiset toiveet suhteesta.

-

Vihdoinki yksi edes tajusi pointtini! Tätä juuri tarkotan, hän vain menee ja tulee. Minä vain odotan. Hän ei edes viitsi laittaa facebookkiin parisuhdestatusta ja itseasiassa tänään ilmeni myös sellainen että hän on samassa työpaikassa ex-säädön kanssa. Minkä takia tästä ei voitu mainita mulle missään vaiheessa vaikka tästä naisesta olikin kertonut joskus?
Pistää niinku pikkasen arvot uusiks mun osalta ainakin. Nyt loppu mun kiltteys, ''what goes around comes around'' <- eikse näin mee? ;)

^Sinä olet kyllä ihan sekaisin. Kun olet jo nyt noin neuroottinen niin ehkä poikaystävä on ajatellut että parempi ettet tiedä ex-säädöstä mitään. Eikä tuollaisella asialla muutenkaan ole mitään semmoista merkitystä että sinun sitä kannattaisi stressata: sille on syynsä että exä on exä eikä poikaystäväsi voi sille mitään jos hän on samassa työpaikassa. Entisistä jos olet mustasukkainen niin paras lähteä etsimään mielitiettyä päiväkodista - muut eivät ehdi sitten väliin :)

Fb-seurustelustatusta ei taida minulla ja miehelläni olla edelleenkään, olemme seurustelleet kahdeksan vuotta ja asumme yhdessä. Hän ei ylipäänsä laita kovin monia tietoja fb:ssa näkyviin edes fb-kavereille, siellä kun on muitakin kuin lähimpiä.

En tajua miksi syytät kaikesta poikaystävääsi ja pidät häntä jotenkin pahana ja ikävänä ihmisenä. Miksi sitten olet hänen kanssaan jos hän on noin huono ihminen?

juuri julkaistiin tutkimus, missä fb voitti seksin. Ihan oikeasti ottaa aivoon nämä fb tyypit, jotka kuvittelevat, että tietokone voi korvata ihmisen ja tietokoneen kanssa voi pitää yllä ystävyyssuhteita. Haloo...