Onko tämä oikeaa käytöstä/kohteliasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ilmoittanut ystävilleni, että jos tulevat ilman ilmoittamista, niin meiltä ei löydy kuin vettä ja leipää. Koska emme itse juo mehuja, niin ei niitä meillä jemmassakaan ole. Joskus olen mehuja hankkinut jemmaan, mutta tympäsee kun avaat vieraita varten 1L purkin ja siitä juodaan se 1dl ja loput joutuvat viemäristä alas, aikas kalliiksi tulee. Jos vierailu on sovittu etukäteen, niin tykkään paapoa vieraitani ja varaudun siihen kunnola.

Eikö teillä kahviakaan juoda?

Ei juoda, mutta vieraille kyllä tarjotaan tarvittaessa. Vieraat saavt kyllä varautua siihen, että kahvi ei ole ihan tuoretta eli jemmassa sitä aina on, mutta itse emme käytä eli seisonutta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti myös:
Olen ilmoittanut ystävilleni, että jos tulevat ilman ilmoittamista, niin meiltä ei löydy kuin vettä ja leipää. Koska emme itse juo mehuja, niin ei niitä meillä jemmassakaan ole. Joskus olen mehuja hankkinut jemmaan, mutta tympäsee kun avaat vieraita varten 1L purkin ja siitä juodaan se 1dl ja loput joutuvat viemäristä alas, aikas kalliiksi tulee. Jos vierailu on sovittu etukäteen, niin tykkään paapoa vieraitani ja varaudun siihen kunnola.

Ei juoda, mutta vieraille kyllä tarjotaan tarvittaessa. Vieraat saavt kyllä varautua siihen, että kahvi ei ole ihan tuoretta eli jemmassa sitä aina on, mutta itse emme käytä eli seisonutta ;)

Miks sitä ei voi keittää vasta ku vieraat tulevat, seisonu kahvi on pahaa.

Kyllä kysyn kun tulee vaikka joku tuttava piipahtamaan, että ottaisiko jotain.
Jos ei ole omia leivonnaisia niin vaikka, kaupan keksiä tai mitä sattuu olemaan ja mehua/teetä/kahvia...

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti myös:

Miks sitä ei voi keittää vasta ku vieraat tulevat, seisonu kahvi on pahaa.

Hih, ymmärsit varmaan väärin, kun meillä ei kukaan juo kahvia, siksi se on seisonutta /väljähtänyttä siis poroina.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraan varaisuus kuuluu tapoihin:
Kyllä kysyn kun tulee vaikka joku tuttava piipahtamaan, että ottaisiko jotain.
Jos ei ole omia leivonnaisia niin vaikka, kaupan keksiä tai mitä sattuu olemaan ja mehua/teetä/kahvia...
Meillä on keksejä yms ainoastaan silloin, kun tiedän, että tulee vieraita.

meillä ei yleensä ole kahvileipää paitsi silloin jos tulee "vieraitavieraita =)" joskus tietty jos kaapista jotain löytyy tarjoon ystävillekkin mutta kahvia meillä tarjotaan aina.

meillä ei yleensä ole kahvileipää paitsi silloin jos tulee "vieraitavieraita =)" joskus tietty jos kaapista jotain löytyy tarjoon ystävillekkin mutta kahvia meillä tarjotaan aina.
Meillä ei välttämättä ole kahviakaan.

Aina tarjotaan jotain, kun joku käy. Paremmat kahvileivät on, jos ilmoittaa tulostaan etukäteen. :D Ja ap, olisin kyllä kovasti ihmetellyt samaisessa tilanteessa ystävän käytöstä, ettei mitään tarjoa...

Meillä täytyy olla kahvileipää aina. Vähintään keksejä.
Mies tykkää et jotain on kahvin kans. :D
Mä en ole nyt syönyt kuin Alpen Light patukoita kun makean nälkä on tullut, no 2 pullaa meni viikonl. Että nyt taas ruodussa pysyttävä, kun yritän keventää ja saada kiloja pois.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Mä en ole nyt syönyt kuin Alpen Light patukoita kun makean nälkä on tullut, no 2 pullaa meni viikonl. Että nyt taas ruodussa pysyttävä, kun yritän keventää ja saada kiloja pois.
Meillä on kahvileipää vain silloin, kun olen kutsunut vieraita. Tänään kävi ja jäi 5 Domino-keksiä, jotka annoin koiralle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Meillä on kahvileipää vain silloin, kun olen kutsunut vieraita. Tänään kävi ja jäi 5 Domino-keksiä, jotka annoin koiralle.

Koiran onnenpäivä :)

Minusta on kyllä kohteliasta tarjota edes jotain, kun tulee vieraita. Jos ilmoittaa on tarjoilu meillä parempaa ,jos taas ei ilmoita niin tarjoilu on huonompaa. Meiltä kyllä lähes aina löytyy jotain mitä voi tarjota tai jos ei löydy ja toinen aikuisista on kotona niin kauppa on lähellä.

On joo kiva ainakin kysyä, ottaisitko teetä/ kaffetta yms. Ei tarvi olla mitään ihmeellistä, mutta... no, musta se on vaan kohtelias tapa.
Toki on kohtelias tapa =) Meillä vaan tuo juniori kavereineen pitää huolen siitä, että kun tulen töistä, täällä ei välttämättä ole enää kahviakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Niin, eri asia jos on sovittu. ;) Mutta hän kun tulee meille niin olettaa saavansa "täyden" palvelun :( . Ehkä mä olen sitten liian kiltti tms.

ap

Miten tälläinen odotus käytännössä ilmenee?

Jos näkisit et kysyisi :D Sen vaan huomaa.

Mutta kun en näe, niin ajattelin, että kertoisit.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On joo kiva ainakin kysyä, ottaisitko teetä/ kaffetta yms. Ei tarvi olla mitään ihmeellistä, mutta... no, musta se on vaan kohtelias tapa.
Toki on kohtelias tapa =) Meillä vaan tuo juniori kavereineen pitää huolen siitä, että kun tulen töistä, täällä ei välttämättä ole enää kahviakaan :D

Onko näin, että teillä on niin tyhjä talo, että mitään ei ole???

Ei mehua, ei teetä, ei kaakaota, ei limpparia? Sit kysyisin, että oisko jano, haluaisitko ihan vettä, nyt on sellainen tilanne, että nuoriso on tyhjentänyt kaapin ihan totaalisesti.

Yhteistyössä