Onko tämä plussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sterilisaatiossa ollut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos... piinalliset päivät tulossa... ei vielä ainakaan ole mankat alkaneet. ja pelottavasti tänään pariin otteeseen ollu vähä etova olo, mutta saattahan se olla että kauhuissani kuvittelen kaiken.
toisaalta oishan se vauva ihana mutta esim. parin vuoden päästä saattas olla todella paljon tiukempaa.. tuntuu jo nyt neljän kans et loppuu aika kesken ja tila talossa. neljäs oli jo meille vähä ku ylläri, ei ollut menkkoja ollu reiluun vuoteen ja sitten kun päätettiin hormooneilla aleta hoitamaan- olinkin raskaana...

En tiedä kuinka oikeaa tietoa kun neuvolassa sanottiin et e-kapseli varmempi kuin naisen steri :0 No onneks mulla kapselit. Pelottais kyl jos steriin joskus menis. :D Ja nyt viel enemmän. Mut onnea AP raskaudesta !! :)

Mulla tuli Clearbluen samaan testiin yhtä selvä plussa, enkä ollut raskaana, todettiin verikokeella. Todella epäluotettava testi. Tekisin jollain muulla testillä parin päivän kuluttua.

Mielonen: Juu, luin vastaavaa netistä ja siksi epäilinkin kovin tulosta.

Olen tehnyt 4 päivän sisällä useamman testin ja yhden sössin ja kiireessä tungin sen laukkuun ja pääsin katsomaan kunnolla vasta kotona, haamu siinä on. Yliopiston apteekin testillä kokeilin ja olin näkevinäni siinä jotain testiajan sisään, mutta sitten tyyliin soi puhelin, ovikello ja kaikki lapset halusi jotain yhtäaikaa niin se testi jäi vessaan. =0) Myöhemmin selkeä "haamuviiva" havaittavissa.
Sitten oli tuo CB mistä kuvakin. Eilen päättäväisenä marssin ja ostin vielä apteekin oman testin, mutta minusta sen voisi tulkita negaksi, roskishaamu nimittäin, ei väriä.

Nyt en oikein usko olevani raskaana, mutta huoli herää, että miksi ihmeessä olen voinut pahoin 2 viikkoa. Mulla on aina pahoinvointi alkanut jo viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, ihan niin voimakkaana, että mies on tajunnut ennen testaamistani, että olen raskaana, itse en ole huomannut yhdistää asiaa vaan olen tosissani kuvitellut saaneeni jonkin vatsapöpön. Muutaman kerran olen oksentanutkin ilman mitään muita vatsaoireita.

Että ehkä se nyt tällä kertaa sitten on se vatsapöpö. ;)

Neljän äiti: mua ihan jännittää puolestasi. Paljon virtuaalihalauksia piinalliseen tilanteeseen. Kyllä sinä uskallat jo testata, itse olen ainakin kuullut, että nimenomaan tuo apteekin oma on kaikkein luotettavin. Mutta jos pystyt vielä sinnimään niin munkin on pakko pystyä jännittämään vielä tovin aikaa puolestasi. :) Vauvat on ihania, eikä kukaan oman vauvan syliin saadessaan kadu yhtään, en usko, mutta ymmärrän valtavan hyvin, että kun steriin menee niin silloin se on harkittu tarkoin, että ihanuudesta huolimatta ole siis optimi vaihtoehto. Koita olla murehtimatta vielä kovin pitkälle vaan katso ensin mitä testi näyttää (paraskin puhuja? =D) Täällä meitä on monta jotka haluaa olla tukena jos tarvitset. :)
Asioilla ON onneksi tapana järjestyä.

Yksinpuhelua taas tiedossa ;) Vähän kun päiväkirjaa pitäis. :)

Jee ens maanantaina aika gynelle! Josko sitten saa sen lopullisen vastauksen ja näkee muutenkin onko kaikki kunnossa.
Eilen testasin uudestaan yliopiston apteekin testillä ja sain siihen heti selkeästi havaittavissa olevan viivan, testiajan sisällä. Minusta viivassa ei kumminkaan ole väriä, mutta se on selkeämpi kuin viimeksi ja ainakin nyt tiedän sen tulleen ihan parissa minuutissa esiin. Sitten heti perään dippasin sellaiset halpis kasettitestin ja sekin näyttää haaleaa viivaa ja siinä on väriäkin, tosin se taisi siihen selkeästi tulla vasta testiajan ollessa lopuillaan (10min).

En tie, mut piä halkee epätietoisuudesta. Mua ei haittaa, vaikka testeihin menisi se 200e kun muuten en vaan pysty rauhallisesti venailemaan maanantaita. Aikani gynelle piti olla jo huomenna, mutta sitä siirrettiin, joten pakko yrittää rauhoittua. Etova olo jatkuu taustalla, vessanpönttöä ei ole tarvinnut nyt mennä halailemaan kuitenkaan.
Toisaalta hyvä kun aika gynelle venyi kun sitten jos aihetta niin saattaisi ultrallakin hiukan viisastua, ehkä. Itsellä kun aina käynyt niin, että raskaus ollut viikolla 8 ja kohdussa ei ole näkynyt juurikaan mitään ja väitetty kerrankin kivenkovaa, että tuulimuna on ja annettiin aika kaavintaan (hcg-arvokin liian matalalla). En sitten mennyt kaavintaan ja tyttö syntyi ajallaan ja vielä itseasiassa viikolla 37.

Jotenkin tuota CB:n tulosta en vaan meinaa uskoa kun se on niitä vääriä plussia antanut muillekin.

Neljän äidille yhä voimia ja käyn kurkkimassa josko olisit uskaltautunut testaamaan (minä testaan sinunkin edestä *nolona* :) ) ja täällä olisi kuulumisia.

Mahdollisesti siis kemiallinen raskaus, tai joku varhaisen ajan keskeytynyt keskenmeno tjt.

Tai sit sulla hormoonit heittelee oikein olan takaa, vaikka harvemminpa elimistö erittää raskaushormonia, ellei oikeasti raskaana ole.

Olen kyllä kuullut, että miehet saisivat positiivisen raskaustestin, mikäli heillä on joku syöpä. :confused:

Hormonikierukan pitäisi olla varmempi ehkäisykeino kuin sterilisaatio, ja siltikin kierukkavauvojakin syntyy usein. Ei kai mikään ehkäisykeino oikeasti ole 100% varma...

Siis mä en vaan pääse yli siitä, että tehdään sterilisaatio sillä ajatuksella, että kuitenkin jossain tulevaisuudessa halutaan vielä lapsi :O WTF! Vaikka kuinka "mikään muu ehkäisy ei sovi" niin tuo kuitenkin luokitellaan LOPULLISEKSI ehkäisyksi...ihmettelen, että kuka puoskari on suostunut edes sterilisaation tekemään noilla tiedoilla... vai onko sitä edes missään kerrottu että halutaan vielä tulevaisuudessa lapsi. Huh huh mitä meininkiä nykyään.

• Tykkää
Reactions: Katylina
ja kauheesti hikoiluttaa vähän väliä. testit oli jtn kaupan halpiksia niitä tikkuja... eka tuli kaikki värit siihen positiivisen viivan kohdalle ja sit ne meni siihen negatiivisen viivan kohdalle, sujuvasti selitetty :)

pitänee ens viikolla varailla myös meikäläisen lääkärille aikaa jos ei menkkoja ala kuulua.. mistähän tällänen viivästely ja "raskausoireet" voi johtua?

Mikähän ihme provo tämä on? Suomen maassa kun sterilisaation saaminen ei ole ihan simppeli juttu, eikä sitä todellakaan tehdä naisille jotka aikovat jatkossa sitten käyttää yhteiskunnan rahoja keinohedelmöitykseen. Vittu mikä ääliö taas... huuhhhhhuuuh.

Montako kertaa sulta kysyttiin sterilisaatioon mennessa että OLETKO AIVAN VARMA etten enää halua lapsia? :stick:

• Tykkää
Reactions: Katylina
Yhteiskunnan rahoilla ei mun mielestäni enää lähdetä steriä purkamaan eikä ivf:iä tekemään. Onneksi. Steri tehdään siksi että niitä lapsia ei enää koskaa, ikinä, haluta, ja ollaan asiasta 100% varmoja.

[QUOTE="Wtf";25985489]Yhteiskunnan rahoilla ei mun mielestäni enää lähdetä steriä purkamaan eikä ivf:iä tekemään. Onneksi. Steri tehdään siksi että niitä lapsia ei enää koskaa, ikinä, haluta, ja ollaan asiasta 100% varmoja.[/QUOTE]

Joo, mulle on steri tehty tuosta syystä ja muistelisin että lääkäri sanoi ettei hoitoja saa sitten enää yhteiskunnan piikkiin... en muista tarkkaan, koska meillä ei todellakaan ole aikomus tehdä lapsia, hoidoilla tai muutenkaan, niin en juuri siihen kohtaan kiinnittänyt huomiota.

Sterin saaminen sinänsä ei ollut vaikeaa - piti vain perustella ensin lähettävälle lääkärille, sen jälkeen sairaalassa vastaanottavalle hoitajalle ja vielä leikkaavalle lääkärille.

Yhteiskunnan rahoilla ei mun mielestäni enää lähdetä steriä purkamaan eikä ivf:iä tekemään. Onneksi. Steri tehdään siksi että niitä lapsia ei enää koskaa, ikinä, haluta, ja ollaan asiasta 100% varmoja.

[QUOTE="Wtf";25985749]Yhteiskunnan rahoilla ei mun mielestäni enää lähdetä steriä purkamaan eikä ivf:iä tekemään. Onneksi. Steri tehdään siksi että niitä lapsia ei enää koskaa, ikinä, haluta, ja ollaan asiasta 100% varmoja.[/QUOTE]

Juurikin näin.Sterilisaatio itselle tehty ja kyllä siinä pitää olla 100% varma asiasta ja ottaa huomioon myös se, että jos elämäntilanne muuttuu ja esim vierellä olisi uusi kumppani, niin ei sitä uutta suhdetta kruunattaisi lapsella, vaan sen pitää toimia muuten.
Järjetöntä touhua mennä terilisaatioon jos tietää haaveilevansa vielä vauvasta.

Sterilisaatio tehtiin minulle terveydellisistä syistä ja oli virhediagnoosi. Kaikkia muita todellakin okeiltu ja ei vaan sovi, terveysriski. Saisin purkuleikkauksen jos haluaisin YKSITYISELLÄ, mutta se palauttaisi sitten sen saman vanhan ehkäisyrumban ja tulpat, kohtutulehdukset ym. Ei kiitos. Siksi ajattelin IVF:ää mieheni kanssa tulevaisuudessa YKSITYISELLÄ varsinkin kun monien mutkien jälkeen (vuosi sitten meinasin kuolla ja siitä alkoi sairauksien vyyhti selvitä ja moni asia sai selvityksen, mutta se oli sterilisaation kannalta myöhäistä). Lapsia en ollut löakannut haluamasta missään vaiheessa, ei sellainenkaan, joka menettää munasarjansa tmv. tarvitse haaveesta saada lapsi luopua palstamielipiteen takia. Hiukan sama siis minulla tilanne, virheitä virheitä.
En ole missään vaiheessa antanut ymmärtää, että kuvittelisimme yhteiskunnan mksavan tulevan hoidon, vaikka periaatteessa voisin pistää selvityksen alle kokemani hoitovirheen ja tapella ilmaisten hoitojen puolesta, mutta ei kiitos. Luottamus silti oman alueemme sairaalaan on totaalisesti mennyt ja käytän nykyään ihan kaikessa vain yksityisiä palveluita, sairaalaan menen vain jos henkikulta sitä vaatisi.

Ikävää, että keskustelu menee asiattomuuksiin. :(

Neljän äiti: Onnittelut ainakin tämän kertaisesta huojennuksesta. Peukutan edelleen sinulle negaa (tuntuupas hassulta sanoa näin päin). =D Mutta se on silti kumma jos ei sitä vuotoakaan kuulu. =/

Itse olen oksentanut koko päivän ja paha olo estää syömästä kunnon ruokaa. Mandariineja ja smoothieita vaan luonnonjugurttiin tai rahkaan tehtynä. Kylmiä marjoja. Kahvi etoo.
Huolettaa. :( Ylihuomenna se gyne. Kohdunulkopuolinen kävi mielessä sekin. Se tästä nyt vielä puuttuu, että munasarjanikin menettäsin. =(

Tajuaako kukaan inhottavia vastaileva miltä aidosti tuntuisi olla tilanteessani?

Muille ihanille vastaajille useat kiitokset. Ilmoilen viim. gynereissun jälkeen kuulumisia. :)
Ja käyn lukasemassa neljän äidin kuulumiset. :)

kiitos sulle alkuperäinen :) ku oot ollu tukena. harvoin samassa tilanteessa tai siis tälläisessä tilanteessa olevia tulee vastaan.
mutta siis menkat alkoivat päivällä, nyt oon niin helpottunu...mietinkin miks suklaa uppos aamupäivällä niin sujuvasti :)

toivotaan että vauvan saatte tavalla tai toisella jos se teillä haaveissa :) ilmoittelehan mitä gynellä selvis!

Onnittelut!!! :) Mulla kuparikierukkaraskaus menossa viikolla 16+4, supershokkiylläri jo pelkkä raskaus, ja viikolla 13 löytyi toinenkin sikiö, elikkä kierukkakaksosia ootellaan täällä. :D

Yhteistyössä