Onko tämä teistä kummallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras harmaana

Vieras
Olemme olleet miehen kanssa yhdessä 7 vuotta. Meillä on kaksi lasta. Mies käy töissä ja minä olen tällä hetkellä äitiyslomalla. Meillä on molemmilla omat tilit, joihin toisella ei ole minkäänlaista käyttöoikeutta. Mies maksaa suurimman osan laskuista. Nyt olemme ostamassa omaa asuntoa. Teimme yhtenä päivänä alustavasti sitä lainahakemusta ja kirjasimme ylös tulot ja menot. Tässä tulee nyt se "ongelma": mies oli laittanut tuloikseen 1500 ?/kk, vaikka tienaa nettona yli 2000 ?. Mies ei tiedä sitä, että minä tiedän hänen tienaavan sen verran. Onko teistä kummallista, että vaikka ollaan oltu yhdessä niin kauan, niin mies ei ole vieläkään kertonut, kuinka paljon hän saa palkkaa. Palkkaerittelyt menee heti piiloon, kun ne on tullut postilaatikkoon. Kerran menin sit salaa katsomaan niitä. :ashamed:

Jospa näkemässäsi tilinauhassa oli joku erillinen palkkio, lomarahaa tai tuotantopalkkiota. eli normaalisti tienaa sen 1500. Aika kummallista on ettei puolisollekkaan kerrota palkkaa...

Minä tiedän paremmin ku mies et paljon hän tienaa :whistle:
Ei kyllä mä sanon et joku mätää tuossa teidän suhteessa nyt.

Olisko paras et istusitte illalla pyöreän pöydän ääreen ja juttelisitta? Minä en kyllä uskailtais ottaa minkäänlaista lainaa ainakaan yhteisiin nimiin tuossa tapauksessa.

Oudoltahan tuo salailu kuullostaa. Oisko miehes voinu laskea keskiverto kuukausitulot siihen, vai saako joka kuukausi tietyn kiinteän summan? Tai jospa hän arveli jättää vähän pelivaraa ettei tuu liian tiukaksi budjettia vedettyä?

Meillä suurinpiirtein sama tilanne. Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta, molemmilla on omat tilit, joihin toisella ei ole käyttöoikeutta. Tiedän kyllä miehen palkan 100-200 euron tarkkuudella, eikä se sen tarkemmin minua kiinnostakaan. Kertaakaan ei olla tämän 12 vuoden aikana rahasta riidelty =)

Minun mielestäni on kyllä aika omituista... Tosta pitäis kyllä hänelle sanoa (vaikka luultavasti huudot saat kun olet mennyt toisen papereita tonkimaan)

Älä ainakaan jätä asiaa sikseen, vaikka hänen rahoja ovatkin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:40 HelmenTyttö kirjoitti:
Oudoltahan tuo salailu kuullostaa. Oisko miehes voinu laskea keskiverto kuukausitulot siihen, vai saako joka kuukausi tietyn kiinteän summan? Tai jospa hän arveli jättää vähän pelivaraa ettei tuu liian tiukaksi budjettia vedettyä?

1500 ? tulee siitä kun laskee tuntipalkan*tunnit kuukaudessa. Mutta kun mies tekee aina pidempää päivää ja lisäksi hän saa yölisää sekä sunnuntailta tuplapalkan, silloin kun on töissä.
Ja sille ketä epäili prvovoksi niin, ei ole, vaikka niin haluaisinkin. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:48 Malviina kirjoitti:
Siis ei vaan mene mun jakeluun että yhteisessä perheessä on eri rahat... En eläis sellasta yhteiseloa päivääkään. Mut tapansa kullakin...kai :whistle:

Minä taas en eläs sellaisessa suhtessa, jossa mulla ei ois omia rahoja :D

meillä on onneksi yhteinen tili ja yhteiset rahat. Ollut siitä lähtien kun 14v. sitten muutettiin yhteen. Jo siihen aikaan mies tienas enemmän mutta halusi että yhteiset ovat rahat.Tuumas silloin että miehen tehtävä nainen ja lapset elättää ja vanhemmilta ei rahaa kerjätä :D

Kannattaako minun ihan pokkana ehdottaa miehelle, että mitäpä jos meillä olisikin yhteinen tili, johon tulee miehen palkka ja minun äitiysraha/khh, josta sitten maksettaisiin kaikki laskut? Ettei tarvitsisi miettiä, kuinka paljon kumpikin pystyisi maksamaan esim. lainaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:49 vieras harmaana kirjoitti:
Niin ja säästöt mies mulle kertoi yksi päivä tai ainakin melkein. Sanoi, että hänellä on 5000 ? vaikka todellisuudessa on 7500 ?.

jos hän laittoi niihin lainahakemuksiin sen tulon mikä normaalisti tulis ilman niitä yö tai muita lisiä.. sitäpaitsi jos hän haluaa esim. joka kuukausi säästää rahaa omalle tililleen niin sit laittaa tulot myös sen mukaan.
mutta aika outoa mitä hissukoita ollaan.. jos ei omalta ukolta voi suoraan kysyä et mitä tienaa...

Yhteistyössä