Onko tämä vehtaamista/ilkeää/pettämistä/ihan ok

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitiX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, en pidä tuota pettämistä, mutta joku tuossa tuntuu ikävältä kun tiedän miehen pettäneen ihan oikeasti, fyysisesti ja valehdelleen. Nyt vain mietin, minkälaiseksi tuota käytöstä voi kutsua, kun se ei varsinaisesti pettämistä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Sain tietää tapauksesta samassa yhteydessä kun mies kertoi sivusuhteestaan. -ap

Laittaa asian hieman eri perspektiiviin...

Halusi siis täyden synninpäästön ja osoittaa, kuinka hän on oppinut hillitsemään itsensä. Mutta siltikin olisi voinut ehkä jättää kertomatta tai unohtaa mainita urhoollisesti hässineensä puolisoaan, vaikka olisi ollut vierastakin tarjolla.

Niin, en pidä tuota pettämistä, mutta joku tuossa tuntuu ikävältä kun tiedän miehen pettäneen ihan oikeasti, fyysisesti ja valehdelleen. Nyt vain mietin, minkälaiseksi tuota käytöstä voi kutsua, kun se ei varsinaisesti pettämistä ole.

Voisiko sitä kutsua vittumaiseksi kohteluksi tai paskamaiseksi käytökseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Voisiko sitä kutsua vittumaiseksi kohteluksi tai paskamaiseksi käytökseksi?

Niin, no tätä se varmaan on. Ja noita "pieniä" juttuja on enemmänkin. Semmoista pientä peliä muutaman muunkin naisen kanssa. Mies tilitti nekin, kun jäi kiinni pettämisestä ja joutui kertomaan touhuistaan.

Niin, no tätä se varmaan on. Ja noita "pieniä" juttuja on enemmänkin. Semmoista pientä peliä muutaman muunkin naisen kanssa. Mies tilitti nekin, kun jäi kiinni pettämisestä ja joutui kertomaan touhuistaan.

Taidat vain joutua hyväksymään pienen peliyrityksen tai heivaamaan koko suhteen... Ja sanopa miehelle, että "likeltä piti"-juttuja et tahdo kuulla.

Taidat vain joutua hyväksymään pienen peliyrityksen tai heivaamaan koko suhteen... Ja sanopa miehelle, että "likeltä piti"-juttuja et tahdo kuulla.

Myöhäistä itkeä kun p***a housuissa. Vauva on tulossa. Kuulin asioista vasta, kun olin rv 15 raskaana. Vauva on toki toivottu ja rakas, mutta voisi paremminkin olla asiat. Mies ei ole toistaiseksi edes käynyt missään, mutta mietin tulevaisuutta... pystyykö hän tuosta muuttumaan ja muuttamaan käytöstään. Minut hän olisi heivannut jo ajat sitten, jos olisin vastaavaa pelleillyt.

Alkuperäinen kirjoittaja AP :
Myöhäistä itkeä kun p***a housuissa. Vauva on tulossa. Kuulin asioista vasta, kun olin rv 15 raskaana. Vauva on toki toivottu ja rakas, mutta voisi paremminkin olla asiat. Mies ei ole toistaiseksi edes käynyt missään, mutta mietin tulevaisuutta... pystyykö hän tuosta muuttumaan ja muuttamaan käytöstään. Minut hän olisi heivannut jo ajat sitten, jos olisin vastaavaa pelleillyt.

Ei lapsi maailmaa kaada. Ilman miestäkin pärjää, jos siihen menee. Se, mikä minusta mättää eniten on fakta, että mies on selkeästi sitä mieltä, että hänen tekeminään asiat ovat hyväksyttävämpiä, kuin sinun tekeminäsi.

Ota nyt hetki kerrallaan ja katsele tilannetta. Jos tuntuu liian kuluttavalta, älä epäröi tehdä päätöstä. Ja jos elämä sujuu yhdessä, vaihtuvilla säännöillä, antaa sujua. =)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Se nyt vaan on niin, että jos vaimo haluaa, ettei mies joudu tommoseen tilanteeseen, niin paree kattoo ukon perään eikä häipyä, varsinkin kun tietää, että mies on helposti hairahtuva (kuka mies ei muka ole...).

Talutushihna tai vahva liekaköysi onkin paras konsti pitää mies kaidalla polulla.

Ei tuommoista luuseria mikään estä tekemästä aina uudelleen.
Mä jättäisin miehen. Kyllä tuosta jo näkee mikä on miehiään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

Vaikka olenkin äärettömän musta-valkoinen ajatuksissani, en voisi suoralta kädeltä tuollaista päätöstä tehdä, en omista lähtökohdistani, enkä AP:n.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:

On myös olemassa ihmisiä jotka oikeasti muuttuvat. Ja vauva *voi* olla yksi syy. Samaa mieltä Jonseredin kanssa, että hätiköidyt päätökset eivät yleensä ole niitä parhaimpia...

Joo, ihan järkisyistäkin en lähde nyt heti eropapereita lähettelemään. Mutta välillä sekin on käynyt mielessä.. Tuli ihan täysin puun takaa nuo miehen touhut. On moralisoinut aina hyvinkin kärkkäästi pettämistä ja "sellaisia naisia" (jotka siis varattuina vehtaavat muiden kanssa). En olisi uskonut, että mies ei itse noudata omia periaatteitaan.

Joo, ihan järkisyistäkin en lähde nyt heti eropapereita lähettelemään. Mutta välillä sekin on käynyt mielessä.. Tuli ihan täysin puun takaa nuo miehen touhut. On moralisoinut aina hyvinkin kärkkäästi pettämistä ja "sellaisia naisia" (jotka siis varattuina vehtaavat muiden kanssa). En olisi uskonut, että mies ei itse noudata omia periaatteitaan.

No niinhän se monesti menee, että koetetaan viedä huomio muualle haukkumalla sitä mitä itse touhuaa...

Alkuperäinen kirjoittaja AP :
Myöhäistä itkeä kun p***a housuissa. Vauva on tulossa. Kuulin asioista vasta, kun olin rv 15 raskaana.

Tässä vaiheessa ei ole muita vaihtoehtoja kuin pitää miehen ja katsoa mitä tuleman pitää. On jopa varsin todennäköistä että mies pysyy talossa ja tulee olemaan kelpo isä, vanhoista töppäilyistä huolimatta. Harvempi viriili mies on puhdas pulmunen, vaikka palstavaimot usein niin vannovatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Harvempi viriili mies on puhdas pulmunen, vaikka palstavaimot usein niin vannovatkin.

AP lisää vielä. Tätä olen paljon miettinyt. En silti ymmärrä, miksi nuo pienet asiat sitten piti kertoa, kun mitään varsinaista ei ole tapahtunut.. nuo tapahtumat kertoo ehkä miehen asenteesta, mutta mitään konkreettisia tekoja ei niissä ole. Aika monella on varmasti jotain vastaavia tilanteita ollut, jotka kuitenkin katkeaa, ennen kuin mitään ihmeempää tapahtuu.

Todella pahalta tuntuisi jos omasta miehestä tuollaista kuulisin. En hyväksyisi. En minäkään antaisi kenenkään tussuani hangata.

Ja miksi vitussa pitänyt loukata tuollalailla kertomalla (ilkkumalla?) asiasta, olisi vaan sitten pitänyt turpansa kiinni.
Mutta toisaalta haluaisin itsekin tietää jos jotain tuollaista sattuisi. Mut miks tuolleen jälkikäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Sain tietää tapauksesta samassa yhteydessä kun mies kertoi sivusuhteestaan. -ap

Mulle tuli kyllä tunne siitä että se valehtelee..
Tarina jolla saisi sut raivonvaltaan..

No tämä on jopa varsin todennäköistä. Tarina ontuu, ja tilanteessa jossa joutuu tunnistamaan sivusuhteen käy helposti niin että valehtelee lisää, ihan vaimon reaktioiden mukaan. Tämäkin on luonnollista, eikä tee miehestä mitenkään poikkeuksellisen sikamaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Todella pahalta tuntuisi jos omasta miehestä tuollaista kuulisin. En hyväksyisi. En minäkään antaisi kenenkään tussuani hangata.

Ja miksi vitussa pitänyt loukata tuollalailla kertomalla (ilkkumalla?) asiasta, olisi vaan sitten pitänyt turpansa kiinni.
Mutta toisaalta haluaisin itsekin tietää jos jotain tuollaista sattuisi. Mut miks tuolleen jälkikäteen?

En tosiaan tiennyt minkäänlaisista miehen touhuista. Kun sain vihiä sivusuhteesta (joka oli jo ohi), niin sanoin miehelle, että nyt kerrot kaiken ja rehellisesti. Ja siinä kun mies kertoi tuosta suhteesta tapahtumineen, niin hän kertoi, että "muistatko ne juhlat.. no siellä".. "muistatko kun olin pikkujouluissa.. no siellä..". Eli siis halusi kertoa ihan kaiken, kun oli kerran kiinni jäänyt. Mies sanoi, että haluaa "aloittaa puhtaalta pöydältä" kertomalla kaiken, mitä on salannut ja tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

En tosiaan tiennyt minkäänlaisista miehen touhuista. Kun sain vihiä sivusuhteesta (joka oli jo ohi), niin sanoin miehelle, että nyt kerrot kaiken ja rehellisesti. Ja siinä kun mies kertoi tuosta suhteesta tapahtumineen, niin hän kertoi, että "muistatko ne juhlat.. no siellä".. "muistatko kun olin pikkujouluissa.. no siellä..". Eli siis halusi kertoa ihan kaiken, kun oli kerran kiinni jäänyt. Mies sanoi, että haluaa "aloittaa puhtaalta pöydältä" kertomalla kaiken, mitä on salannut ja tehnyt.

Klassinen juttu. Pettäjä / flirttaaja kaataa oman huonon omatuntonsa petetyn niskaan. Ei reilua petetylle, mutta eipä petetyn asema nyt missään muodossa kovin reilu koskaan ole. AP:n tilanteessa kutsuisin kuvattua tilannetta erittäin huonoksi käytökseksi, mutta en pettämiseksi.

Parisuhdeterapia voisi olla teille oiva ratkaisu, mikäli et eroa halua alkaa miettimään. Saisit siellä purkaa tunteitasi ja mies myös .

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Parisuhdeterapia voisi olla teille oiva ratkaisu, mikäli et eroa halua alkaa miettimään. Saisit siellä purkaa tunteitasi ja mies myös .

Käytiin pari kertaa terapiassa, mutta mies ei puhunut juuri mitään. Hänen mielestään kaikki on nyt kunnossa, eikä koe tarpeelliseksi "jauhaa" asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :

Käytiin pari kertaa terapiassa, mutta mies ei puhunut juuri mitään. Hänen mielestään kaikki on nyt kunnossa, eikä koe tarpeelliseksi "jauhaa" asioista.

Niin, eli miehelläs on nyt sitten puhdas omatunto ja sinun pitäisi painaa tapahtuneet villaisella. Miltä itsestäsi tuntuu, onnistuuko se? Tuo on äärettömän ajattelematonta mieheltäsi että nyt asioista ei saisi jauhaa. Eihän tuollaiset hetkessä unohdu jos koskaan. Ainakin sinun pitäisi saada rauhassa käsitellä asiaa ja mieheltäsi on vähintä mitä hän voi tehdä, suostua kuuntelemaan ja puhumaan tapahtuneista!
Jos olisin sinä, en voisi antaa anteeksi. Lopettaisin suhteen, meillä ainakin olisi koko elämä menettänyt pohjan tuossa tilanteessa. :( :hug:

Yhteistyössä