Onko tämä vehtaamista/ilkeää/pettämistä/ihan ok

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitiX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ongelma tässä on myös siinä, että olen aika yksin tämän asian kanssa. mies on kieltänyt minua puhumasta ystävilleni (no, alussa toki purin tunteita kun asia paljastui). mies on kuitannut kaiken sanomalla, ettei enää petä minua, eikä valehtele isoista kuvioista. muuta hän ei osaa sanoa. on aika yksinäinen olo.. kaikki lähipiirissäkin varmaan luulee, että meillä on kaikki ok. ei ole, olen vain todella yksin asian kanssa. yksin, vaikka mies on vieressä. Olen nyt kolmena päivänä peräkkäin yrittänyt puhua miehen kanssa ja lopputulos on nolla. Mies vetäytyy vielä enemmän, vaikka teen parhaani puhuakseni asiallisesti ja rakentavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Mies vetäytyy vielä enemmän, vaikka teen parhaani puhuakseni asiallisesti ja rakentavasti.

Jos vielä haluat vatvoa tätä ilman psykiatrin apua niin näytä tämä ketju miehellesi, saattaa herättää ajatuksen jos toisenkin :D

Omalta mieheltä en kyllä tuollaista käytöstä hyväksyisi, en varmaan pitkään aikaan uskaltaisi häneen luottaa ja elämä menis päin helvettiä jos tuollaisesta vehtailusta kuulisin. Tärkeintä mulle parisuhteessa on luottamus siihen että se toinen ihminen on juuri sitä mitä kuvittelenkin hänen olevan ja niin kauan menee hyvin kun mikään asia ei sodi luulojani vastaan.

Ap on saletisti joku kulahtanut, pikkasen plösö ja huonosti itsestään ja ulkonäöstään huolehtiva kotiäiti. Ei mikään ihme että mies pettää ja kiinnostuu muista naisista.

Alkuperäinen kirjoittaja totuuden torvi:
Ap on saletisti joku kulahtanut, pikkasen plösö ja huonosti itsestään ja ulkonäöstään huolehtiva kotiäiti. Ei mikään ihme että mies pettää ja kiinnostuu muista naisista.

Vaikka olisikin, niin ei se asioita mihinkään muuttaisi.

Harvinaisen typerä sun kommentti!

Alkuperäinen kirjoittaja urpo&turpo:
No joskus on vaan ihan tervettä katsoa ensin peiliin ja miettiä olisiko itse antanut aihetta miehen käytökseen.

?

Kyllähän aina on täydellisempiä. Tietenkin. Mutta ihanko tosissanne ehdotatte, että syy on minun ulkonäössä? Ei pidä paikkaansa. NYT olen kyllä hieman kulahtanut, koska olen raskaana, enkä kotioloissa jaksa panostaa. Pettämisen ja muun vehtaamisen aikoihin olin todella hoikka, harrastin ja harrastan edelleen säännöllisesti liikuntaa, meikkasin jne.. Huolehdin olemuksestani PALJON enemmän kuin mies, joka kulkee aina kulahtaneissa vaatteissa ja unohtaa ajaa partansa.

Äh, miksi edes vaivaudun vastaamaan tuommoiseen provoon. Mutta joka tapauksessa: en ole ollut kulahtanut plösö, päinvastoin. En tosin mikään meikkipytty pimukaan, mutta todellakin olen huolehtinut itsestäni. Uskon, että vaikka olisin ollut miss universum, olisi mies pettänyt. Kyse on ollut miehestä, ei minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja urpo&turpo:
No joskus on vaan ihan tervettä katsoa ensin peiliin ja miettiä olisiko itse antanut aihetta miehen käytökseen.

?

Kyllähän aina on täydellisempiä. Tietenkin. Mutta ihanko tosissanne ehdotatte, että syy on minun ulkonäössä? Ei pidä paikkaansa. NYT olen kyllä hieman kulahtanut, koska olen raskaana, enkä kotioloissa jaksa panostaa. Pettämisen ja muun vehtaamisen aikoihin olin todella hoikka, harrastin ja harrastan edelleen säännöllisesti liikuntaa, meikkasin jne.. Huolehdin olemuksestani PALJON enemmän kuin mies, joka kulkee aina kulahtaneissa vaatteissa ja unohtaa ajaa partansa.

Äh, miksi edes vaivaudun vastaamaan tuommoiseen provoon. Mutta joka tapauksessa: en ole ollut kulahtanut plösö, päinvastoin. En tosin mikään meikkipytty pimukaan, mutta todellakin olen huolehtinut itsestäni. Uskon, että vaikka olisin ollut miss universum, olisi mies pettänyt. Kyse on ollut miehestä, ei minusta.

Hohhoijjaa, uskottele vaan itsellesi mitä haluat...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luottiko vaimo lähtiessään että mies ei lääpi muita naisia, tiesikö mies vaimon luottamuksesta. Jos niin hän petti kyllä selkeästi luottamuksen tietenkin,
.

Siis täh, eikö avioliitto perustukaan ihan alusta alkaen luottamukseen?
Joka kerta jos ollaan eri aikaan jossakin, pitää muistuttaa, että luotan suhun?
Mun mielestä tuo on avioliitossa ja parisuhteessa muutenkin itsestään selvä juttu, että muita ei lääpitä.

Älä AP välitä noista ivaajista. Noiden tekstien takaa löytyy vain huonoja itsetuntoja.

Todellakaan syy ei ole sinun ulkonäössäsi tms. vaan ihan miehen korvien välissä. Ja sitä paitsi, jos sinussa jokin miestä häiritsevä vika olisi, olisi paljon reilumpaa ja asiallisempaa ensin tehdä tilit selviksi sinun kanssasi laittamalla kantapäät vastakkain, kuin pettää selän takana.

Voimia sinulle! Kokemuksella voin sanoa, etten ainakaan minä voinut pettämisiä unohtaa entisessä suhteessani vaan kärsin asiasta niin paljon että panin lautaset jakoon. Sitä ennen kyllä yritin, mutta kun ei onnistu niin silloin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ja sitä paitsi, jos sinussa jokin miestä häiritsevä vika olisi, olisi paljon reilumpaa ja asiallisempaa ensin tehdä tilit selviksi sinun kanssasi laittamalla kantapäät vastakkain, kuin pettää selän takana.

Voimia sinulle! Kokemuksella voin sanoa, etten ainakaan minä voinut pettämisiä unohtaa entisessä suhteessani vaan kärsin asiasta niin paljon että panin lautaset jakoon. Sitä ennen kyllä yritin, mutta kun ei onnistu niin silloin ei.

Kiitos sinulle. TOsiaan mies kosi minua samaan aikaan, kun hänellä oli tuo sivusuhde. Enkä ollut vielä raskaana. En tiedä: miksi hän halusi vauvan ja naimisiin, jos minussa on hänestä joku perustavanlaatuinen vika?

Kauan jaksoit yrittää vanhoissa suhteissa? Tai milloin tiesit lopullisesti, ettei suhteista enää tule mitään?

Huomautus yhteen edellisistä viesteistä: mielestäni reiden hiplaus EI ole lupaus panosta/seksistä. Voi olla mielestäni vain flirttiä ja ok toimintaa, jos kukaan ei kärsi.

Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Se nyt vaan on niin, että jos vaimo haluaa, ettei mies joudu tommoseen tilanteeseen, niin paree kattoo ukon perään eikä häipyä, varsinkin kun tietää, että mies on helposti hairahtuva (kuka mies ei muka ole...).

höpsis. Kuka ihme viitsii miestä vahtia kuin pikkulasta tai tavaraa.. Onkohan sun itsetuntos ihan kohdallaan??

Niinpä! Ei mies ole tahdoton älytön olio... Tai ehkä joku naisparka haluaa niin uskoa. Että miehet on avuttomia viettiensä vietävissä ja toiset naiset ne viekkaudella ja vääryydellä vikittelee.
arvatkaas, miten miehet nauraa teille... Uskotte kaiken ja vielä vieritätte kaikki naisten syyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Joo, ihan järkisyistäkin en lähde nyt heti eropapereita lähettelemään. Mutta välillä sekin on käynyt mielessä.. Tuli ihan täysin puun takaa nuo miehen touhut. On moralisoinut aina hyvinkin kärkkäästi pettämistä ja "sellaisia naisia" (jotka siis varattuina vehtaavat muiden kanssa). En olisi uskonut, että mies ei itse noudata omia periaatteitaan.

No niinhän se monesti menee, että koetetaan viedä huomio muualle haukkumalla sitä mitä itse touhuaa...

Näin on.

Huomautus yhteen edellisistä viesteistä: mielestäni reiden hiplaus EI ole lupaus panosta/seksistä. Voi olla mielestäni vain flirttiä ja ok toimintaa, jos kukaan ei kärsi.

Silmäpeli on flirttiä, kyydin jakaminen kahdestaan flirtin jälkeen on jo lupaavaa, fyysinen flirtti naisen taholta kyydin aikana ja siihen osallistuminen on selvä tapaus?

Tässä tilanteessa herrasmies ei voi enää perua panon, varsinkaan sillä verukkeella että "oho, vaimo odottaakin kotona". Poikkeuksena yhteisymmärryksessä tehty flirtti, jossa kumpikin tietää ettei voi edetä panoon asti.. mutta tämä sopii huonosti siihen miten mies selosti tilanteen kehittymistä.

Ap:n tapauksessa mies mahdollisesti sepitti tämän tarinan hädissään, tarkoituksena osoittaa että osaa vastustaa kiusauksen. Jos tämä todellakin tapahtui, sympatiat ovat yksin kyytiin jätetyn naisen puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Silmäpeli on flirttiä, kyydin jakaminen kahdestaan flirtin jälkeen on jo lupaavaa, fyysinen flirtti naisen taholta kyydin aikana ja siihen osallistuminen on selvä tapaus?

Tässä tilanteessa herrasmies ei voi enää perua panon, varsinkaan sillä verukkeella että "oho, vaimo odottaakin kotona".

Ihan varmasti voi perua! Selität sekavia! Panon voi perua, vaikka olisi heivannut kaikki vaatteet päältään nurkkaan! Jos siinä joutuu tekemisiin outojen selitysten kanssa, niin silloin on ihan itse soppansa keittänyt, mutta toinen osapuoli ymmärtää lopulta, paitsi jos on tyhmä tai ilkeä, ja jälkimmäisistä tuskin muutenkaan on väliä.

Tässä tilanteessa herrasmies ei voi enää perua panon, varsinkaan sillä verukkeella että "oho, vaimo odottaakin kotona". Poikkeuksena yhteisymmärryksessä tehty flirtti, jossa kumpikin tietää ettei voi edetä panoon asti.. mutta tämä sopii huonosti siihen miten mies selosti tilanteen kehittymistä.

Ap:n tapauksessa mies mahdollisesti sepitti tämän tarinan hädissään, tarkoituksena osoittaa että osaa vastustaa kiusauksen. Jos tämä todellakin tapahtui, sympatiat ovat yksin kyytiin jätetyn naisen puolella.

Kyllä tuo tapahtui. Näin itsekin naisen ko. juhlissa (lähdin pois aiemmin) ja hän tuijotti miestäni ja vuoroin minua avoimesti ja omituisesti. Autossa, jossa mies ja tuo nainen matkusti, oli myös muita ihmisiä, joten sen pidemmälle ei olisi edes "voinut" mennä. Mies myös soitti ennen lähtöä juhlista, joten hän ei oikein voinut mennä muualle kuin kotiin, vaikka todnäk hän olisi halunnutkin tuon naisen kanssa samaan paikkaan..

Tuo on äärimmäisen epäkunnioittavaa omaa puolisoa kohtaan. Maistettu on oma osuus siitä, kun mies ei estele naisen lähestymisyritystä, vaikka ei aiokaan pettää tuon toisen kanssa. Minä olen kokenut sen niin, että mies nolaa minut. Mies selittää taas asiaa niin, että mitä siinä nyt on, jos juttelee ja ehkä tanssii. Eihän siinä mitään, jos kummallakaan ei ole mitään taka-ajatuksia. Sehän vain on niin, että jos nainen lähestyy miestä ja flirttaa, niin yleensä koskaan kyse ei ole vain juttuseuran kaipuusta.

Ja vielä noista ulkonäköasioista. Sitoutuminen ja kunnioitus EIVÄT voi olla riippuvaisia siitä, miltä toinen näyttää. Eiköhän se ole tuon sitoutuneen mielentila. Kyllä niitä tilaisuuksia tarjoutuu niille kaikkein kulahtaneimmillekin ja kyllä ne kaikkein kulahtaneimmatkin pettää, jos siihen on mielenkiintoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Tässä tilanteessa herrasmies ei voi enää perua panon, varsinkaan sillä verukkeella että "oho, vaimo odottaakin kotona".

Ihan varmasti voi perua! Selität sekavia! Panon voi perua, vaikka olisi heivannut kaikki vaatteet päältään nurkkaan! Jos siinä joutuu tekemisiin outojen selitysten kanssa, niin silloin on ihan itse soppansa keittänyt, mutta toinen osapuoli ymmärtää lopulta, paitsi jos on tyhmä tai ilkeä, ja jälkimmäisistä tuskin muutenkaan on väliä.

Tuota, en tarkoittanut ettei mies kykenisi kävelemään pois tilanteesta, vaan että herrasmiehen käytöstapoihin ei kuulu neidon jättämistä pulaan.

Perhettään vaaliva ja omat heikkoudet tunteva mies ei taas helpolla joudu juuri tuohon tilanteeseen, joten soppa on tosiaan itse keitetty.

Alkuperäinen kirjoittaja harmahtunut:
Minä olen kokenut sen niin, että mies nolaa minut. .

Joo, tuolta minustakin tuntui muun muassa. Nainen katseli mua arvioivasti ja mies "todisti" muutaman muunkin ihmisen läsnäollessa, että naisella on "saumoja", kun antoi naisen hinkata itseään. Sama homma, kun mies piti sivusuhdetta kaikkien ystäviensä nähden avoimesti.. samojen ystävien nähden, jotka kävivät usein yhteisessä kodissamme jne.. Toki tuo on vain yksi puoli asiasta, mutta kyllä se tuntuu myös minun oman arvon häpäisemiseltä..

Yhteistyössä