onko tässä ainoa vaihtoehto lähteä käräjöimään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohikäärme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lohikäärme

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
2 695
0
36
Kotka, Finland
Siis vuodatusta taas eksästä... kun pojat nyt on noin vuoden ollu vuoroviikoin isällä ja mulla... (juu u minä tyhmä uskoin et asiat ois muuttunu ja hän oikeesti on valmis yhteistyöhön kasvatuksessa...)

mut siis tää touhu on ihan järkyttävää! pojat on siis eskarilainen ja nuorempi 5 vuotias....

eksä ei katso millään tavalla tarpeelliseksi olla kanssani missään yhteyksissä. ei muakaan hänen kanssan henkeviä kiinnosta keskustella mut lasten tuomiset ja viemiset ois aika oleellista sopia... ja vuorotyön johdosta niitä ei voi lyödä lukkkoon tiettyä kellonaikaa! vaan aika ja paikka on sovittava aina kun saan työvuorot.

laitoin tekstarin aikoja sitten missä ehdotin juuri noita hakemisia eli mistä ja koska... en ole saanut mitään vastausta! kun ollaan nähty ei kysyttyäni kään ole vastannut mitään. saati et ois laittanu viestiä tai savumerkkejä...

eli on ylivoimaisen vaikeaa vastata kyllä sopii/ei sovi....

mitään muuta en ole hänelle soitellu tai mitään nyhteyttä pitäny kun lasten asioissa! jokainen puhelu päättyy siihen et mä jään kesken lauseen kuuntelemaan kun kuuluu vaan tuut tuut tuut... eli kohtelee mua todella ala-arvoisesti.ja nyt on siis ruvennut jättään tekstiviesteihinkin vastaamatta.

ja lisäksi nämä kaikki muut tempaukset mitä on tehnyt koko aika jotain... viime syksynä tarhan kuvaukseen poikien hiusten värjäys, ei ilmoittanut et kysely joulun ajan hoidosta on tullu ja koska se pitää palauttaa... (sain siitä tietää viimesenä palautuspäivänä ja oli tosi kuva kysyy viime tipassa työvuoroja..) ja nyt tämä että eskarilainen joutuu itse isän luona huolehtimaan lääkkeensä otosta joka ilta!!!

mulla alkaa oleen takki tyhjä ja koska mistään asiasta me ei keskustella (yhteishuollossahan molemmat vanhemmat päättää yhdessä lapsen asioista) niin miten yhteishuolto on edes mahdollinen enää?

Luulen, että on helpompi ottaa lapset asumaan kokonaan sinun luoksesi kuin ryhtyä hakemaan yksinhuoltajuutta tai yrittää muuttaa miestä. Enemmän hommia sinulle, mutta semmoistahan se äidin elämä usein on. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Luulen, että on helpompi ottaa lapset asumaan kokonaan sinun luoksesi kuin ryhtyä hakemaan yksinhuoltajuutta tai yrittää muuttaa miestä. Enemmän hommia sinulle, mutta semmoistahan se äidin elämä usein on. :hug:

jep mutta eksä ei suostu siihenkään ja asiasta on sovittu lastenvalvojan luona kirjallisesti... eli ne käräjät on se ainoa vaihtoehto saada lapset mun luokse *kokonaan*

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
jep mutta eksä ei suostu siihenkään ja asiasta on sovittu lastenvalvojan luona kirjallisesti... eli ne käräjät on se ainoa vaihtoehto saada lapset mun luokse *kokonaan*

Paitsi jos keksit jonkun vaihtoehdon joka on ex:lle vielä kurjempi. Ei nyt kiristystä, mutta pientä juonittelua. ;) En nyt osaa sanoa miten, mutta jos esim haluan teinin laittavan ruokaa, kysyn, haluaisiko hän siivota vessan vai kokata.

Paitsi jos keksit jonkun vaihtoehdon joka on ex:lle vielä kurjempi. Ei nyt kiristystä, mutta pientä juonittelua. ;) En nyt osaa sanoa miten, mutta jos esim haluan teinin laittavan ruokaa, kysyn, haluaisiko hän siivota vessan vai kokata.

niinpä mikähän se niinku ois.... mua ei kiinnostais nähä sitä äijää enää ikinä enkä haluis joutuu sen kanssa oleen enää ikinä m issään tekemisissä...

Otat yhteyttä lastenvalvojaan ja sanot että homma ei toimi kertakaikkiaan että haluat asumisjärjestelyihin muutoksen.
Mun mielestä tollanen vuoroviikkosysteemi on muutenkin ihan perseestä,paitsi jos aikuiset muuttaa itse viikon välein.

näin se taitaa olla... valitettavasti. ja samalla ku käräjöit siittä asumisesta niin käräjöi samalla se yksinhuoltajuuskin. ei tarvi sitte vuoden päästä uudestaan mennä sen takia.

ja tosi idiootti mies on. ei tajua että kostamalla sulle kostaa vaan lapsilleen. oon nähny niin paljon tämmösiä miehiä että oksettaa.....

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Otat yhteyttä lastenvalvojaan ja sanot että homma ei toimi kertakaikkiaan että haluat asumisjärjestelyihin muutoksen.
Mun mielestä tollanen vuoroviikkosysteemi on muutenkin ihan perseestä,paitsi jos aikuiset muuttaa itse viikon välein.

niinpä ja ainoa vaihtoehto muuttaa asumisjärjestelyjä on oikeus.... no mun mielestä taas jos vanhemmat väleissä ja sitoutuu noudataamaan yhteisiä periaatteita on viikko ja viikko ihan hyvä ja toimiva ratkasu ainaki joillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja missä kunnon miehet luuraa???:

näin se taitaa olla... valitettavasti. ja samalla ku käräjöit siittä asumisesta niin käräjöi samalla se yksinhuoltajuuskin. ei tarvi sitte vuoden päästä uudestaan mennä sen takia.

ja tosi idiootti mies on. ei tajua että kostamalla sulle kostaa vaan lapsilleen. oon nähny niin paljon tämmösiä miehiä että oksettaa.....

pelottaa vaan toisaalta lähtee oikeuteenki mitäs jos siellä onnki sitte joku *tasa-arvonen isäfani tuomnari* joka sitte päättäski niin et lapset asumaan isälle!

Kannattaisi ainakin kirjata ylös: pvm+hankaluus yhteishuollossa/vuoroasumisessa

Mikä lääke se muuten on, mikä lapsen täytyy itse huolehtia? Mitä mieltä hoitava lääkäri on siitä että lääkkeenotto on lapsen vastuulla ja miltä asia lapsesta tuntuu? Onko vaarallista, jos lapsi ottaa liian ison/pienen annoksen tai unohtaa koko viikon ottaa lääkkeen?

Kannattaisi ainakin kirjata ylös: pvm+hankaluus yhteishuollossa/vuoroasumisessa

Mikä lääke se muuten on, mikä lapsen täytyy itse huolehtia? Mitä mieltä hoitava lääkäri on siitä että lääkkeenotto on lapsen vastuulla ja miltä asia lapsesta tuntuu? Onko vaarallista, jos lapsi ottaa liian ison/pienen annoksen tai unohtaa koko viikon ottaa lääkkeen?

juu olen jonkun verran kirjottanut allakkaan eksän tempauksia ja puhelimessa on muistissa lähetettyjä viestejä..

Kannattaa miettiä tarkoin sitä käräjöintiä,nimittäin kun lapset asuu jo puoliksi isällään,hänellä on hyvinkin mahdollisuus saada lasten asuminen kokonaan itselleen.Isillä on tänä päivänä paljon enempi oikeuksia kuin ennen.Ei mene automaattisesti niin että äiti saa sen asumisen ja huoltajuuden.Se on isälle iso plussa oikeudessa että lapset asuu jo nyt puolet ajastaan hänellä,sinulle se taas on miinus.

Kannattaa miettiä tarkoin sitä käräjöintiä,nimittäin kun lapset asuu jo puoliksi isällään,hänellä on hyvinkin mahdollisuus saada lasten asuminen kokonaan itselleen.Isillä on tänä päivänä paljon enempi oikeuksia kuin ennen.Ei mene automaattisesti niin että äiti saa sen asumisen ja huoltajuuden.Se on isälle iso plussa oikeudessa että lapset asuu jo nyt puolet ajastaan hänellä,sinulle se taas on miinus.

niinpä se muaki pelottaa et se kääntyy just noin...

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Miten ne lasten vaihdot sitten onnistuvat?

no millon mitenkin. siis ei me nyt toisiamme oo tapettu tms...

=)

mut jos vaihto siis on vaikka niin et eksä tuo pojat kotiin niin tuo ovelle ja kun kysyn miten on mennyt (siis onko jotain erityistä pojilla ollut) vastaa vaan ylensä et ihan hyvin. sitten kysyn et mites sitten seuraava vaihto niin vastaa jotain ylimalkaista (yleensä siinä vaiheessa on jo vähintään kerroksen alempana menossa)

Ja mä tiedän miten vituttavaa se on kun toinen ei vastaa asiallisiin viesteihin mitään,meidän erosta on viis vuotta ja vaikka on lastenvalvojan luona palaveerattu mm. siitä että isä ilmottaa mulle koska lapset hakee ja palauttaa eikä lasten välityksellä niiin eipä asiat o muuttunee miksikään tän viiden vuoden aikana.Se ei ilmota mulle mitään ikinä ja vaikka soittaisin jaa kysyisin ni vastaus on usein se emmää tiä tai ilmottaa kellonajan joka ei pidä paikkansa.Kiusa se on pienikin kiusa.Se on vaan kestettävä.palautukset on miten sattuu,mitään aikoja se ei noudata,vaatteita ei palauteta,jos lapset tulee siel olles kipeeksiei hanki esim. reseptilääkkeitä vaan odottaa et lapset tulee kotiin ja lykkää reseptin mun käteen että hae.Yleensä ei kuskaa edes lääkäriin.
Tätä tää sitte on.Onneks mul o kuopus jo 9v.et vajaa kymmen vuotta niin pääsen eroon siitä mulkusta.

ja kuinkas sitten jatkossa päätetään eksän kanssa lastemme asioista esim. koulussa ainevalinnat yms mitkä kuuluu molemmille huoltajille? kun kerta mistään ei keskustella niin yksinkertaisintahan se ois et mun ei tarvis eksää vaivata noilla asioilla vaan voisin ite ne päättää...

Niin just. Tyydy siihen että laitat viestin miten vaihto sun töiden osalta onnistuu äläkä odotakaan vastausta. Pakkohan sen on toiveesi toteuttaa ettei lapset jää hunningolle. Typerää kyllä tommonen pelleily exältäs :/

Ja mä tiedän miten vituttavaa se on kun toinen ei vastaa asiallisiin viesteihin mitään,meidän erosta on viis vuotta ja vaikka on lastenvalvojan luona palaveerattu mm. siitä että isä ilmottaa mulle koska lapset hakee ja palauttaa eikä lasten välityksellä niiin eipä asiat o muuttunee miksikään tän viiden vuoden aikana.Se ei ilmota mulle mitään ikinä ja vaikka soittaisin jaa kysyisin ni vastaus on usein se emmää tiä tai ilmottaa kellonajan joka ei pidä paikkansa.Kiusa se on pienikin kiusa.Se on vaan kestettävä.palautukset on miten sattuu,mitään aikoja se ei noudata,vaatteita ei palauteta,jos lapset tulee siel olles kipeeksiei hanki esim. reseptilääkkeitä vaan odottaa et lapset tulee kotiin ja lykkää reseptin mun käteen että hae.Yleensä ei kuskaa edes lääkäriin.
Tätä tää sitte on.Onneks mul o kuopus jo 9v.et vajaa kymmen vuotta niin pääsen eroon siitä mulkusta.

juu no meillä sentään vie lääkärille jos tarvii mut se on sitte toinen asia vaivautuuko mulle ilmottamaan et toinen tai molemmat on kipeitä eikä voi viiä tarhaan kun mulla ois töitä.... eli siis kiusaamiseen ja toisen elämän hankaloittamiseen on tuhannet keinot... mulla on vielä melkein 13 vuoden kakku kestettävänä tota....

eipä ne tuomarit helposti päätöstä muuta. Yhteishuoltajuus se on yleensä, ellei jotain käsittämätöntä oo tapahtunut. Toisealta mol.on oikeus olla omien lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Niin just. Tyydy siihen että laitat viestin miten vaihto sun töiden osalta onnistuu äläkä odotakaan vastausta. Pakkohan sen on toiveesi toteuttaa ettei lapset jää hunningolle. Typerää kyllä tommonen pelleily exältäs :/

no niin kai se sitten on vaan tehtävä... mä nyt sitten siis kokeilen sitä et ilmotan koska tuo pojat ja mihin ja koska seuraavan kerran hakee ja mistä! sen on sitten vain sovittava sille.... mut se mua oikeesti mietityttää et miten noi koulujutut eli esim. kielivalinnat? yms... ja muutenki mun ielestä on tosi syvältä et eksä olettaa et eskarilainen ottaa lääkkeensä (yö kastelu) ite eikä huolehdi siitä et poika ottaa lääkkeen! kyseessä ei siis oo kuitenkaan elintärkeä lääke mut kuitenki hoidon kannalta on tärkeetä et se otetaan säännöllisesti! eikä vastuu otosta voi olla lapsella.

Kaverilla oli myös vähän vastaava tilanne, isän työvuoroja sai aina olla kyselemässä ja ei vastattu puhelimeen ja informaatio päiväkoti/kouluasioista tai oikeastaan yhtään mistään ei sujunut.
Sysäsi sitten eksänsä mukaan itse tekemänsä huoltamuussopimuslapun, mikä meni jotakuinkin näin:

YHTEISHUOLTAJUUSSOPIMUS

Sopijapuolet: Maija Meikäläinen (XXXXXX-4545) ja Matti Meikäläinen (YYYYYY-8989)

Yhteishuoltajuus koskee yhteisiä lapsiamme _________________.

Vaihtoehdot yhteishuoltajuudelle:

Vaihtoehto 1:

Isän vuorotyön takia lapset ovat kummallakin vanhemmalla isän vuorojen mukaisesti, eli isän töiden salliessa ja vapaiden sekä lomien aikana lapset ovat hänellä ja muun ajan äidillä.

Poikkeuksista edelliseen on sovittava vähintään viikkoa ennen poikkeavaa ajankohtaa.

Vaihtoehto 2:

Lapset ovat vuoroviikoin isällä ja äidillä, riippumatta isän vuoroista. Tällöin isä on velvollinen huolehtimaan lasten hoidosta työvuorojensa aikana. Myös hoidoista aiheutuvat kustannukset on isän maksettava.

Kumpikaan ei ole elatusmaksuvelvollinen toiselle osapuolelle, vaan lasten kulut jaetaan puoliksi ja isommat ostot tehdään yhdessä.

Mikäli kummassakaan yllämainitussa vaihtoehdossa ei päässä sopimukseen tulee

äiti hakemaan yksinhuoltajuutta lapsiin siten, että isällä on kuitenkin tapaamisoikeus

joka toinen viikonloppu.

Tällöin isä on velvollinen suorittamaan kohtuullista elatusmaksua molemmista lapsista ja osallistumaan isompiin ostoksiin lasten hyväksi.

Sopimuksen hyväksyntä:

Minä __________ olen yhteishuoltajuusvaihtoehdon nro 1 kannalla ja sitoudun sitä noudattamaan mikäli isäkin sitoutuu. Jos isä ei tätä vaihtoehtoa hyväksy, olen yksinhuoltajuuden kannalla.

Missä, pvm

Allekirjoitus

Minä (isän nimi) sitoudun toimimaan vaihtoehdon ____ mukaisesti tai suostun äidin

yksinhuoltajuuteen.

Taisipa vielä toimia ihan hyvin tuo kun ei muuten viesti mennyt perille :)

Yhteistyössä