Onko tässä muka liikaa päivälle ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Petra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkään en luottaisi mututuntumaan. Siis varsinkaan silloin, jos ruokavalion pitäisi mutun mukaan olla kohdillaan, mutta laihtumista ei taoahtdu. Laske ne kalorit tarkasti, jotte tiedät paljonko kaloreita OIKEASTI safkasta saat.

Mitä se vapaammin käytännössä tarkoittaa?

Kerran viikossa vapaammin mässyämälläkin kun voi (jopa melko helposti) syödä ne viikon aikana kertyneet miinuskalorit täyteen.

Aamupala ja välipala, iltapala on helppo laskee, muistan niistä kcl määrät.

Sillon syön jonkun karkkipussin.

[QUOTE="Petra";25513615] Koitan aamupalaa pienentää josko se auttaisi putoon, mutta ehkä ei.[/QUOTE]

Älä pienennä aamupalaa, vaan päinvastoin. Enemmän aamupäiväpainotteiseksi syömisiä. Ehdottaisin tuota samaa mitä Apari aikaisemmin ehdotti.

[QUOTE="Petra";25513658]Aamupala ja välipala, iltapala on helppo laskee, muistan niistä kcl määrät.

Sillon syön jonkun karkkipussin.[/QUOTE]

Mitä niiden kalorit sitten on yhteensä?

Mulla on kotona 2 erilaista karkkia...toisessa 330 kaloria/100g ja toisessa 560 kaloria/ 100g.

Karkkipusseja on toki montaa eri kokoa, mutta eikö ne yleensä ole 200-300g. Eli pahimmassa tapauksessa syöt lähes 1700 kaloria pelkästään karkin muodossa yhden päivän aikana, eli voisiko siinä olla se syy?

Fakta kun nyt on se, että mikäli olet terve ja kulutat enemmän kuin syöt, niin laihdut. Piste.

Eli joko olet sairas, tai sitten syömisissä on vikaa. Piste.

Mulla on kotona 2 erilaista karkkia...toisessa 330 kaloria/100g ja toisessa 560 kaloria/ 100g.

Karkkipusseja on toki montaa eri kokoa, mutta eikö ne yleensä ole 200-300g. Eli pahimmassa tapauksessa syöt lähes 1700 kaloria pelkästään karkin muodossa yhden päivän aikana, eli voisiko siinä olla se syy?

Fakta kun nyt on se, että mikäli olet terve ja kulutat enemmän kuin syöt, niin laihdut. Piste.

Selvä :D

Ei mässäyspäivä tarkoitakaan että saa syödä mitä vaan ja miten paljon. Vaan syödä joku oma lempiruoka, vaikka se ei olisi vähäkalorinen. Ja lisäksi joku herkku esim. jäätelö tai suklaapatukka.

Omena 70 kcl, maitorahka 250 kcl, mehukeitto 40 kcl, ruisleipä 70 kcl, kinkku 20 kcl. Ja on pienempiäkin karkkipusseja kun 200-300 g, en nii isoo syö.

Minun mielipiteeni: ET OLE SÄÄSTÖLIEKILLÄ, SYÖT LIIAN PALJON
Tossa on aika paljon sokeria että rasvaa. Siksi et laihdu. Olen itsekin laskenut kaloreita ja liikkunut; paino ei vaan pudonnut. Syy oli sokereissa. Suosittelen katsomaan sokerien ja rasvan kokonaismäärää, esim kalorilaskuri on hyvä. Vähennä rasvaa ja sokeria.
Tuo on mun mielestä terveellinen ruokavalio, se tuskin lihottaa, mutta ei se laihdutakkaan. Ainakaan minua ei laihduttaisi, itsellänikin hidas aineenvaihdunta.

Eihän tuossa sokeria ole juurikaan ollenkaan. En usko millään et syön liian vähän. Niinkun kirjotin tuolla niin olen laihtunut tuolla ruokavaliolla 15 kg, mutta nyt jumii kun olen aloittanut työt ja liikun.

[QUOTE="Petra";25513735]Omena 70 kcl, maitorahka 250 kcl, mehukeitto 40 kcl, ruisleipä 70 kcl, kinkku 20 kcl. Ja on pienempiäkin karkkipusseja kun 200-300 g, en nii isoo syö.[/QUOTE]

Kerro mulle, paljonko sun mielestäsi syöt kaloreita aamulla, välipalalla ja illalla keskimääräisesti?

Mun mielestä sun ruokavalio ei ole laihdutusruokavalio vaan ihan normaali, tosin terveellinen ruokavalio. Lisäks syöt karkkia aika paljon. Mun makuun sokeria (mehukeittoa, hedelmää ym) on paljon. Itse laihduin kun karsin sokerit ruokavaliosta. Ja voisit merkkailla ylös mitä syöt niin saat ne oikeat kcal- määrät eikä veikkailuja.

Siis kerran vk herkutella karkilla on paljon?? En joka vk karkkia syö, voin tehä vaikka tortilloja karkkien sijaan. Mehukeitto on vähäkalorista. Näyttää se Jutta Gustafberg vai mikä onkaan mehukeittoo käyttävän et :D

Järkyttäviä kommentteja.. Siis paljon sokeria: yksi omena ja ilmeisesti light-mehukeitto + yksi pieni pussi karkkia viikossa? Ei oo paljoa nähnytkään. Vähän suhteellisuutta peliin ihmiset!

Minusta tuossa on aika vähän ruokaa. Ootko milloin aloittanut liikuntaharrastuksen? Auttaisko jos vähän lisäis liikuntaa ja seurais laihtumista mieluummmin mittanauhalla kuin vaa'alla :)

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25517159:
Järkyttäviä kommentteja.. Siis paljon sokeria: yksi omena ja ilmeisesti light-mehukeitto + yksi pieni pussi karkkia viikossa? Ei oo paljoa nähnytkään. Vähän suhteellisuutta peliin ihmiset!

Minusta tuossa on aika vähän ruokaa. Ootko milloin aloittanut liikuntaharrastuksen? Auttaisko jos vähän lisäis liikuntaa ja seurais laihtumista mieluummmin mittanauhalla kuin vaa'alla :)

Joo light mehukeittoo ja pieni loraus rahkan päälle, et menee se maku. Ja pieni pussi karkkia viikossa, ei ole mustakaan paljoa. Oisinko liikkunut 1,5 kk. Mulle toi liikunta määrä on ihan sopiva kun työ mitä teen liikun paljon niin sitten se kostautuu seuraavana aamuna, nukun 12 ja lähen heti töihin melkein niin ei tuu liikuttua. Tuo 3 krt vk on mulle sopiva, jumpat joka toinen päivä kotona ohjeilla.

Yhteistyössä