Onko teidän helppo mennä perhe kerhoihin..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannulii

Aktiivinen jäsen
26.08.2007
5 666
1
36
vaikka ette tunne sieltä ketään ja siellä tuntuu aina olevan omat sisä piirit jo valmiiksi..

mä kun teen silloin tällöin töitä niin säännöllisesti en niihin pääse ja sitten kun välillä tekis mieli mennä niin en jotenkin viitsi, kun on niin ulko puolinen olo..

ja tyttöäkin ujostuttaa ja se roikkuu koko ajan puntissa, vaikka tavalisesti niin kova riehumaan..
 
Oli tarkoitus mennä heti syksyn ekalla kerralla kerhoilemaan, että olisi helpompi päästä mukaan. No unohdin lahjakkaasti. Ja on kyllä korkeampi kynnys mennä. Kertaakaan en siis ole vielä käynyt, edelleen on vakaa aikomus. Tuo ulkopuolisuuden tunne mietityttää, mutta ehkä noiden pikkuisten avulla silti tutustuu helpommin.
 
kävin siellä ja aluksi olin niin ulkopuolinen olo.. tervehdittiin kyllä, mutta kukaan ei mulle puhunut.. vaikka puhin niin vastattiin vaan lyhyesti, olin jo lähteä pois..

sitten tule sentään lisää väkeä, jotka eivät oleet "niin sisäpiiriä" ja sain vähän juttuseuraa..

huono maku jäi kumminkin, saa nähdä koska viitsii taas menna uudestaan
 
Mä oon käynyt nyt 2 kertaa. Kaikki muut tuntee toisensa ties miten pitkältä ajalta ja niillä on omia juttuja jne. Kyllä ne mulle silti kohteliaisuudesta puhuu, mutta enhän mä niitten "sisäpiirijutuista" mitään ymmärrä. Käyn silti aina välillä, että toi poika sais leikkiseuraa ja vaihtelua kotielämään ja leluihin. Poika viihtyy alkuitkujen jälkeen ihan hyvin, lapsilla ei ole sisäpiiriä. Kyllä mä kestän sen 1,5h vaikkei mulla niin tuttuja ja juttuseuraa oliskaan.
 
Mua ei oikeesti sais sinne kirveelläkään...ne on kaikki siellä niitä superäitejä,että mä en vaan kestäs siellä :/ niinpä me kökötetään kotona!!Ja mut varmaan kivitettäs ulos sieltä... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Oli tarkoitus mennä heti syksyn ekalla kerralla kerhoilemaan, että olisi helpompi päästä mukaan. No unohdin lahjakkaasti. Ja on kyllä korkeampi kynnys mennä. Kertaakaan en siis ole vielä käynyt, edelleen on vakaa aikomus. Tuo ulkopuolisuuden tunne mietityttää, mutta ehkä noiden pikkuisten avulla silti tutustuu helpommin.

Mulla TÄYSIN sama tilanne. Unohdin ihan tyystin ekakerran ja nyt aina aijon mennä, mut näköjään liian iso kynnys ylitettäväksi ku en sit saanu tänäänkää lähdettyä!
 
Me mentiin aloituskerralla nyt syksyllä sinne katsomaan,ja kaikki muut olivat jo tuttuja ennestään. Me pojan kans kökötettiin se hetki takapenkissä ja sitten kahville ja lapset pääsi leikkimään. Seuraavalla kerralla olis ollu meno yhden perheen luo,ei sit menty ku ei tunnettu heitä :ashamed: ja eilen olin töissä,niin ei päästy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Oli tarkoitus mennä heti syksyn ekalla kerralla kerhoilemaan, että olisi helpompi päästä mukaan. No unohdin lahjakkaasti. Ja on kyllä korkeampi kynnys mennä. Kertaakaan en siis ole vielä käynyt, edelleen on vakaa aikomus. Tuo ulkopuolisuuden tunne mietityttää, mutta ehkä noiden pikkuisten avulla silti tutustuu helpommin.

Oletko muuten mistäpäin?
 
ELI KOITETAAN ME KAIKKI MUISTAA ITE ETTÄ ENS KERRALLA KUN SINNE KERHOON TAI LEIKKARILLE TAI PIHAAN ILMESTYY JOKU UUS ÄITI JOKA ON IHAN PIHALLA KAIKESTA NIIN OTETAAN SE JUTTUIHIN MUKAAN JNE.
AIKA PALJON ON YKSINÄISIÄ ÄITEJÄ JOTKA EI OSAA OTTAA HELPOSTI KONTAKTIA JA JOISTA TUNTUU ET KAIKIL MUIL ON JO OMAT PIIRIT. NÄIN EI TOSIAANKAAN OLE.TERVEISIN YKS SELLANEN ÄITI JOLLA CAPS LOCKKI JÄI PÄÄLLE NÄKÖJÄÄ =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja VINKVINK:
ELI KOITETAAN ME KAIKKI MUISTAA ITE ETTÄ ENS KERRALLA KUN SINNE KERHOON TAI LEIKKARILLE TAI PIHAAN ILMESTYY JOKU UUS ÄITI JOKA ON IHAN PIHALLA KAIKESTA NIIN OTETAAN SE JUTTUIHIN MUKAAN JNE.
AIKA PALJON ON YKSINÄISIÄ ÄITEJÄ JOTKA EI OSAA OTTAA HELPOSTI KONTAKTIA JA JOISTA TUNTUU ET KAIKIL MUIL ON JO OMAT PIIRIT. NÄIN EI TOSIAANKAAN OLE.TERVEISIN YKS SELLANEN ÄITI JOLLA CAPS LOCKKI JÄI PÄÄLLE NÄKÖJÄÄ =)

Tossa ideaa! Kumpa meidän kerhon äidit lukis tän niin olis helppo mennä mullaki sinne ens viikolla!
 
mä menin vaan ja otin joskus lukemista jne..poika saa leikkiä muiden kaa ja itse ns aikuisseuraa..vaikka en tuntenutkaan kaikkia niin kuuntelin silti keskusteluja ja sanoin omaa kommenttiani.. eihän sitä pääse tutustumaankaan jos ei osallistu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja VINKVINK:
ELI KOITETAAN ME KAIKKI MUISTAA ITE ETTÄ ENS KERRALLA KUN SINNE KERHOON TAI LEIKKARILLE TAI PIHAAN ILMESTYY JOKU UUS ÄITI JOKA ON IHAN PIHALLA KAIKESTA NIIN OTETAAN SE JUTTUIHIN MUKAAN JNE.
AIKA PALJON ON YKSINÄISIÄ ÄITEJÄ JOTKA EI OSAA OTTAA HELPOSTI KONTAKTIA JA JOISTA TUNTUU ET KAIKIL MUIL ON JO OMAT PIIRIT. NÄIN EI TOSIAANKAAN OLE.TERVEISIN YKS SELLANEN ÄITI JOLLA CAPS LOCKKI JÄI PÄÄLLE NÄKÖJÄÄ =)

Niimpä, ei uskalla tehä alotetta eikä muutkaan sitten mitään sano/ole huomaavinaan :ashamed:
 
Mä olin esikoisen ollessa pieni pari kertaa avoimessa päiväkodissa. Siellä tuntui jo valmiiksi olevan äitiryhmät, jotka kokoontuivat takasohvalle rupattelemaan ja joukkoon oli tosi vaikeaa päästä , vaikka kuinka yritti. Oli todella ulkopuolinen olo. Siinä sitten juttelin ohjaajan kanssa ja leikin pojan kanssa lattialla. Eipä tullut enää sen jälkeen mentyä.

Esikoinen käy nyt.4krt viikossa kerhossa ja kerholaisten äiteihin on ollut helppo ja mukava tutustua, vaikka ollaan vaan muutama sana vaihdettu, kun ollaan lapsia viety ja haettu kerhosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä menin vaan ja otin joskus lukemista jne..poika saa leikkiä muiden kaa ja itse ns aikuisseuraa..vaikka en tuntenutkaan kaikkia niin kuuntelin silti keskusteluja ja sanoin omaa kommenttiani.. eihän sitä pääse tutustumaankaan jos ei osallistu..

Kuunnella mäkin osaan ja jutella jos joku aloittaa. Mutta kun toisensa tuntevat puhuvat asioista joista ei itellä hajuakaan niin ulkopuolelle siinä jää.
Eilen kävin eka kerran uudessa paikassa ja jäi kyl tosi kalsea fiilis.
 
Mukaan vaan ja vähitellen sitä niihin ihmisiin tutustuu! MÄ oon ite ulkomailla ja en todellakaan ees ymmärrä niitten mutsien kaikkia juttuja, mut lapsi saa leikkiä muiden lasten kanssa ja tulee vähän muuta ohjelmaa meidän päivään. Enpä minäkään hirveesti rupee niille kummempia juttelemaan, mutta kun kaupungilla vastaan tullaan niin tervehditään. Se on musta mukavaa, kun muuten ei ole tutun tuttua lähimaillakaan! Uskon, että jouluun mennessä rupattelen ihan samalla lailla siellä muiden kanssa. Tai oon rupattelematta jos siltä tuntuu!
 
Ei ole helppo, just tuon takia kun kaikki tuntee toisensa ennestään ja ite on huono tutustumaan uusiin ihmisiin.
Joskus tuli käytyä silloin kun esikoinen oli pieni, nyt en oo muutamaan vuoteen käyny enkä kyllä aio mennäkään.
 
Tyhmänä kyselen, että minkäikäisen lapsen kanssa olette lähteneet perhekerhoon - siis kun teillä on vain yksi lapsi ollut? Täälläkin sellainen kerho ois, ja mulla on ainakin iso kynnys mennä sinne. Tää on tämmöinen pikkuinen kyläpahanen ja ennakkoasenteita taitaa riittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmänä kyselen, että minkäikäisen lapsen kanssa olette lähteneet perhekerhoon - siis kun teillä on vain yksi lapsi ollut? Täälläkin sellainen kerho ois, ja mulla on ainakin iso kynnys mennä sinne. Tää on tämmöinen pikkuinen kyläpahanen ja ennakkoasenteita taitaa riittää...

Minä viihdyin ensimmäisen vuoden kotona mainiosti ilman kerhojakin, mutta vuoden ikäisen kanssa aloin käydä perhekahvilassa ja muskarissa. Neljä vuotta siellä onkin jo sitten luuhattu :)

Ensimmäinen kerta oli vaikea, menin kyllä syksyn ensimmäiselle kerralle joten oli muitakin uusia. Kyllä meidän perhekahvilaamme tulee melkein joka kerta joku uusi, toiset jäävät vakikävijöiksi ja toiset käyvät vain sen kerran. Uudet yritetään aina ottaa juttuun mukaan.
 

Yhteistyössä