Onko teidän helppo mennä perhe kerhoihin..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmänä kyselen, että minkäikäisen lapsen kanssa olette lähteneet perhekerhoon - siis kun teillä on vain yksi lapsi ollut? Täälläkin sellainen kerho ois, ja mulla on ainakin iso kynnys mennä sinne. Tää on tämmöinen pikkuinen kyläpahanen ja ennakkoasenteita taitaa riittää...

Esikoisen kanssa mentiin avoimeen päiväkotiin, kun tyttö oli n. 7kk. Nyt ollaan käyty perhekahvilassa 4v:n ja 5kk:n kanssa lähinnä siks, että esikoinen saa leikkiä siellä ja mä "pääsen pois kotoa". Kuopus ei vielä sen päälle paljon ymmärrä ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmänä kyselen, että minkäikäisen lapsen kanssa olette lähteneet perhekerhoon - siis kun teillä on vain yksi lapsi ollut? Täälläkin sellainen kerho ois, ja mulla on ainakin iso kynnys mennä sinne. Tää on tämmöinen pikkuinen kyläpahanen ja ennakkoasenteita taitaa riittää...

Poika oli vajaat 3kk kun eka kerran mentiin. Me mentiin toimintakeskukseen tässä jokuaika sitten ihan uusina. Leikittiin pihalla ja äiti toisensa perään lähti pois eikä kukaan huomannut meitä. Loppuniitti tuli kun joku äiti tyttönsä kanssa (suunnilleen samanikänen miun pojan kanssa) oli siinä ja tuumasi että täällä ei oo ketään, lähetään mekin....emme siis ole ketään ja tekipä kauheesti mieli edes yrittää ottaa kontaktia. Tiedä sitten mikä mättää ettei saa tutustuttua kehenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Oli tarkoitus mennä heti syksyn ekalla kerralla kerhoilemaan, että olisi helpompi päästä mukaan. No unohdin lahjakkaasti. Ja on kyllä korkeampi kynnys mennä. Kertaakaan en siis ole vielä käynyt, edelleen on vakaa aikomus. Tuo ulkopuolisuuden tunne mietityttää, mutta ehkä noiden pikkuisten avulla silti tutustuu helpommin.

Mulla TÄYSIN sama tilanne. Unohdin ihan tyystin ekakerran ja nyt aina aijon mennä, mut näköjään liian iso kynnys ylitettäväksi ku en sit saanu tänäänkää lähdettyä!

Täällä kans sama tilanne. Asiaa ei auta se, että poitsu monesti valvoo myöhään ja herää aikaisin ja ottaa sitten aamupäikkärit just perhekerhojen aikaan. Ite oon sitten niin väsy, etten edes jaksa mennä.

Miksei niitä ei oo iltapäivällä?
 
Älkää nyt yhden kerran perusteella sitten jättäkö menemättä, vaan antakaa mahdolisuus sille kerholle ja niille äiteille. Ainahan ne alut on vaikeita niin uudessa työssä, koulussa tai harrastuksessa, ennenkuin tulee tutuiksi keskenään. Ja ajatelkaa sitten taas sitä lasta. Eli vaikka itselle ei se sitä kaikista mieluisinta tekemistä olisikaan, niin pääsee se lapsi ainakin leikkimään muiden kanssa. Avoimin mielin siis!
 
No ei ollut helppo mennä, mä jännitän aina kaikkee niin paljon :snotty: piti aloittaa jo viime keväänä, mutta nyt sitten sain aikaseks. Ja onneks mentiin, poika tykkäs niin paljon...alkuun ujosteli, mutta äkkiä sekin meni ohi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Täällä kans sama tilanne. Asiaa ei auta se, että poitsu monesti valvoo myöhään ja herää aikaisin ja ottaa sitten aamupäikkärit just perhekerhojen aikaan. Ite oon sitten niin väsy, etten edes jaksa mennä.

Miksei niitä ei oo iltapäivällä?

Se on niin hankalaa suunnitella ajankohtaa kaikille sopivaksi. Toisille kello kymmenenkin aloitusajankohtana on jo liian myöhään, jos lapset heräävät kuudelta. Ja vauvan kanssa iltapäivä olisi usein mukavampi, minäkin nukuin esikoisen kanssa usein 10-11 asti, eihän siinä enää minnekään ehtinyt. Isompien lasten kanssa taas aamu on parempi, koska päiväuniaikaan on parempi olla kotosalla.

Kannattaa ehdottaa vaikkapa MLL:n paikallisyhdistykselle vauvakahvilaa iltapäivälle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Täällä kans sama tilanne. Asiaa ei auta se, että poitsu monesti valvoo myöhään ja herää aikaisin ja ottaa sitten aamupäikkärit just perhekerhojen aikaan. Ite oon sitten niin väsy, etten edes jaksa mennä.

Miksei niitä ei oo iltapäivällä?

Se on niin hankalaa suunnitella ajankohtaa kaikille sopivaksi. Toisille kello kymmenenkin aloitusajankohtana on jo liian myöhään, jos lapset heräävät kuudelta. Ja vauvan kanssa iltapäivä olisi usein mukavampi, minäkin nukuin esikoisen kanssa usein 10-11 asti, eihän siinä enää minnekään ehtinyt. Isompien lasten kanssa taas aamu on parempi, koska päiväuniaikaan on parempi olla kotosalla.

Kannattaa ehdottaa vaikkapa MLL:n paikallisyhdistykselle vauvakahvilaa iltapäivälle!

Joo, kerhossa sitten nukkuu vauvoja ulkona ja syleissä. Omanikin otti unia sylissä kun kerhoaika on vähän hankala.
 
Voi että, nuo eivät ole yhtään minun paikkoja. En mene "siviilissä", vaikka olen ollut ohjaamassakin perhekerhoa joskus. Minä koen ne vaan jotenkin teennäisinä tilanteina. Mitäs niistä suutarin lasten kengistä sanottiinkaan..
 
mä oon nyt pojan kanssa käynyt pari kertaa avoimessa pk:ssa eikä siellä ainakaan mitään kuppikuntaa ole.aika moni itse asiassa tulee yksin lapsensa kanssa ja siellä tutustuu kun menee avoimin mielin sekaan vaan =) toinen asia sitten jos ehtii puhua kun poju vetää kädestä joka suuntaan....
 
Suosittelen myös menemään, vaikka ihan vaan lasten takia. Itsekään en niin kovin nauti noissa kerhoissa käymisistä, mutta kun tyttö tykkää, se riittää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi äiti:
Suosittelen myös menemään, vaikka ihan vaan lasten takia. Itsekään en niin kovin nauti noissa kerhoissa käymisistä, mutta kun tyttö tykkää, se riittää =)

Mun mielestä kans kannattaa ihan lapsen takia mennä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Täällä kans sama tilanne. Asiaa ei auta se, että poitsu monesti valvoo myöhään ja herää aikaisin ja ottaa sitten aamupäikkärit just perhekerhojen aikaan. Ite oon sitten niin väsy, etten edes jaksa mennä.

Miksei niitä ei oo iltapäivällä?

Se on niin hankalaa suunnitella ajankohtaa kaikille sopivaksi. Toisille kello kymmenenkin aloitusajankohtana on jo liian myöhään, jos lapset heräävät kuudelta. Ja vauvan kanssa iltapäivä olisi usein mukavampi, minäkin nukuin esikoisen kanssa usein 10-11 asti, eihän siinä enää minnekään ehtinyt. Isompien lasten kanssa taas aamu on parempi, koska päiväuniaikaan on parempi olla kotosalla.

Kannattaa ehdottaa vaikkapa MLL:n paikallisyhdistykselle vauvakahvilaa iltapäivälle!

Näinhän se on.
 
Helppo mennä mut en mene. Ai miks ? Mua suoraansanotusti ärsyttää ne juorukerhot ihan oikeesti. Parasta koko jutussa et yheski kerhos räpätettiin meikän juttuja vaik en siel edes oo käyny. Kaik siel tuntee miut mut mä en niit. Yhteen väliin oli et 2 siel käviää soitti kilpaa mulle kyseisinä päivinä ja kerto päivän puheenaiheet :) vitsi et mul oli hauskaa ja lisäsin vähä pökköä pesää :) Saatiin ukon kans oikein kunnon naurut kun nää kaks selvittäjää selvitti huuhaa juttuja :) Nyt tilanne rauhottunu hieman :)
 
Kannattaa mennä rohkeesti vaan mukaan. Ei sielä mitään superäitejä käy vaan ihan samanlaisia ja erilaisia äitejä :D Ne jotka tuntuu sisäpiiriltä on käyny siellä ehkä jo monta vuotta useamman lapsen kanssa ni on siks kuin "kotonaan" siellä. Siitä se lähtee kun vaan menee mukaan. Toki ihan hirveesti tekee se millasetet vetäjät on, ne on huomioivia ni ne alkaa haastelemaan ja vähän esittelemään toimintaa ja porukkaa kun huomaavat uusia :D Perhekerhoissa on ihan kivaa :D
 
Ihan tutulta kuulostaa tuo jännitys uusiin kerhoihin. MInäkin aikani mietin vuosi sitten, että uskalletaanko vauvan kanssa lähteä. Hyvä kun mentiin, sillä masennus se olis mulle iskenyt kun asun kaukana ystävistäni/sukulaisistani. Äitipiirit löytyi sieltä joo ja niihin ei tod. otettu ulkopuolisia (taisivat vaan arvostella omissa tapaamisissaan meitä muita), mutta en välitä sellaisesta ja juttukavereita löytyi. Eli saatinhan uusia tuttuja. Itselle se on henkireikä ja vilkas tyttöni rakastaa temmeltää uusien leikkikalujen keskellä ja lapsien seassa. Ja mitä SUPERÄITIYTEEN tulee niin minulla on itsellä vieläkin sellainen olo, että neljän rauhallisen lapsen äidit katselee sivusilmällä omaa känkkäränkkääni, joka saa raivarit pukemisesta, riisumisesta, leikkikalujen poiskeräämisestä yms. Mahtavatko ajatella, että olen huono äiti tai en osaa hoitaa lastani. En ole superäiti ja lapseni on luonteeltaan erittäin temperamenttinen. Jos joku on niin tyhmä, että kuvittelee kaikkien lapsien olevan samanlaisia niin luulkoon. MInä pyrin tekemään parhaani tässä maailman tärkeimmässä tehtävässä. Ja kerhoissa käynti on mukava lisä elämäämme, vaikka siellä aina saadaankin useammat raivarit!
 
Mä olen myös töissä seurakunnan perhe/avoimissa kerhoissa, mutta kyllä mun on aika helppo mennä "asiakkaanakin" sinne. Nyt ollaan just käyty useammassa uudessa kerhossa, kun muutettiin.
Yritän työntekijänä huomioida uudet perheet.
:)
 
Eilen kävin ekaa kertaa vauvakahvilassa (joka pidettiin ekaa kertaa) ja huomenna aattelin usklatautua seurakunnan perhekerhoon. Mun kokemuksen mukaan uudet otetaan ihan hyvin vastaan. :) Ja olen valmis ottamaan sen riskin, kun sekä minä että poika 9kk kaipaamme virikkeitä...
 

Yhteistyössä