onko teidän mielestä oikein jos parisuhteessa aina naisen pitäisi tukea miestä,mut miehen ei?k18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neptune
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neptune

Vieras
itse kyllästyin siihen että jos minulla oli ensin pahaolla, ja puhuin miehelle, vaikkapa siitä kun hän torjui mut seksuaalisesti. Mies ahdistui asiasta ja minun täytyi työntää omat tunteet syrjään ja alkaa rauhoittelee miestä. näin jatku ivuodesta toiseen.. kunnes kyllästyin siihen kuinka yksin koin olevani(mies oli fyysisesti paikalla mutta koskaan en saanut tukea häneltä)

kaiken lisäksi miehellä oli tapana aina lähtee mitään selittämättä ovesta lätkimään ja tulla takas niinku mitään ei olis tapahtunut, minä en kestä sitä että mut jätetään aina yksin vaikka tarvitsisin sen että mies jää puhumaan asioista.

vuosia homma meni tolla kaavalla ja minä aina sain olla se joka tasottaa tilanteen. Yks kaunis päiväs sit kerroin miehelle tunteistani ja siitä että olen vihainen hänelle,mies ahdistu ja alko pukee kenkiä. totesin miehelle että jos lähdet ovesta et tule takasin(olin niin täynnä sitä että aina sai jäädä yksin vaikka olis ollut kuinka pahaolla).

mies lähti ja sano että tulee takas johon vastasin että et tule jos lähdet ovesta. mies lähti, olis tullu tunnin päästä takas mut mä olin laittanut varmuus ketjun oveen.
käskin miehen mennä takas sinne missä olikin etten jaksa enään katsella lapsellista loukkaavaa käytöstä. mies änkytti että mähän sanoin tulevan takas. johon totesin että niin ja mä sanoin että jos lähdet et tule takas,itse päätit lähteä.

tuosta on kulunut n 3vuotta ja mies kantaa vieläkin asiasta kaunaa, ymärrän että toimin itsekkin typerästi, mutta kauanko mun olis pitänyt jaksaa katsoa sitä että aikuinen mies lähtee aina lätkii ku pitäs puhuu jostain vakavasti?

sit jossain vaiheessa mies harkitsi eroa kun koki ettei musta ollut enään tukemaan häntä, totesin siihen että niinpä ja sä et ole koskaan tukenut mua,luuletko että homma toimii jos naisen on vuodesta toiseen oltava sun tukena mutta mitään ei saa koskaan takasin? luuletko että voit vain ottaa mutta et koskaan antaa. tähän mies ei sanonu mitään.

mitä mieltä olette itse? minusta parisuhteen kuuluu olla tasapuolista, joskus voi toki olla vaikka sairauden takia että toinen tarttee tukea enempi,mutta eihän se voi olal niin että toinen aina vain antaa muttei saa koskaan?

sit mies puolusti tätä toimintaansa sillä että on tehnyt näin jo lapsena, johon totesin että ehkä olet,mut nyt sä olet ollut monta vuotta aikuinen ja sulla on vastuu siitä että pidät omalta osaltasi huolta parisuhteestasi,et voi toimia kuten lapsi.

jos mä toimisin niinku lapsena heittäytyisin lattialle vetämään itku potku raivarit haukkuisin tyhmäksi ja lähtisin ovet paukkuen jätskiä ostaa ja mököttäisin loppupäivän. Mutten ole enään lapsi.. aikuisella täytyy olla mutiakin keinoja,jos ei ole niitä opetellaan. minusta 28vuotias ei voi toimia kuin 8vuotias

lähdepä joskus ennen miestä. Pistä ulkovaatteet päälle ja laukase viimenen sana siitä oven raosta. Anna maistaa omaa läkettään tässä ja ehkä muussakin asiassa. Erota tuon takia ei kannata, opetuksen jälkeen vois alkaa keskustelu. Mä olen joskus ollut viis päivää puhumatta niin johan alkoi mies kyselemään missä vika, mutta olin päättänyt etten sano mitään jos ei tee aloitetta, olen hiljaa vaikka maailman tappiin asti. Tästä noin puoli vuotta ja asiat on taas paremmin. Miehen puolelta pitää tulla halu setviä asiaa, ei auta jos sä rutkutat siitä vuosikausia. Kuulsotaa kuitenkin siltä että on mahdollisuus muutokseen jos vain sitä haluaa.

Tiedätkö toi sun teksti voisi olla melkein kuin mun kiejottama, samat mietteet täälläkin. Mieheltä ei vaan saa tukea ja jos halun puhua siitä mitä mä haluan sihteelta tai tarvin tältä suhteelta niin mies lähtee tai huutaa ettei jaksa nyt puhua. Lupaa aina että huomenna puhutaan mutta sit seuraavana päivänä ei taaskaan jaksa.. Oon tehnyt myös ton että sanonut että jos poistut nyt ovesta niin takaisin ei tarvi tulla ja laittanu oven turvalukkoon, siitä seurasi vain pahempi riitä.
Pari kk sitten sain miehen puhumaan kun sanoin että tää on nyt tässä jos ei mies pysty puhumaan.asiat menikin hetken paremmin mutta eilen illalla asiat taas kärjistyi soihen että sanoin suoraan miehelle "jos sille riittää parisuhteessa vain seksi niin hakee sen muualta ja mä etsin iyselleni miehen joka osaa tukea ja arvostaa" mies sanoi haluavansa nyt nukkua...
Tänään kuulemma puhutaan, mutta mä oon jo karsellu uusia asuntoja itselleni ja lapsille...

lähdepä joskus ennen miestä. Pistä ulkovaatteet päälle ja laukase viimenen sana siitä oven raosta. Anna maistaa omaa läkettään tässä ja ehkä muussakin asiassa. Erota tuon takia ei kannata, opetuksen jälkeen vois alkaa keskustelu. Mä olen joskus ollut viis päivää puhumatta niin johan alkoi mies kyselemään missä vika, mutta olin päättänyt etten sano mitään jos ei tee aloitetta, olen hiljaa vaikka maailman tappiin asti. Tästä noin puoli vuotta ja asiat on taas paremmin. Miehen puolelta pitää tulla halu setviä asiaa, ei auta jos sä rutkutat siitä vuosikausia. Kuulsotaa kuitenkin siltä että on mahdollisuus muutokseen jos vain sitä haluaa.

5päivää :O miten sä pystyit? en oo koskaan ollut puhumatta ees yhtä koko päivää :D

kyllä mä kerran tein niin että lähdin ovesta ennen miestä, tulin takasi 2tunnin päästä,sillä aikaa mies oli häipynyt, koko yönä ei kuulunu mitään, 9aikaan aamulla miehen isä laitto mulle viestin että mies on siellä, saako tulla kotia. lapsemme oli yötä miehen isän luona kävin vaan hakee lapsen kotiin sovitusti,miestä en edes kattonut.

joskus kolmen aikaa päivällä alko tulee mieheltä viestei että rakastaa mua,eikä halua elää ilman mua yms. sanoin että en halua tiettyjen asioiden jatkuvan samalla tavalla,mitä hän aikoo tehdä asioille. mies vastasi että hän alkaa puhumaan asioista(tunteista,tarpeista ja ennenkaikkea selvittää ongelmat puhumalla eikä vaan lähe ovesta).

vaan mitäpä tapahtui:mies ei lähtenyt jatkossa aina ovesta,mutta eipä puhunut! ei yhtään kertaa. eli nykyään mies sit vaan istuu hiljaa ja kuuntelee,muttei koskaan sano mitään,mikään ei siis oikeasti muuttunu.

oon sanonu sille että lähtis pariterapiaan,muttei taho lähteä(pelkää että joutuu keskustelemaan vaikeista asioista)

Usko pois neptune että vaikeeta se tällaselle moottoriturvalle oli :D
Mutta joo, mitä ne vaikeat asiat sitten ovat joista ei voi puhua. Sähän olet siinä, tapahtui mitä tahansa. Onko miehen aiemmat suhteet sitten kaatuneet jos hän on alkanut avautua? Eihän riitely ole aina vahnigollista, on tervettä puhdistaa ilmaa välillä, huutaa ja vaikka paiskasta kahvikuppi seinään. Tai, no näin meillä ja sen jälkeen sovintoseksiä jos on ollut tunteet oikein pinnassa niin sovinnonteko menee todella helposti siihen. Varsinkin jos olen saanut miehen itkemään niin sitten hellyn toden teolla. Miehesi pitää saada avautumaan, kun kuulostaa että itsekin kärsii tuosta tavast. Se on muuten usein opittu lapsuudesta, mun isäni harrasti samaa ja oli sitten päiviä poissa. Koetin itse avioliiton alkuaikoina häipyä mutta mies kielsi sen lopulta ja mä uskoin. Murjotan, huudan riitelen ja lepyn. Tottakai tunteiden läpikäynti on raskasta mutta muuten pää räjähtää jos ei pääse mitään ulos. Pariterapia voi auttaa jos sattuu olemaan hyvä terapeutti. Jos kävisit ensin itseksesi, voit saada sieltä välineitä ja kertoilet istunnoista kotona miehellesi avoimesti...ehkä suostuu lähtemään mukaan sitten ajan kanssa? Ja ehkä haluat miettiä omiakin ajatuksiasi ensin?

Usko pois neptune että vaikeeta se tällaselle moottoriturvalle oli :D
Mutta joo, mitä ne vaikeat asiat sitten ovat joista ei voi puhua. Sähän olet siinä, tapahtui mitä tahansa. Onko miehen aiemmat suhteet sitten kaatuneet jos hän on alkanut avautua? Eihän riitely ole aina vahnigollista, on tervettä puhdistaa ilmaa välillä, huutaa ja vaikka paiskasta kahvikuppi seinään. Tai, no näin meillä ja sen jälkeen sovintoseksiä jos on ollut tunteet oikein pinnassa niin sovinnonteko menee todella helposti siihen. Varsinkin jos olen saanut miehen itkemään niin sitten hellyn toden teolla. Miehesi pitää saada avautumaan, kun kuulostaa että itsekin kärsii tuosta tavast. Se on muuten usein opittu lapsuudesta, mun isäni harrasti samaa ja oli sitten päiviä poissa. Koetin itse avioliiton alkuaikoina häipyä mutta mies kielsi sen lopulta ja mä uskoin. Murjotan, huudan riitelen ja lepyn. Tottakai tunteiden läpikäynti on raskasta mutta muuten pää räjähtää jos ei pääse mitään ulos. Pariterapia voi auttaa jos sattuu olemaan hyvä terapeutti. Jos kävisit ensin itseksesi, voit saada sieltä välineitä ja kertoilet istunnoista kotona miehellesi avoimesti...ehkä suostuu lähtemään mukaan sitten ajan kanssa? Ja ehkä haluat miettiä omiakin ajatuksiasi ensin?

niin kyllähän mieskin siitä kärsii,varmasti. sovintoseksi,mä oon kuullut siitä juttuu mutta eipä sitä oo koskaan näkyny.

sen verta mies on avautunut(pakon edessä) että sitä pelottaa kuulemma jos joku suuttuu. ite en taas oikeen tajua sitä,mitä siinä tarttee pelkää? (miehen koton ei oo näytetty tunteita ja vissiin eka kerta ku näki vanhempiensa huutavan ja riitelevän oli sitte se kerto ku isä muutti pois kotoolta. tostahan se pelko varmaan tulee,mut tuntuu epäreilulta mä kärsin siitä, vaikka olen syytön siihen).

mä oon miettinyt niin paljon omia ajatuksia,että en varsinaisesti koe tarvitsevani siihen tukea. haluaisinv aan että meillä voitais puhua, riidellä ja sopia. että en joutuis aina olee yksin jos mulla on pahamieli.

[QUOTE="riksu";29291068]Tiedätkö toi sun teksti voisi olla melkein kuin mun kiejottama, samat mietteet täälläkin. Mieheltä ei vaan saa tukea ja jos halun puhua siitä mitä mä haluan sihteelta tai tarvin tältä suhteelta niin mies lähtee tai huutaa ettei jaksa nyt puhua. Lupaa aina että huomenna puhutaan mutta sit seuraavana päivänä ei taaskaan jaksa.. Oon tehnyt myös ton että sanonut että jos poistut nyt ovesta niin takaisin ei tarvi tulla ja laittanu oven turvalukkoon, siitä seurasi vain pahempi riitä.
Pari kk sitten sain miehen puhumaan kun sanoin että tää on nyt tässä jos ei mies pysty puhumaan.asiat menikin hetken paremmin mutta eilen illalla asiat taas kärjistyi soihen että sanoin suoraan miehelle "jos sille riittää parisuhteessa vain seksi niin hakee sen muualta ja mä etsin iyselleni miehen joka osaa tukea ja arvostaa" mies sanoi haluavansa nyt nukkua...
Tänään kuulemma puhutaan, mutta mä oon jo karsellu uusia asuntoja itselleni ja lapsille...[/QUOTE]

tiedän miltä susta tuntuu, hyvä mun on sanoa,mut jos saat miehen pariterapeutille,niin ehkä hän voi auttaa.

Niin sitä lähinnä ajoin takaa että saisit ehkä terapeutilta välineet saada mies avautumaan vaikkei olisikaan itse paikalla. Se ainakin on varmaa että miehelle pitää tehdä selväksi ettei suuttuminen ole maailmanloppu, ei avioliitto siihen kaadu. MIehen pitää opetella riitelemään. Säkin tarvitset tukea, et voi aina olla se vahva ja järkevä se on selvää. Ihan hyvällä siis ehdotan että mene ensin itse terapeutille ja katso mitä tapahtuu. Uskon että miehesi rakastaa sinua todella muttei vaan kykene puhumaan kun ei ole välineitä. Mies varmasti pystyy oppimaan uusia tapoja käsitellä asioita, sinä pystyt ymmärtämään miestä paremmin. Avioero on lapselle hirevä kokemus, mutta mies ei tosiaa ole enää lapsi vaan aikuinen.

Sähän oot ihan sekasin. Muistelet jotain vanhoja juttuja jne. Taidat kuvitella olevasi itse täydellinen? Ehei, et ole. Miehen käytökseen vaikea ottaa kantaa kun siitä on vain sun näkemykses ja uskon ettei se vastaa todellisuutta. Menkää sinne pariterapiaan, jos mies ei muka suostu niin varaat vaan ajan ja sanot että te meette, piste. Jos se ei suostu sinne oikeesti tulemaan niin menet yksin, siitäkin on hyötyä.

Sähän oot ihan sekasin. Muistelet jotain vanhoja juttuja jne. Taidat kuvitella olevasi itse täydellinen? Ehei, et ole. Miehen käytökseen vaikea ottaa kantaa kun siitä on vain sun näkemykses ja uskon ettei se vastaa todellisuutta. Menkää sinne pariterapiaan, jos mies ei muka suostu niin varaat vaan ajan ja sanot että te meette, piste. Jos se ei suostu sinne oikeesti tulemaan niin menet yksin, siitäkin on hyötyä.

en ole, jos kerron taustoja, etenkin kun mies kantaa vieläkin kaunaa siitä että oon kerran pistänyt sen varmuuslukon kiinni.

turhaan tuut mua haukkuu mä olen sentään yrittänyt,mies vaan pakenee kaikkee. ku häntä pelottaa jos joku suuttuu. eikä osaa muka tunnistaa tuntetiaan,eikä selittää yms
en oikeesti jaksa kuunnella mitään kritisointia, mä olen kaivannut mieheltä tukea joskus takaspäin,enkä ole saanut.

[QUOTE="mies";29294383]Suosittelen valitsemaan rakkautta osoittavia miehiä. Pääsee paljon vähemmällä.[/QUOTE]

no sellanen tämäkin mies oli,alussa. mistä sitä sitte tietää mitä se elämä on vuosien päästä?

Yhteistyössä